ארגוני בריאות דורשים הפסקת אש מיידית על מנת לחסן את ילדי עזה נגד נגיף הפוליו: "סכנה לחיילים ולחטופים"

מומחי הבריאות פנו לשר הביטחון ולשר הבריאות: "הנגיף מתפשט במהירות וללא גבולות" • על פי הדיווח של משרד הבריאות של חמאס, מקרה ההדבקה המאומת הראשון אותר בעיר דיר אל-בלח אצל תינוק בן 10 חודשים

חיסון נגד נגיף הפוליו (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

איגוד רופאי בריאות הציבור, האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות ובתי הספר לבריאות הציבור קוראים לשר הבריאות ושר הביטחון להורות על הפסקת אש מיידית בעזה, זאת כדי לאפשר מבצע חיסונים נרחב למיגור נגיף הפוליו המתפשט במהירות ברצועה.

לדבריהם, התפרצות פוליו בעזה מעמידה בסיכון את חיילי צה"ל ברצועה, את החיילים שמטפלים באסירים פלשתינים ואת החטופים, בהם תינוק שטרם חוסן.

הרס בעזה (ארכיון), צילום: רשתות ערביות

האיגוד הישראלי לרפואת ילדים והחברות הישראליות לרפואת ילדים הביעו אתמול דאגה עמוקה בעקבות דיווחים על התפרצות פוליו ברצועת עזה. בהודעה שפרסמו, הדגישו הרופאים כי "נגיף הפוליו אינו יודע גבולות, אינו מפלה חולים על בסיס לאומיות או דת, והתפרצותו מהווה איום משמעותי על בריאותם של כלל ילדי האזור".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא ביום שישי להפסקה הומניטרית על מנת לאפשר מבצע חיסונים נגד פוליו ברצועה, בייחוד אצל ילדים בני פחות מ-10. הנגיף אותר לראשונה לפני מספר שבועות במערכת הביוב של הרצועה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר