אסותא אשדוד (80%), פוריה (79%) ברזילי (78%), קפלן (77%), מאיר (77%), שיבא (76%) וכרמל (75%) - אלו חדרי המיון בבתי החולים הבינוניים והגדולים שבהם שביעות הרצון היא הגבוהה ביותר, כך עולה מסקר שביעות רצון שערך משרד הבריאות.
בתי חולים נוספים שזכו לציונים גבוהים על פעילות חדר המיון הם בית החולים הצרפתי בנצרת (86%), מעייני הישועה (84%), בית החולים הסקוטי (82%), בני ציון וזיו (76%).
*הציון של בלינסון לא כולל מיון ילדים - שמעלה את שביעות הרצון הכללית
בתי החולים שחדר המיון שלהם השיגו ציון ממוצע (73%-72%) הם סורוקה (שהוא גם חדר המיון העמוס בישראל), העמק, נהריה, רמב"ם, שערי צדק, לניאדו, הדסה עין כרם, ויוספטל. בתי החולים שחדרי המיון שלהם זכו לציונים הנמוכים ביותר הם בלינסון (70%), וולפסון (68%), הלל יפה (67%) ואיכילוב (64%).
בתי חולים שרשמו עלייה ניכרת בציון לעומת הסקר הקודם הם ברזילי (שיפור של 15%), אסף הרופא (6%), קפלן (5.5%) ומאיר (4%). בתי חולים שבהם נרשמה ירידה בציון הם שערי צדק, איכילוב והלל יפה (8%) ונהריה (5%). הציון המסכם שנותן הציבור לחדרי המיון עומד על 74% והוא זהה לנתוני הסקר הקודם שנערך ב־2017.
זמני ההמתנה 73 לעומת 70 // צילום ארכיון
שביעות הרצון הכללית זכתה לציון 65 (ועלתה ב־3 נקודות מהסקר הקודם), התנאים הפיזיים זכו לציון 75 וזמני ההמתנה 73 לעומת 70 בסקר קודם ו־67 בסקר ב־2015. את הציון הכולל הגבוה ביותר קיבל נושא "יחס וכבוד למטופל". שני שלישים מוכנים להמליץ על המיון שבו ביקרו, 74% סבורים כי קיבלו מענה לבעיה שבגינה הגיעו למיון. בנוסף, 67% הביעו אמון במידה רבה או במידה רבה מאוד במערכת הבריאות.
שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן: "הצוותים הרפואיים בבתי החולים הם ליבת העשייה שלנו במשרד הבריאות לטובת ציבור החולים". עוד לדבריו, "למרות התמודדות המערכת עם העומסים, אנו מזהים עלייה בשיפור בשביעות רצון המטופלים". מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי "השיפור המשמעותי בתוצאות סקר חוויית המטופל ממחיש את הפעילות המבוצעת בבתי החולים להטמעת תפיסת המטופל במרכז".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו