שיווק בפייסבוק: המדריך לעסק המתחיל

בעידן של היום, הצרכן רוצה להיכנס לעמוד העסקי של החברה, לחקור, לקרוא ביקורות של גולשים ומשתמשים אחרים, ללמוד על קו המוצרים והמותגים שלה, על מבצעים והטבות ובסופו של דבר, לקבל תחושת בטחון לפני שהוא מבצע החלטת קניה. אז, מאיפה מתחילים?

לחקור ולקרוא ביקורות של גולשים ומשתמשים אחרים

מאת: שחר גבאי, בעלים של סוכנות הדיגיטל 'אינסייט פתרונות שיווק' ומרצה במכללת Digitalent, בית הספר למקצועות הדיגיטל

בעידן של היום, הצרכן רוצה להיכנס לעמוד העסקי של החברה, לחקור, לקרוא ביקורות של גולשים ומשתמשים אחרים, ללמוד על קו המוצרים והמותגים שלה, על מבצעים והטבות ובסופו של דבר, לקבל תחושת בטחון לפני שהוא מבצע החלטת קניה. אז, מאיפה מתחילים?

זה כבר לא סוד שפייסבוק היא היום פלטפורמת הפרסום והשיווק המשמעותית ביותר לעסקים בכל גודל. נכון להיום, 6 מיליון ישראלים מחוברים לפייסבוק, מה שהופך אותה לפלטפורמה אטרקטיבית במיוחד לשיווק וניהול קשרי לקוחות. היא מאפשרת לבנות מערכת יחסים נטולת מחסומים עם הלקוחות וקהלי המטרה בקלות ובפשטות, לעדכן את קהל העוקבים אחר העמוד בחדשות, מבצעים, מענה על שאלות ופניות ועוד.

רגע, מה ההבדל בין פרופיל אישי לעמוד עסקי?

ישנם הרבה הבדלים בין השניים אבל העיקריים שבהם מתייחסים לגמישות הניהולית והתובנות שניתן לקבל על התנהגות הגולשים. בפרופיל אישי, ברגע שתגיעו ל-5,000 חברים, לא תוכלו לצרף אנשים חדשים, לעומת זאת, בעמוד עסקי אין מגבלה.

כמו כן, בנוסף אם אני כותב מידע על העסק שלי בפרופיל הפרטי, הוא לא נסרק במנועי חיפוש כדוגמת גוגל, לעומת פרטים שאני כותב על העסק בעמוד עסקי. בנוסף לאלו אם עובדים דרך הפרופיל הפרטי, לא ניתן לתזמן פרסומים, לא ניתן להוסיף עוד מנהלים לעמוד שלכם ולהאציל סמכויות, לא תוכלו להשתמש באפליקציות השמורות לבעלי עמודים עסקיים כמו יצירת חנות, הצגת שירותים ועוד, ולא פחות חשוב - לא תוכלו לפרסם בצורה ממומנת את השירותים / המוצרים אותם אתם מציעים.

להגדיל את הנוכחות של העסק ברשת החברתית  // צילום: Pexels

אז מה אפשר לעשות עם עמוד פייסבוק?

אחת המטרות הראשונות שתרצו לסמן לעצמכם היא להגדיל את הנוכחות של העסק ברשת החברתית ולעלות את המודעות למוצר או השירות שאותו אתם מוכרים. בדיוק כמו שחנות משקיעה בעיצוב חלון הראווה שלה, כך תרצו לדאוג שעמוד הפייסבוק שלכם יהיה מעוצב ומזמין. דרך העמוד תוכלו ליצור תמונת קאבר ופרופיל מעוצבת וממותגת בהתאם לשפה שבחרתם לעסק וכמובן לשלוט בנראות של כל התוכן שתעלו דרך העמוד.

בנוסף, בממשק הניהול של העמוד יחכו לכם מגוון תבניות שישפיעו על הנראות הכללית של העמוד. ישנן תבניות שמתאימות למסעדות ובתי קפה, חנויות אינטרנטיות, ארגונים ועמותות, שירותים ועוד.

בעמוד פייסבוק ישנם כלים רבים ומגוונים שיכולים לסייע לפתח מערכת יחסים וערוץ תקשורת ישיר ונטול מחסומים עם קהל היעד והלקוחות שלכם. תוכלו לספר את הסיפור העסקי שלכם, להציג מידע חשוב על העסק שלכם כמו כתובת, מספר טלפון, כתובת האתר ושעות פעילות. להציג פרטים כמו מוצרים ושירותים, תפריטים (אם אתם מנהלים עמוד של מסעדה לדוגמא), מחירים, הצעות מיוחדות, אירועים ועוד. בונוס, כל המידע הזה נסרק ומקבל נראות גם במנועי החיפוש.

עוד אופציה שתעמוד לרשותכם היא יצירת תקשורת ישירה עם לקוחות וגולשים באמצעות הודעות פרטיות בין הלקוח הפוטנציאלי לעסק שלכם. באמצעות ממשק ההודעות, תוכלו לייצר שיחה אמיתית וכנה, או אפילו להפעיל מענה אוטומטי במידה ואתם עמוסים ולא יכולים לענות.

במסגרת השיחה שתיצרו, תוכלו לקבל מידע על האינטראקציה הקודמות של הגולש עם העמוד שלכם, לראות פרטים שאותם הוא בחר לשתף בפרופיל האישי שלו כמו עיר מגורים, השכלה, מקום עבודה ועוד וכך ללמוד על הגולש עוד לפני השיחה – מה שיסייע לכם בתהליך המכירה.

באפשרותכם להוסיף מגוון של כפתורי הנעה לפעולה שיעזרו ללקוחות שלכם ליצר אינטראקציה ישירה עם העסק שלכם. תוכלו להגדיר אופציה לקביעת פגישות, לשליחת הודעות פרטיות, הפנייה לאתר או לחנות המקוונת שלכם, להוריד אפליקציה ואפילו להצטרף לקהילה.

אם כבר הזכרנו את חנויות מקוונות, אם תבחרו בתבנית הייעודית לחנויות, תוכלו ליצר חנות גם דרך עמוד הפייסבוק שלכם, להוסיף מידע ופרטים על כל מוצר, הפניות לרכישה ואפילו לתייג מוצרים בתמונות וסרטונים שתעלו דרך העמוד שלכם.

עוד אופציה נחמדה שיכולה לעזור לכם מאוד היא האפשרות לעקוב אחרי המתחרים שלכם. בחרו את המתחרים שתרצו לעקוב אחריהם ותוכלו לקבל מידע שבועי על כמות הלייקים שלהם בעמוד, אחוז הגידול השבועי, כמות הפוסטים שעלתה בעמוד ורמת המעורבות שהם קיבלו.

עולם שלם של תובנות, נתונים וסטטיסטיקות מחכה שתגלו אותו דרך העמוד העסקי שלכם. תוכלו לקבל פילוחים ברמה השבועית והחודשית על הביצועים של העמוד והתוכן שתעלו בו. תוכלו ללמוד על התפוצה של התוכן שלכם ולעקוב אחרי התקדמות במספר העוקבים אחרי העמוד. תוכלו ללמוד מאיפה הם מגיעים אליכם, איפה הם גרים, בני כמה הם ומה המגדר שלהם. תוכלו אפילו להבין באיזה ימים ושעות כדאי לכם לפרסם להם תוכן בהתאם לאינטראקציה שהם מבצעים עם עמוד והתוכן שלכם.

האפשרות לעקוב אחרי המתחרים שלכם חשובה במיוחד // צילום: Pexels

לסיכום, אם אין לכם עמוד פייסבוק עסקי, עכשיו זה בדיוק הזמן לפחות אחד. לא רק בגלל צו השעה או התקופה, אלא בגלל שהעסק שלכם חייב שתהיה לו נוכחות במרחב הדיגיטלי. חשוב שתדעו, את העמוד תוכלו לפתוח לגמרי בחינם! הדבר החשוב ביותר שאתם חייבים להבטיח לעצמכם הוא שתעניקו דרכו תוכן איכותי לעוקבים שלכם, כזה שייתן להם סיבה לחזור בכל פעם מחדש, תהיו שם בשביל לענות על שאלות ואל תיעלמו ליותר מידי זמן כי הם עלולים לעזוב אתכם כשהם יראו שאתם לא פעילים. נכון, זה עלול לגזול ממכם זמן ואנרגיות אבל בתכנון מקדים וחשיבה יצירתית תוכלו להפיק ממנו ערך משמעותי.

רוצים ללמוד עוד משחר על שיווק בפייסבוק לעסק שלכם? לסדנת שיווק בפייסבוק ב-Digitalent בית הספר למקצועות הדיגיטל, לחצו כאן >>

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר