For Real והצינור יוצאים לפרויקט משותף שחושף: מי המשפיען המוביל בישראל?
צוות השיפוט בוחן את המועמדים, והפעם, שמונה משפיעניות שמוכרות באינסטגרם בקרב ראש בראש: אדל בספלוב, בר כהן, מעיין אדם, דניאל עמית, דנית גרינברג, מירן בוזגלו, קורין גדעון ומירי, אלין וגילי כהן - שביחד מגלגלות עשרות מיליוני שקלים. צפו 👆
- הרשימה המלאה: דירוג 25 המשפיענים של ישראל 2024
המשפיעניות שמשנות את חוקי המשחק
מעיין שריג, סמנכ"לית תקשורת ושותפויות מטא ישראל: "אנחנו רואים שיפט מאוד גדול באינסטגרם בדבר הזה של מכירות. אנחנו רוצים שהאנשים יתפרנסו ואנחנו גם רואים שזה עובד. 79 אחוזים מהאנשים אומרים לנו 'אנחנו באים לאינסטגרם בכדי לקנות'. אנחנו כקהל מאמינים למשפיענית שאומרת לנו שהקרם הזה לשיער הוא אידיאלי וכמובן שמה שאנחנו לא רוצים לראות הוא קפיצות בין מותגים אצל המשפיעניות, שכל יום הקרם השני הוא יותר טוב מהראשון. אז זה משהו שהמשפיעניות צריכות להיזהר ממנו".
יפעת פסטרנק, סמנכ"לית השיווק של חברת "רנואר": "בתור המותג אני יכולה להגיד, לאף אחת מאיתנו אין רק בגד אחד בארון ולכן האמינות של משפיענית כזו או אחרת אם היא הולכת רק עם מותג אחד, אז זה כבר נראה קמפיין פרסומי. כשאני צופה במישהי שאני אוהבת את הסגנון שלה ויש לה מגוון בגדים ומותגים, זה בסדר שיש כמה מותגים בולטים יותר. זה בעיניי מעלה את האמינות ואנחנו גם רואים את זה. אם בעבר אני בתור מותג הייתי אומרת 'את לא יכולה לעבוד עם זה וזה', הדבר הזה הוא כבר של פעם. אנחנו רואים היום שכל עוד התוכן הוא מעניין העוקבות מאמינות לה והולכות איתה".
נטלי זיו, סמנכ"לית תקשורת מדינות צומחות אירופה של ״טיקטוק״: "יש מותגים שיש להן נבחרת משפיעניות. אני למשל עוקבת אחרי מספר משפיעניות ולצורך העניין את היום מציגה את הקרם הזה, וגם ההיא מציגה את הקרם הזה. ממי אני אקנה? ממי שאני מתחברת אליה בערכים הכוללים שלה".
ליאת בקייר, מנכ"לית גואוט תל אביב: "אנחנו לא לובשים רק סוג של מותג אחד בארון וזה נכון. אבל יש קהלים שנאמנות למותג כן נספרת שם. לצורך העניין בגדים, ברור לי שלא. יותר מזה, תפתחי תיק איפור של אישה, כל מוצר מליין אחר וגם שם לא צריך בלעדיות. אבל מוצרים לשיער, קרם פנים או דברים יותר אינטימיים, את כמשפיענית לא יכולה לקפוץ ממותג למותג, כי אז איבדת את האמינות בעיני העוקבים".

רוני אבירם, כתבת "הצינור" (רשת 13): "אדל בספלוב אמרה על מוצר שיער אחד שהוא עשה לה שיער מושלם, ואחרי תקופת זמן קצרה הפסיקה לעבוד איתו. אז היא אמרה אותו דבר על מוצר שיער שני – ואיבדה את האמינות".
ליאת בקייר: "היא חטפה על זה גם. כי העוקבים הם לא טיפשים".
נטלי זיו: "גם מעיין אדם, שאני מעריכה אותה ואת פלטפורמת הצרכנות שהיא הקימה, הביאה הנחות הכי טובות שיש. אני יודעת שאם לכולן תהיה הנחה מסוימת - למעיין תהיה הנחה יותר זולה. היא גם מעלה שני סוגי קרמים והיא אומרת בצורה מוצהרת 'חבר'ה, יש פה את הקרם היותר יקר ויש פה את הקרמים היותר זולים'. זה בסדר כשהיא שמה את זה על השולחן. היא מאוד אותנטית".
ערן סויסה, עורך ראשי "For Real": "מעיין אדם יצאה לגמרי מהגדרת המשפיענית. אם מחר חס וחלילה סוגרים את האינסטגרם, מעיין ממשיכה לעבוד. היא במקום אחר עם מועדון הצרכנות שלה. היא כבר חצתה את גבולות המסך".
שקד לרנר, משנה למנכ"לית גואוט: "אותן משפיעניות המכר, בסוף נמדדות על מכר. מהצד של הלקוח הן נמדדות בכמה הן יצליחו למכור. זו עבודה. אורך המדף שלך כמשפיענית ומותג הוא קצר מאוד אם לא הצלחת למכור. אם לקוח בא אליי ואומר לי 'אני רוצה מכר' ואז בסוף אותה משפיענית, אם היא לא מספקת מכר, היא לא תהיה".
האתגר של קוד הקופון
ערן סויסה: "כשיש לך משפיענית, שכל העמוד שלה קודי קופון, ויש פה כאלו ברשימה הזו - אין שם משהו מעבר. אז מצד אחד אפשר להגיד 'זה טו מאץ', זה מוגזם ומהצד שני – זה עובד, הן מוכרות".
יפעת פסטרנק: "גם תפקיד 'המשפיענית מוכרנית' עבר אבולוציה. תסתכלו על השמות ברשימה, לרובן, אם לא לכולן, יש מה שנקרא 'קולקציה בשיתוף עם'. למה? כי למכור זה לא מספיק. אתה רוצה את הערכים הנוספים. אדל, שהיא אולי עם הכי הרבה קודי קופון, הקימה סוג של מותג ילדים. אנחנו ברנואר כבר עשינו פעמיים קולקציה עם מאור ומירן בוזגלו, כולם עשו איזושהי קולקציה כי קוד קופון הוא כבר לא מספיק. אתה כמותג רוצה את הערכים ולייצר איתם איזשהו משהו. מעיין אדם עשתה איתנו מהלכים מדהימים כשהיא התחילה: היא עיצבה קולקציה ולקחה את העוקבות שלה להשתתף בקמפיין בגדי ים".
מעיין שריג: "זה קריאייטיב מוצלח. כמו שלירן כוהנר פתחה את 'era'. זה בעצם לפתוח מותג ובונה לו מסביב תתי-מותגים. משפיענית שיודעת לשחק על החוזקות שלה, מה שהקהילה שלה צריכה, ולזה היא בונה מותגים נוספים שמלווים את המותג שלה. תראו כמה זה עובד בצורה אינטליגנטית היום".
ערן סויסה: "ברשימה הזו אנחנו מדברים על אדל בספלוב, דניאל עמית, מעיין אדם, דנית גרינברג וקורין גדעון. כשאני אומר את השמות האלו, קופץ לי בראש קוד קופון, שהוא סוגיה בפני עצמה. מצד אחד, אנשים נהנים מזה ומשתמשים בזה, ומצד שני זו גם מילת גנאי. איך מפצחים את הדבר הזה?".
מעיין שריג: "אנחנו בערך המדינה היחידה בעולם שיש בה קוד קופון. ברוב העולם, המכר לא נראה ככה. גם התנהגות צרכנית לא נראית ברוב העולם כמו שהיא בישראל. בישראל, אנשים נכנסים למכר, מזינים את הקוד ותוך 24 שעות הם קנו. בעולם לצרכן לוקח כמה ימים עד שהוא קונה".
שקד לרנר: "מה עושים עם הקוד קופון? אוהבים ושונאים אותו בו זמנית, כי אנחנו ישראלים. אנחנו רואים את זה בכללי בעולם הסושיאל בארבע-חמש שנים האחרונות, אנשים שלפני חמש שנים היו בטופ והיום הם פחות רלוונטים. קוד קופון הוא שם קוד למותג-בת וכל מיני דברים כאלו. אנחנו כל הזמן משתכללים ומנסים למצוא את הדרך להגיע לצרכן בצורה כזו או אחרת. כשקודי קופון לא יעבדו, זה יעבור להיות משהו אחר".
כמה זה אותנטי?
ערן סויסה: "יש משהו במשפיעניות מכר, שאוהבים ושונאים אותן. הן מככבות בשיח השלילי, יש כמה מהן שהן קרובות לחצי. אוהבים לשנוא אותם".
רוני אבירם: "גם דניאל עמית מייצרת את זה. היא פועלת בשביל זה, כמו מה שקרה לה בסערה עם ספיר בורגיל, בסוף זה הוריד לה עוקבים".
מעיין שריג: "הרבה פעמים זו אסטרטגיה, להזיז את האלגוריתם ולהביא נושאים שנויים במחלוקת. מוריד עוקבים ומעלה חשיפה".
שקד לרנר: "יוצר תוכן סיפר לי פעם שהוא בכוונה מעלה תכנים עם שגיאות כתיב, כדי שיגיבו לו והמעורבות תגבר. אותו הדבר. אם מאייתים את השם שלך כמו שצריך, מחפשים אותך או משתמשים בקוד שלך, זה מעלה חשיפה".
- הרשימה המלאה: דירוג 25 המשפיענים של ישראל 2024