למרות הקילוף: זו הטעות שאתם עושים עם האבוקדו

זהו אחד הפירות האהובים בארץ, אבל רובנו אוכלים אותו מבלי לנקות את הקליפה • באיזה אופן צריך לעשות זאת ובאילו מקרים אפשר לאכול גם אותה? • שוחחנו עם דיאטניות קליניות

חצאי אבוקדו. צילום: silverstylus / pixabay

אבוקדו הוא פרי עם יתרונות בריאותיים רבים שאפשר למצוא כמעט בכל בית בישראל, ויחד עם זאת, רבים מאיתנו נוהגים לוותר על שטיפתו לפני האכילה. בדיוק כשעונת האבוקדו עומדת בפתח, יצאנו לבדוק איך נכון להתנהל ואיזה זן מומלץ במיוחד לצריכה.

"האבוקדו מכיל ויטמינים ומינרלים כדוגמת אשלגן, ויטמין E, סיבים תזונתיים ועוד", מסבירות לירון פז ורוני עמיצור לוי, דיאטניות קליניות ומייסדות חברת דיאט אנג'ל. "חלקו הפנימי עשיר בשומנים בריאים בלתי רווים, והוא מכיל פיטוסטרולים המפחיתים את ספיגת הכולסטרול אל הגוף לצד נוגדי חמצון התורמים בהגנה מפני נזקי גוף. הם גם מחזקים את מערכת החיסון ומפחיתים תחלואה במחלות לב, סרטן וכלי דם", הן אומרות.

כריך אבוקדו בולגרית ומלפפון, צילום: יחצ

האם מומלץ לשטוף את קליפת האבוקדו?

"כמו פירות רבים אחרים, על אף שאנו לרוב לא אוכלים את קליפת האבוקדו, מומלץ לשטוף את קליפתו לפני חיתוך או קילוף".

מה הסיבה לכך?

"זיהומים כמו לכלוך, חיידקים, חומרי הדברה ושאריות כימיקלים, יכולים להימצא על פני הקליפה. כאשר חותכים את האבוקדו, הסכין עלולה להעביר את החומרים המזיקים מהקליפה לחלק הפנימי של הפרי".

אבוקדו, צילום: freepik

איך מומלץ לשטוף את האבוקדו?

"יש לשטוף אותו תחת מים זורמים ולהקפיד לשפשף את הקליפה בעדינות בעזרת הידיים או מברשת ייעודית, ללא סבון או חומרי ניקוי - אפילו אם היא נראית נקייה. מומלץ לייבש את האבוקדו לאחר השטיפה להסרת שאריות מים ומזהמים".

למקרה שתהיתם אם אחרי הניקוי היסודי הזה, גם הקליפה של האבוקדו אכילה, הדיאטניות מסבירות ש"ברוב התרבויות לא נהוג לאכול את קליפת האבוקדו, מכיוון שלרוב היא בעלת מרקם וטעם לא נעימים. בנוסף היא יכולה להכיל תרכובות שאינן נוחות לעיכול".

יחד עם זאת, מתברר שישנו זן בשם אבוקדו קריולו (Avocado Criollo) הגדל בעיקר במקסיקו ובמרכז אמריקה, ואת קליפתו אכן ניתן לאכול. "הוא נחשב לשונה מהאבוקדו המסחרי הרגיל, בשל גודלו הקטן יותר, קליפתו הדקה והאפשרות לאכול גם את קליפתו", אומרות הדיאטניות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר