למה לי אינסטגרם עכשיו?

פוסט, סטורי, פיד, ביו, הייליט, האשטאג...נשמע לכם כמו ג'יבריש? זה הזמן להכיר – אינסטגרם. יש לכם עסק ושואלים את עצמכם איך הפלטפורמה יכולה לתרום לכם? אתם בדיוק במקום הנכון

נשמע לכם כמו ג'יבריש? זה הזמן להכיר – אינסטגרם

מאת: טלית ארליך, מנהלת רשתות חברתיות בנעמן גרופ ומרצה במכללת Digitalent - בית הספר למקצועות הדיגיטל

אינסטגרם נמצאת בכל מקום והיא משתנה ומתפתחת כמעט על בסיס יומי. היא כלי שיווקי מושלם עבור בעלי עסקים השואפים להרגיש קרובים ועדכניים ולהבין את צרכי הלקוחות שלהם. ולכן, החלטתי להתעמק ב-7 סיבות שיעזרו לכם להבין את חשיבות הפלטפורמה, ושיגרמו לכם לרוץ ולהקים עמוד אינסטגרם עסקי עוד היום אם עדיין אין לכם אחד כזה.

1. כלים חזותיים: תמונה אחת שווה אלף מילים, לא כך? בעבר אינסטגרם תיארה את עצמה כ"דרך מהירה, יפה וכיפית לחלוק את חייך עם חברים באמצעות סדרת תמונות". זו עדיין דרך מדהימה לשתף את חייך, אך מאז התווסף גם הוידאו ועוד אופציות מגוונות מלבד תמונות. למעשה, מדובר בכלי ליצירת תוכן, הנמצא בטלפון ומעניק שפע של דרכים ליצור תוכן חזותי מתוך ארגז הכלים של אפליקציית אינסטגרם! תוכן שניתן ליצור מבלי לעזוב את האפליקציה עצמה! מה שהופך את האינסטגרם לכלי חסכוני וקל לשימוש שכל בעל עסק יכול למנף לצורך שיווקי.

צילום: Pexels

2. סטורי באינסטגרם: אין כמו סיפור טוב שיכול לספר על העסק או המותג שלכם. היופי של הסטורי באינסטגרם הוא שמדובר בבלוג ויזואלי, והעוקבים אוהבים את זה! למעשה, 80% מהמשתמשים באינסטגרם עוקבים אחר עסקים בסטורי.

3. מעורבות חברתית: מי אמר שאינסטגרם עוסקת רק בהצגת תמונות, סרטונים וסטוריז? מרבית התכונות של אינסטגרם נועדו לעודד את הקהל להיות מעורב בעמוד ובעסק. למה? כי אינסטגרם מערבת את הקהל שלה והמפתח האמיתי הוא לתת לקהל שלכם הזדמנות להיות מעורבים בעסק שלכם. אם תעשו זאת בצורה עקבית, תראו שינוי משמעותי. אינסטגרם מעוניינת שהעוקבים שלכם ירצו להפעיל את עצמם יחד עם התוכן שאתם מעלים, ולא סתם לגלול באופן פאסיבי או לעשות "לייק" על הפוסט. האפליקציה מעודדת לכתוב תגובות, לנהל שיחות, לענות על סקר, לשאול שאלות בסטורי, להקיש על ההאשטאגים או לשוחח איתכם ישירות במסנג'ר.

כשהעוקבים רוצים להיות מעורבים בתוכן שלכם בדרך כלשהי, זה אומר שהם אוהבים את מה שיש לכם להגיד ורוצים לראות ולשמוע עוד. אנו רוצים לבנות מערכות יחסים עם לקוחות ולגרום להם לסמוך עלינו, וזוהי פלטפורמה מדהימה המעודדת אינטראקציה עם לקוח פוטנציאלי.

4. אינסטגרם זה פשוט כיף, ממש כמו לראות תכנית בנטפליקס. היום, אינסטגרם היא הרבה מעבר לצילום תמונה והוספת פילטר. אנחנו אוהבים לצרוך תוכן, כמו לצפות בפרק אחר פרק בנטפליקס או לקרוא סיפור אחר סיפור. באינסטגרם אפשר למנף את זה בשתי דרכים: אפשר לשמור סטוריז בהייליטס לאחר יצירתם, אפשרות הנותנת לעוקבים לצפות בסטוריז המחולקים לקטגוריות או סדרות. דרך שניה - IGTV , ממש כמו יוטיוב רק בפורמט אנכי, המאפשר ליצור תוכן בסדרות בסגנון נטפליקס.

5. תוכן אנכי: במקרה ולא שמתם לב, אנחנו מחזיקים את הטלפונים שלנו בצורה אנכית. זו הסיבה שאינסטגרם מתאימה לעסקים רבים, היות והיא נותנת לנו דרך להעלות תוכן במהירות ובקלות. ניתן ליצור תוכן ישירות מהטלפון ללא כלים חיצוניים ובצורה אנכית כמובן.

צילום: Pexels

6. מיקום, מיקום, מיקום: אופציית הגדרת המיקום היא סיבה ענקית לכך שאינסטגרם מושלמת לעסקים. אם תתייגו את המיקום שלכם בפוסטים ובעיקר בסטורי, החשיפה תעלה ובמקביל המעורבות של התוכן והעמוד שלכם. למעשה בסטורי, ישנו פיצ'ר של מיקום שהוא אחד הכלים החזקים שבהם תוכלו להשתמש. טיפ: השתמשו במיקומים מדוייקים. לדוגמא, מקום בית הקפה שאתם מנהלים, המשרד או החנות שלכם, לעומת תיוג שם של עיר בלבד. התוצאה - החשיפה תעלה.

7. אחד על אחד לעומת אחד על רבים: בתקופה שבה קשה להשיג מעורבות בפייסבוק, יש סיבה לכך שאינסטגרם נותנת תחושה של אוויר לנשימה. הפלטפורמה עוסקת בקשר ישיר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם באופן שונה מכל פלטפורמה אחרת.

בונוס: זה כיף! כאשר כלים ותכונות חדשות מתווספים כל הזמן, אינסטגרם תמיד מחזיקה אותנו על קצות האצבעות עם רעיונות יצירתיים ומהנים. לעולם לא ייגמרו לכם הרעיונות ליצירת תוכן והפלטפורמה כולה נועדה לעזור לכם לעשות זאת.

אז הנה לכם, 7 סיבות למה אתם חייבים לפתוח עמוד אינסטגרם לעסק שלכם במידה ועדיין לא עשיתם זאת.

רוצים ללמוד עוד מטלית על שיווק באינסטגרם לעסק שלכם? לסדנת שיווק באינסטגרם ב-Digitalent בית הספר למקצועות הדיגיטל, לחצו כאן >

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר