עיכובים בבחירות לרבנות הראשית: הרב יצחק פרץ בן ה-86 מונה לתפקיד מ"מ נשיא המועצה

הרב פרץ הוא חבר מועצת הרבנות הותיק ביותר • בנוסף מונה הרב אליעזר איגרא למ״מ נשיא בית הדין הרבני הגדול • המכשול המרכזי שנותר כרגע הגורם לדחיית הבחירות, הוא סירוב הרבנים למנות רבניות לגוף הבוחר

הרבנות הראשית לישראל. צילום: דודי ועקנין

בעקבות דחיית הבחירות לרבנות הראשית ופקיעת כהונות הרבנים הראשיים יוסף ולאו ביום שני הקרוב. היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל הראל גולדברג הודיע לרב יצחק פרץ בן ה-86 כי הוא ממונה לתפקיד מ"מ נשיא מועצת הרבנות הראשית.

הרב דוד לאו, הרב יצחק פרץ והרב משה ולר (ארכיון), צילום: דוברות הרב הראשי

הרב פרץ הוא חבר מועצת הרבנות הותיק ביותר. בנוסף מונה הרב אליעזר איגרא למ״מ נשיא בית הדין הרבני הגדול. הרב איגרא הוא ותיק הדיינים בבית הדין.

במכתב שנשלח אליהם אתמול (רביעי) ממשרד המשפטים נכתב כי "חוק הרבנות הראשית, התש"ם-1980 קובע כי בין חברי האסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים לישראל, יהיו, בין היתר, עשרה רבנים שימנו הרבנים הראשיים לישראל.

"בהתאם להנחייתנו מיום 16.6.24, הרבנים הראשיים המכהנים, מנועים מלהפעיל את סמכויותיהם, זאת לאור האפשרות שקרובי משפחתם בדרגה ראשונה יהיו מועמדים בבחירות לרבנים הראשיים לישראל. בנסיבות אלו, נקבע בהנחייתנו כי הדרך הנכונה לפרש את הדין בכללותו, מביאה לתוצאה כי סמכויות הרבנים הראשיים יועברו לקשיש שבחברי מועצת הרבנות הראשית ולוותיק שבדייני בית הדין הרבני הגדול".

בניין הרבנות הראשית (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

במכתב פנו לרב יצחק פרץ "לדעת אם יהיה נכון כבוד הרב ליטול על עצמו להפעיל את הסמכויות האמורות במקום הרבנים הראשיים לישראל, יחד עם וותיק הדיינים בבית הדין הרבני". והוסיפו: "ככל שיהיה סירוב להפעלת הסמכות, עלול להיווצר עיכוב נוסף בבחירת הרבנים הראשיים".

המכשול המרכזי שנותר כרגע הגורם לדחיית הבחירות לרבנות הראשית הוא סירוב הרבנים למנות רבניות לגוף הבוחר. לטענתם ההנחייה שקיבלו היא למנות רבניות רפורמיות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר