המותג "ערגליות" של אסם מלווה אותנו כבר 40 שנה בכל סיטואציה בחיים. כנשנוש בילדות, במילואים, בישיבות ואפילו בחדר המורים. ילידי שנות ה-80 יזכרו אפילו את טעם התמרים מעורר הויכוח, ואחריו באו רבים, מוצלחים יותר ופחות. הפופולאריים ביותר מעל כולם הם השוקולד וקרם התות.
הפעם אנחנו שמחים להיות הראשונים שמודיעים לכם על שינוי שלפחות עבור המכורים מבינינו, נשמע דרמטי במיוחד: ערגליות עגולות. כן כן, אסם תשיק בשבועות הקרובים את ה"עיגוליות", כרגע בטעם תות בלבד, כאשר הערגליות בצורתן המקורית ימשיכו להימכר במקביל וגם המחיר ומשקל המוצר יישארו תואמים. עם זאת, באסם מבטיחים כי בהמשך צפויים מילויים מפתיעים במיוחד לעיגוליות.
ליאור עזרי מנהל פעילות המאפה של סיפר ל"ישראל היום": "החדשנות בערגליות הייתה עד כה סביב המילוי, כמו תפוז ופטל. זו הפעם הראשונה שאנחנו נוגעים בפן אחר בעוגייה - בצורה שלה. כשרוצים לרגש צרכנים בעולם השיווק, לכל מוצר יש את הדי אן איי שלו . בערגליות זה המילוי, הצורה והגודל.
מדובר בעוגייה קטנה ועגולה יותר. זה נשמע על פניו שינוי פשוט, אבל זה שינוי סנסורי וזו חווית אכילה שונה. ערגליות אוכלים בשני ביסים. עיגוליות אוכלים בביס אחד וזה יוצר חווית אכילה זורמת, חטיפית וכיפית. כאילו אין התעסקות באכילה".
עזרי הוסיף: "המילוי שמוצע כעת הוא מילוי תות. עשינו מבחני טעימה וזה התקבל נהדר אבל אין כמו קהל הלקוחות בסופו של דבר. כשנראה שזו הצלחה גדולה כמו שאנחנו צופים שזה יהיה, נביא חדשנויות תחת מילויים חדשים. כרגע אנחנו עדיין בתחילת הקונספט. אני מניח שיהיה בטעם שוקו שזה הטעם האהוב ביותר ויש לנו גם טעמים חדשים בארסנל .יש לנו כעשרים טעמים במחשבה, אבל על חמישה אנחנו עובדים בפיתוח. טעם התות יגיע לחודשיים. נביא כנראה לאחר מכן טעם אחר וזה יהיה במקום. תמיד יהיה טעם אחד. יכול להיות שבחודש אחר נביא שני מוצרים חדשים, אבל הרעיון הוא להביא מהדורות מוגבלות אלא אם כן צרכנים יבקשו להשאיר את זה קבוע.
יכול להיות שתחליטו לשנות את הצורה של ערגליות באופן קבוע?
"לא נוותר על זה אף פעם", פסל עזרי. "הקטגוריה של עוגיות זו קטגוריה של גיוון וריגוש, אבל בסוף הצרכנים חוזרים למקום המוכר והאהוב. המותג ערגליות כמו שגדלנו עליו ישאר לנצח. מדובר במוצרים מובילי קטגוריה, הממוקמים בעשיריה הפותחת של הקטגוריה. תמיד ניתן לצידם ריגושים מעניינים".