"סופגניית השוקולד פופולרית מהריבה"

לכבוד חג החנוכה המתקרב, שוחחנו עם הקונדיטור מיקי שמו על השינויים שחלו בעולם הסופגניות בשנים האחרונות: "הציבור רוצה להתנסות בדברים חדשים"

מיקי שמו והסופגניות // צילום: גיל קרמר

מיקי שמו הגיע אמש (ראשון) להצטלם לקמפיין למותג השיש "סיילסטון" כשהוא מצויד בעוגות שיש שהכין מבעוד מועד, אך לא שכח גם לפנק את הצוות בסופגניות צבעוניות במגוון טעמים וטקסטורות, רחוק מאוד מהסופגנייה המסורתית עם הריבה, שנראה שבדרך להיכחד. "מה קרה לסופגנייה המסורתית"? תהינו בפניו. "היא קיימת וכבודה במקומה מונח", ענה, "אך בהחלט מדי שנה יש עוד מרקמים ועוד טעמים. הציבור מחפש ורוצה להתנסות". 

זו הסיבה שהשנה גם ראינו סופגניות מלוחות עם מילויים? סופגניית רוסטביף זה כבר סוג של מאכל ולא קינוח  

"יש מתכון מנצח של הסופגנייה הבסיסית ,אפשר למלא בכל מילוי שרוצים ,לא חייב מתוק. השפים במסעדות, ברוח החג, מחפשים בדרך יצירתית להתייחס לסופגנייה גם בצד הקולינרי של מלוח. אנחנו הקונדיטורים מחפשים מידי שנה להביא חידושים  מתוקים לקהל בטעמים שעוד לא טעמו, שילובים ומרקמים. יש ריגוש, מה יתפוס את העין ואת החך של הציבור. מה שיתפוס את העין של הצרכן זה מה שיגרום לו לרצות לאכול את הסופגנייה בסופו של דבר, והמגוון רק מתרחב מידי שנה, אני שומר על המתכון את הסופגנייה בטעם מתוק". 

(צילום מסך)

העיצובים והקישוטים שעל הסופגניות משנה לשנה גדלים, זה נראה כמו מיצג אומנתי 

"נכון, בגלל התחרות אנחנו מחפשים את חווית האכילה. אף אחד לא אוכל את הסופגנייה כסוג של 'ספוג', יש חוויה של חוש הראיה וחוש הטעם. הצרכן מחפש קודם לראות את הקישוט ושואל מה המילוי, בודק מה יש בחלק העליון שכולל לא רק ציפוי אלא גם משהו קראנצ'י. יש בהחלט חווית אכילה. הקונדיטורים יוצאים עם מגוון רחב, ואין סוף לדמיון והתוצרת יותר מעניינת" .

שמו מציין כי עבורו הסופגנייה עם הריבה האדומה מיד מנצחת. "זה מזכיר לי את הילדות את הבית שגדלתי עליו. אני מכין בעצמי את הריבה. זו הסופגנייה שעדיין מובילה במכירות , אבל הפער מצטמצם לכיוון מוטיב השוקולד. בשנים האחרונות אנחנו מרגישים שהילדים מעדיפים סופגניות עם שוקולד ויש מגוון אופציות בנושא. סופגנייה עם שוקולד חביבה על הילדים ואם תתני להם את זו עם הריבה וזו עם הקישוט או מילוי שוקולד, יבחרו בסופגניית שוקולד".

האם יש הצדקה לכך שמחיר הסופגניות מרקיע שחקים משנה לשנה?

"גם בעיניי לא מוצדק לגבות על סופגנייה כל כך הרבה כסף. סופגנייה צריכה לעלות  5-6 שקלים לטעם ומילוי בסיסי, אבל צריך להבין, ההכנה של סופגנייה עבודת יד מורכבת. שלב ההכנה כולל הטפחות, עבודה, החלפת השמן, הכנת הריבה והמילויים המורכבים שכוללים מרכיבים איכותיים שעולים לא מעט, יש גם את הקישוטים, זה הרבה השקעה. ולכן בעיני סופגנייה שהיא פרימיום עם תוספות ייחודיות זה סביר למכור במחיר של 15-19 שקלים, אבל בהחלט לא יותר מזה".

כשאני מציינת בפני שמו שהנראות והמחיר של הסופגנייה הופך שווה לפרוסת עוגה , רק שבעוגה זה לפעמים פחות קלוריות, הוא נותן פתרון: "נכון, סופגנייה מטוגנת עם הציפוי, המילוי והקישוט מגיעה ליותר קלוריות מפרוסת עוגה. ההמלצה שלי לאכול סופגנייה קטנה 35 גרם ולא 80 גרם. כך החטא , אומנם טעים , אבל פחות קלוריות וגם לא ויתרנו על המאכל המסמל את החג".  

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר