ידוע שמזנונים של בתי קולנוע הם לא המקומות הכי זולים לקנות בהם משהו ללגום או לנשנש בזמן שצופים בסרט, אבל למכור משקה כחול בכוס פלסטיק פשוטה תמורת סכום ששווה ל-117 שקלים ככל הנראה שובר שיא חדש. הכירו את קוקטייל ה-Sandworm Slayer (קוטל תולעי החול), שמושק בלעדית ברשת בתי הקולנוע האמריקנית AMC לרגל עליית שובר הקופות החדש "ביטלג'וס ביטלג'וס".
מדובר במשקה אלכוהולי מבוסס וודקה בתוספת מיץ אוכמניות, מיץ אוסנה (פטל שחור) וקרח, ובעיטור סוכריות גומי בצורת תולעים - בהשראת אחד מהיצורים הכי משונים בקומדיית האימה המדוברת. כל זה מגיע בכוס גדולה במיוחד בנפח של כ-710 מ"ל, כך שבקלות אפשר לחלוק את הקוקטייל הקטלני הזה עם חובב קולנוע נוסף. אבל לשלם תמורתו לא פחות מ-31 דולר (כ-117 שקלים)? זה כבר סרט אימה מסוג אחר.
המחיר המוגזם יוצר תהודה שלילית למדי ברשתות החברתיות בימים האחרונים, עם יותר משש מיליון צפיות תוך יומיים, לצד תגובות זועמות כמו "31 דולר בשביל קצת וודקה וכמה סוכריות גומי, גורמים לי לשנוא את הסרט" ו"אם תשתו שלושה כאלה, ביטלג'וס יגיע ויעקל לכם את הרכב" (על משקל הקריאה "ביטלג'וס ביטלג'וס ביטלג'וס", שמזמנת בסרט את השד השובב בגילומו של מייקל קיטון). תוסיפו לזה תלונות שלפיהן המוצר הדל שמקבלים במזנון הקולנוע לא מזכיר במאומה את האופן שבו הוא מוצג במודעה המפתה ("לפחות שיגישו אותו בכוס זכוכית כמו שמפרסמים"), ויש לכם פה מקרה בלהות שאפילו ביטלג'וס עצמו לא יצליח לתקן.
יחד עם זאת ולמרות המחיר המופקע, חייבים להדגיש שלא הכל באשמת AMC, שכן מחירו הרשמי של הקוקטייל ברובה המוחלט של ארה"ב הוא 21 דולר (לפני מס), שזה קצת (אבל רק קצת) יותר סביר. את 31 הדולרים (אחרי מס, לפני טיפ למוכר) תשלמו במדינות מסוימות דוגמת קליפורניה ואילינוי, שבהן המחיר נקבע, בין היתר, לפי מיסוי גבוה על משקאות בעלי ריכוז אלכוהול גבוה, מיסי קנייה נוספים למיניהם וכן, אולי גם בשל רצון של מפעילי המזנון לדפוק קופה בשווקים אמידים יותר. בכל מקרה, לחיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו