אם חשבתם שהטירוף סביב יוגורט הגיע לשיאו עם ימי הפינטרסט של צנצנות שיבולת שועל ושכבות גרנולה, כנראה עוד לא יצא לכם להכיר את ה- Coconut Cult . לא מדובר בעוד מעדן חלב תמים, אלא כפי שמרמז שמו, באובססיה קולקטיבית עם מיליוני צפיות, הבטחות למעיים מאושרים וגולשים שנשבעים שהוא גורם להם להיראות ולהרגיש סקסיים יותר. אם תרצו, מדובר לא רק בפרוביוטיקה אלא בפרופגנדה שלמה. אז מה באמת יש בו שהפך אותו לכזה קאלט קולינרי והאם מדובר בקסם או פשוט בשיווק גאוני?
נואה סיימון-ואדל, המוח המייסד מאחורי מותג ה- Coconut Cult שהוקם ב-2015 , סיפר כי הרעיון ליוגורט הפרוביוטי נוצר כדרך לרפא את עצמו ואת המעיים שלו. "חשתי יותר אנרגטי, בהיר מחשבה, יצירתי ומחובר באמת לגוף שלי בפעם הראשונה מזה זמן רב ואולי אי פעם", כתב באתר המותג וציין כי מנה יומית מהיוגורט שלו יכולה לשפר את הבריאות המנטלית והפיזית של מי שצורך אותו.
אז מה בעצם מכיל היוגורט?
המרכיבים העיקריים של היוגורט הבסיסי כוללים "בשר קוקוס" אורגני (החלק הלבן המוצק המצוי בתוך הקוקס) קרם קוקוס ומי קוקוס, יחד עם תערובת מותאמת אישית של 16 זני פרוביוטיקה כשהוא מכיל בערך 50 מיליארד יחידות יוצרות מושבה (CFUs) לכל אונקיה, אותם החיידקים שמגדלים פלורת מעיים טובה. הייחוד ביוגורט שלו, כך מדגיש סיימון ואדל, הוא שרוב היוגורטים מפוסטרים אחרי התססה כדי להפוך אותם ליציבים מבחינת חיי המדף שלהם, מה שבסופו של דבר הורג את הפרוביוטיקה שהם מפרסמים על התוויות שלהם. "במקום זאת, יצרנו יוגורט קוקוס מותסס שמשמש כבית מושלם לפרוביוטיקה", אמר חבר מצוות Coconut Cult לאתר Food&Wine.
באשר לצריכה ולכמות: ההמלצה היא להתחיל עם כף או שתיים מהיוגורט ביום דבר ראשון בבוקר על קיבה ריקה במיוחד אם אתם חדשים לעולם הפרוביוטיקה או כחטיף לילי מאוחר. באתר החברה גם מדגישים שיש להימנע מ"דאבל דיפינג" (בגדול, לטבול או לערבב את היוגורט עם אותה הכפית פעמיים) כי "הטבילה הכפולה" יכולה להכניס חיידקים, אנזימים או מזהמים מזיקים פוטנציאליים וממליצים לעשות שימוש בכפית פלסטיק בעת נטילת המנה היומית כיוון שמתכת יכולה לפעמים להגיב עם הפרוביוטיקה, להשפיע על היעילות שלה או לשנות את הטעם.
@thecoconutcult
♬ original sound - The Coconut Cult
מה הוא מבטיח לעשות שהפך אותו לנחשק כל כך והאם כולם יכולים?
לפי מה שכתוב באתר, התרכובת הפרוביוטית העשירה מסייעת בין היתר בהסדרת פעילות המעיים, חיזוק מערכת החיסון, הורדת הנפיחות הבטנית, לחימה בדלקות, שיפור מצב הרוח והבריאות הנפשית, מקנה מראה עור בריא יותר, מסייעת בשמירה על משקל תקין, הפחתת סימפטומים של אלרגיות ועידוד תחושת שובע. המעריצים של היוגורט מוכנים להישבע גם שהיוגורט מחולל קסמים בגוף שלהם ברמה כזו שצריכה קבועה שלו גורמת להם להרגיש "אטרקטיביים יותר", מתוך אמונה שהיתרונות הבריאותיים הפנימיים משתקפים חיצונית.
היוגורט, המיוצר במפעל ביוטה וניתן כרגע לרכישה רק בארה"ב (באתר החברה הרשמי ובשורה של חנויות ורשתות נוספות לצד אתרים דוגמת אמאזון) אינו זול ולפעמים גם לא כל-כך פשוט להשגה (בטח אחרי שהפך לוויראלי). בחנויות לרוב ניתן להשיג בשני גדלים – צנצנת קטנה של כ-226 גרם ב-10 דולר וצנצנת גדולה יותר של כ-453 גרם בכ-39 דולר. מחירה של צנצנת באתר הוא כ-39 דולר לצנצנת של כ-453 גרם, כשבאתר החברה המינימום להזמנה עומד כרגע על שתי צנצנות (בגלל המחסור התכוף בחנויות ניתן לרכוש מנוי שגם מוזיל מעט את העלות וכמו כן ניתן להזמין "מקבץ" המקנה הנחה של 10% אך זה מוגבל לארבע צנצנות), כשנכון לעכשיו הטעמים המוצעים לבחירה באתר (בחנויות ניתן למצוא מספר טעמים נוספים להם מוסיפים תרכובות טעם נוספות, כולן טבעיות כמובן) הם הקוקוס הקלאסי (שנחשב לפופלארי והוותיק ביותר), תות (שכרגע יש מחסור שלו באתר) פסיפלורה (במהדורה מוגבלת) ומוס שוקולד, עם ערך קלורי שנע בין 80 ל-140 קלוריות בצנצנת של כ-453 גרם (עם כמות שמספיקה לשבועיים בערך).
@isabelle.lux♬ original sound - ISABELLE
אז איך הטעם והאם הוא מתאים לכולם?
הביקורות בטיקטוק מעורבות, כשרוב הגולשים מודים שלוקח רגע להתרגל למה שהמותג מתאר כ"טעם חמצמץ עם "מרקם דמוי מוס". "בעוד שיוצרים רבים בטיקטוק מתלהבים מההשפעות ה'קסומות' שלו, התוצאות יכולות להשתנות", מבקשת להדגיש הדיאטנית הקלינית לורן מאנאקר בראיון לאתר Food&Wine "כשגורמים כמו התזונה הכללית, סגנון החיים ובריאות המעיים הקיימת משחקים תפקיד ברמת ההשפעה. "מדובר במוצר יוקרה לבריאות ולא במשהו הכרחי", הוסיפה משפענית הבריאות ברוק הרטר לאתר Delish. "אם אתם אוהבים את הטעם ויכולים להרשות לעצמכם את המחיר, לכו על זה. מאידך, אם אתם מחפש יתרונות פרוביוטיים אמינים, תוסף שנבדק על ידי צד שלישי או יוגורט איכותי עם תרביות חיות הוא הימור טוב יותר".
היוגורט הפך כאמור לתופעה ויראלית של ממש כשלהאשטאג #coconutcult יש מיליוני צפיות עם מאות סרטונים של גולשים, יוצרי תוכן ומשפיענים החולקים את החוויה שלהם במבחני טעימה. בעוד ישנם כאלה שנשבעים שאכן מדובר במוצר מופלא שעזר להם עם הנפיחות בבטן, הסדיר להם את היציאות ואף שיפר מצבים של "קיבה רגיזה", אחרים טענו שגרם להם לפריחה בעור ומתלוננים גם על הטעם וכן על המרקם שלטענת רבים משתנה מאוורירי לנוזלי לאחר אחסון של כמה ימים במקרר (אם כי הם מתעקשים שאין למרקם המשתנה השפעה על הטעם).