בעקבות העלייה במספר קטועי הגפיים במלחמה: פיזיותרפיסטים עברו סדנה בשיקום קטיעות

מאז החלה המלחמה נוספו כ-50 קטועי גפיים • ההסבר: השימוש באפודים מונע פציעות גורמות מוות אך פחות מגנות על גפיים • ד"ר צאקי (יצחק) זיו-נר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום: "ערוכים עם הטיפולים המתקדמים ביותר"

עלייה במספר קטועי הגפיים. צילום: לירון מולדובן

על רקע מספר של כ-50 קטועי גפיים מהמלחמה הנוכחית ועלייה במגמת פצועים עם קטיעות לעומת מלחמות קודמות, התקיימה בבית החולים השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" סדנה לפיזיותרפיסטים בתחום שיקום קטועים.

קטועי גפיים במרתון הספינינג 'אלדן' בירושלים (ארכיון) // באדיבות פרויקט ״הצעד הבא״

הסדנה הבינלאומית היא הגדולה והמקצועית ביותר שנערכה בתחום השיקום העוסקת בקטיעות. היא מתקיימת בשיתוף משרד הבריאות, מכון לואיס ועמותת "הצעד הבא" והשתתפו בה פיזיותרפיסטים מהמרכזים הרפואיים בדרום הארץ. הסדנה תיערך בהמשך במספר בתי חולים בארץ המבצעים שיקום קטועים, ותינתן לפיזיותרפיסטים העוסקים בשיקום קטועים בארץ.

ד"ר ענת קריסטל, פיזיותרפיסטית וחוקרת מאוניברסיטת מיאמי, המתמחה בשיקום קטועים, הביאה את החידושים האחרונים ביישום של בדיקה תפקודית של קטועים אותם הפכה לטיפולים ותרגולים שישפרו את תפקוד הקטוע.

כנס קהילת קטועי הגפיים (ארכיון),

בבית החולים השיקומי "עדי נגב" מסבירים כי בעקבות השימוש באפודים נמנעו אמנם הרבה פציעות אשר גורמות מוות ולכן יותר אנשים שורדים, אך הגפיים פחות מוגנות, מה שמעלה את מספר קטועי הגפיים. כמו כן בשביעי באוקטובר בגלל חוסר האפשרות לפנות פצועים עם חוסמי עורקים במשך שעות ארוכות, נגרמו קטיעות רבות.

"בימים לא פשוטים אלו כשמדינת ישראל עדיין בשיאה של הלחימה, הסדנה היא בשורה משמעותית עבור תושבי ישראל בכלל ותושבי הדרום בפרט. רפואה איכותית היא חובה מוסרית". אמר אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן" והמרכז הרפואי לשיקום. "פתחנו לאחרונה מחלקה חדשה שתוכל לקלוט את הפצועים הרבים הזקוקים לשיקום. הצוותים הרפואיים במקום ערוכים עם הטכנולוגיות החדשניות ביותר ויחד עם הצוות המסור יעניקו מעטפת שיקומית מחבקת ומקצועית."

ד"ר צאקי (יצחק) זיו-נר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום הוסיף כי "כמרכז השיקומי הגדול בנגב ראינו את הצורך המיידי לחלוק את הידע הקיים על מנת להפוך את הטיפול השיקומי לטוב ומיטיב יותר בכדי להיות ערוכים לקליטת פצועי המלחמה על מנת שיוכלו לקיים את תהליך השיקום בצורה היעילה ביותר. אנו ערוכים עם הטיפולים המתקדמים ביותר בכדי לעזור בשיקום הלא פשוט של הפצועים בדרגות הקושי השונות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר