מרצדס מתחילה לשווק בישראל את הדור השלישי של הספרינטר, שהוצג לפני כשנה מעבר לים. המסחרית החדשה של מרצדס תוצע כאן במגוון רחב של אפשרויות מרכב והנעה – לרבות אפשרות להנעה קדמית, לראשונה. מספר השילוב של תצורות המרכב וההינע (בין 3.5 ל-5.5 טון). סה”כ יש אפשרות לבחור מבין 7 תתי-דגם ועשרות תצורות מרכב. מעבר לזה מרצדס מאפשרת, הרכבת גרסאות מרכב מקומיות ואירופאיות בדגמי המיניבוס. אפשרות זו אמורה להפוך את טווח המחירים לגמיש יותר עבור צרכנים אלו.
מרצדס ספרינטר מגיע אלינו עם שני מנועים ברמות הספק שונות. הראשון הוא דיזל בנפח 2.1 ל’ המפיק 143 כ”ס או 163 כ”ס, בהתאם לגרסה. למנוע זה ניתן לשלב תיבה ידנית בעלת 6 יחסי-העברה או תיבה אוטומטית בעלת 9 יחסי-העברה. השני הוא מנוע V6 בנפח גדול יותר (3.0 ל’) המפיק 190 כ”ס ומשודך לתיבה אוטומטית בעלת 7 יחסי-העברה.

לראשונה מוצע כאן הספרינטר עם אפשרות להנעה קדמית בלבד. גרסה זו תשווק כאן במקביל להנעה האחורית ולגרסאות ההנעה-הכפולה ומציעה סף טעינה נמוך יותר, בהשוואה לגרסאות המוכרות.
במרצדס מתגאים בסביבת הנהג החדשה של הספרינטר, שמכניסה לתא הנוסעים המסחרי טכנולוגיה ממכוניות הנוסעים של החברה. זה כולל מסכים גדולים, מערכת מולטימדיה מתקדמת וגם את הממשק העדכני של מרצדס (MBUX), שמאפשר בין השאר שליטה קולית על כל אלו. בנוסף, גם אביזרי הבטיחות המתקדמים מזכירים את אלו של מכוניות הנוסעים. אפשר למצוא כאן, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה אקטיבי, חבילת חנייה (חיישנים, מצלמות ובלימה אקטיבית בנסיעה לאחור) ועוד.

מכלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר שהספרינטר החדש מגיע עם שנתיים אחריות, אותה ניתן להרחיב בתשלום לעוד שנה או שנתיים ועד 400,000 ק”מ. המחירים מתחילים כאמור מ-199,000 שקלים לדגם ההובלה הבסיסי (ואן 3.5 טון).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו