מומחית מסבירה: היתרונות הבריאותיים של הרימון שלא הכרתם

הפרי האהוב ידוע ביתרונותיו הרבים כגון הורדת לחץ הדם, שיפור אנמיה, מניעת ושיפור מדדי הדלקתיות בגוף והכולסטרול, כשלחלקים שונים בו יש סגולות רפואיות שונות • שוחחנו עם תמר ידין, תזונאית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף, שהסבירה לנו על סגולותיו ונתנה מתכון מנצח

סגולותיו של הרימון. צילום: יחצ

הרימון הוא אחד משבעת המינים והוא מסמל שפע, פריון וחוכמה. כבר במקורות המוקדמים מצוינות סגולותיו הרפואיות, החל משימוש בקליפת הרימון לריפוי דימומים, פצעים, כוויות ומחלות עור, וכלה ביתרונותיו הברורים בהורדת לחץ הדם, שיפור אנמיה, מניעת ושיפור מדדי הדלקתיות בגוף והכולסטרול. 

לדברי תמר ידין, תזונאית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף: "הייחוד ברימון הוא שלחלקים שונים בו יש סגולות רפואיות שונות: הקליפה משמשת לריפוי פצעים וכוויות, מיץ הרימונים מסייע לניקוי מעיים וכבד ובעל השפעה המונעת דלקות, וגרעיני הרימון מחזקים את המערכת החיסונית, עשויים להוריד את לחץ הדם, מכילים סיבים תזונתיים המשפרים את תנועתיות המעיים והעיכול".

"הייחוד ברימון הוא שלחלקים שונים בו יש סגולות רפואיות שונות", צילום: יחצ

ברימון יש ריכוז גבוה מאוד של נוגדי חמצון - פי כמה וכמה מבתה ירוק, שנחשב לנוגד חמצון עוצמתי. בכך, הרימון מסייע לשיפור מראה העור, לריפוי דלקות ודלקתיות, ומניעת הזדקנות בטרם עת של התאים.

לדברי ידין: "לרימון ערכים תזונתיים רבים ומעט קלוריות, כך שמי שאוכל את גרעיני הרימון, או משלב אותם בסלט או ביוגורט, יכול ליהנות מרווח נקי. כך למשל, חצי כוס רימון תכיל כ-70 קלוריות, ארבעה גרם סיבים תזונתיים, עשרה גרם ויטמין C וסידן, ועוד שלל ויטמינים ומינרלים חשובים, דוגמת אשלגן ואבץ".

"לרימון ערכים תזונתיים רבים ומעט קלוריות", צילום: אורן בן חקון

תמר ידין בחרה לתת לנו גם מתכון מעניין לארוחת בריאות בשילוב רימונים.

סלט פטה, קינואה ורימונים

100 גרם גרעיני רימון

כוס פטרוזיליה קצוצה

חצי כוס כוסברה קצוצה

רבע כוס עלי נענע קצוצים

50 גר' פטה, 5%

100 גר' קינואה מבושלת, מקוררת

50 גר' גרעיני פיסטוק גרוסים

1 כף פלפל ירוק חריף קצוץ

סלט פטה, קינואה ורימונים, צילום: יחצ

לרוטב:

3 כפות שמן זית

2 כפות מיץ לימון

2 כפות דבש

כף סויה

כפית חרדל דיז'ון

מלח

פלפל

הוראות הכנה:

לערבב את הרוטב ולשים בקערת הסלט הקצוץ. בתיאבון!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר