החיסון נגד נגיף הקורונה כבר כאן ואיתו הגיעו גם העומסים הצפויים על הקווים של קופות החולים השונות. מדיווחים רבים שהגיעו למערכת "ישראל היום" עולה כי פונים רבים שניסו להשיג את קופות החולים בימים האחרונים דרך המוקדים השונים לא הצליחו לעשות זאת.
על פי הדיווחים, שיחות טלפון נותקו באמצע ולעיתים בכלל לא ניתן היה להתקשר כדי לקבוע תורים. גם בעמודי הפייסבוק של הקופות התלוננו אזרחים על החוסר בתקשורת. אחת מהנשים כתבה לאתר הכללית בפייסבוק ואמרה: "אני אפילו דרך כאן לא מסוגלת ליצור איתכם קשר". גולש אחר כתב: "כך נערכים? למה כבר אין תורים? למה ניתקו במשך שלוש שעות בלי צליל חייגן אפילו? אתם ממשלת ישראל? רוצים להיות? הם פישלו בגדול ואתם ממשיכים. כך לא בונים חומה וכך לא מנהלים רשת בריאות ציבורית שטענתם כל הזמן שצריך לתת לה לנהל את המשבר".
אנשי קופת חולים כללית, שהיו מודעים לקשיים, התייחסו למצב בעמוד הפייסבוק וכתבו: "בוקר טוב, בשל עומס חריג של פניות למוקד 2700*, חלק מהפונים לא מצליחים לעבור את הנתב. ניתן לפנות אלינו בטלפון 03-9405350. צוותי התקשורת עובדים על פתרונות טכנולוגיים".
תלונות דומות היו גם בעמודי הפייסבוק של שאר קופות החולים. לדוגמא, באחת מהתלונות שמצאנו באתר קופת חולים לאומית נכתב: "האם זה הגיוני שלא ניתן להשיג את המוקד לקבלת הפניה לבדיקת קורונה? מסכן מי שצריך רפואת חירום ולא עונים לו .פשוט ביזיון". מגיב אחר כתב: "שעתיים וחצי המתנה בשביל לקבל מענה? מקווה שככה לא נראה עולם הרפואה של מחר!".
גם בעמוד של מכבי רשמו בפייסבוק אזרחים רבים תלונות והעירו כי "מנסה להשיג אתכם בטלפון (בנושאים שממש לא קשורים לקורונה) ואין מענה, האפליקציה לא נפתחת וגם האתר. שכחתם שיש עוד מחלות?". "מה קורה אתכם מכבי? מגיעה בטלפון להקשה לתור לקורונה *1 ומקבלת צליל תפוס מהיר. איזה מין מוקד זה? יש לכם את כל הפרטים של הגיל השלישי, למה אתם לא שמים בכל קופה מישהו שיצלצל וייקבע תורים? אתם לא רוצים שהפציינטים יהיו בריאים. כרגע זה לא נראה ככה".
במכבי גם הגיבו לפונים הרבים בעמוד הפייסבוק וכתבו כי "מוקד השרות הטלפוני במכבי קיבל מאז חמישי אחה"צ עשרות אלפי שיחות לקביעת תור לחיסון. העומס יצר עיכוב במענה על אף ההיערכות הנרחבת למבצע החיסונים. אנו מתנצלים על העיכוב ופועלים לחזור לכל מי שהשאיר פרטים בימים הקרובים. לפי הנחיית משרד הבריאות, יכולים להתחסן בימים הקרובים בני ובנות 60 ומעלה בלבד. כל מי שגילו נמוך מ-60 מתבקש להמתין לפתיחת האפשרות להתחסן גם לקבוצות נוספות. בריאות שלמה לכולם ותודה על שיתוף הפעולה".
קופת החולים לאומית התייחסה גם כן לעומסים שמורגשים אצלה במוקדים ומסרה כי "למוקד יש זמן המתנה של כ-10 דקות וניתן להזמין תור באמצעות האפליקציה ללא בעיות".
השתתפה בהכנת הידיעה: מיטל יסעור בית-אור
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו