טעמה וגילתה: המנורה בצורת קרואסון עשויה מקרואסון אמיתי

מנורות ממאפים החלו למלא את הרשתות החברתיות • למרות שאתם עשויים למצוא בתוכן נמלים, עדיף שלא לאכול מהן • מי שהתחילה את הטרנד הייחודי היא האומנית היפנית יוקיקו מוריטה במטרה לעורר מודעות לבזבוז מזון

קרואסון מנורה. צילום: מתוך טיקטוק

זוכרים את הציטוט הידוע של מרי אנטואנט, לפיו אם אין לחם כדאי לאכול עוגות? תארו לעצמכם מה היא הייתה אומרת, אם היינו מספרים לה שלחם דווקא יש, אבל אנשים בוחרים להשתמש בו כדי להכין - מנורות.
כן, זה אמיתי לחלוטין, אפילו יוקרתי.

אתמול (שלישי) עלה לרשת טיקטוק פוסט שבו בלוגרית בשם froginahatgirl המחזיקה בסך הכל ב-899 עוקבים, חושפת את מנורת הקרואסון שקיבלה במתנה ונרכשה בחברת המסחר האלקטרונית Temu. הפוסט זכה עד כה ל-2.8 מיליון צפיות ומאות אלפי אינטראקציות ברשת. בסרטון היא מראה את המנורה שקיבלה, מספרת שמצאה בה נמלים ומראה את החור שהן כירסמו בה. בסוף הווידאו היא גם טועמת חתיכה ממנה כדי לנסות להבין אם היא אכן אכילה.

@froginahatgirl

Pls explain temu

♬ original sound - froginahatgirl


מי המוח הגאון (או ההזוי, כנראה תלוי את מי שואלים) מאחורי זה? האומנית היפנית, יוקיקו מוריטה, הייתה זו שהתחילה את מה שהפך לטרנד ייחודי המשלב בין אמנות לעקרונות קיימות כשיצרה מנורות מלחם אמיתי, בגטים וקרואסונים, תחת מותג חדשני בשם Pampshade.

השם הוא שילוב המילים "pan" -לחם ביפנית ו-"lampshade" - כיסוי מנורה באנגלית. כל מנורה נעשית בעבודת יד שאורכת בין שבועיים לחודש, ומיוצרת מלחמים שלא נמכרו במאפיות וחנויות, כך שהפסולת הופכת לגוף תאורה ייחודי.

@jmeeandjo#croissant#croissantlight#diy#diycroissants#diylamp#tiktokdiy#sg♬ Parla più piano - Frank & The Gangsters

הרעיון קרם עור וגידים בזמן שמוריטה עבדה במאפייה כסטודנטית במחלקת הדפוס באוניברסיטת קיוטו לאומנויות והייתה עדה לכמות הלחם שנזרקת בסוף כל יום. בשנת 2016 היא פתחה סדנה בעיר הולדתה קובה והפכה את Pampshade למותג רשמי.

ההצלחה שלה הפכה לטרנד ויראלי של ממש. תוכלו למצוא ברשת אמנים וגולשים כאחד מנסים לחקות את המוצר המקורי שלה, משתפים בתהליך ובתוצר בעשרות סרטונים בטיקטוק ובאינסטגרם, לצד מי שמעדיף דווקא להשוויץ במנורות שרכש ובמקומות בהם בחר למקם את היצירה הייחודית בבית ובמשרד.

@adrianwidjy#japan#japanfinds#adrianfinds#yukikomorita#pampshade#croissant#lamp#art♬ ladyfingers - ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍chop

היום המחירים של מנורות Pampshade מקוריות מהאתר של מוריטה נעים בין 50 דולר למנורת לחמנייה קטנה ועד 145 דולר למנורת בגט גדולה, עם עלות משלוח מיפן שנעה בין 25 ל-55 דולר, תלוי בגודל המנורה הנבחרת, אבל אפשר, כאמור, למצוא אותה במחירים נמוכים יותר באתרים נוספים.

אם חשקה נפשכם במנורת בגט, לחם או קרואסון, תהליך היצירה פשוט משנדמה לכם. בגדול מה שצריך זה בגט, לחם או קרואסון, ודווקא כזה שכבר התייבש והתקשה ולא טרי טרי מהמאפייה. את התוכן מרוקנים בזהירות בעזרת סכין או כפית. חשוב להוציא ממנו מספיק כך שאפשר יהיה להכניס את נורות הלד שיפיצו את האור, אבל לא יותר מדי כדי שלא יווצר חור שלא יאפשר את סגירת המעגל החשמלי. לאחר מכן שופכים בזהירות בפנים שרף אפוקסי (Epoxy Resin) ומצפים גם את החלק החיצוני היטב. משאירים את הקונסטרוקציה לייבוש למשך 24 שעות, וכשהיא יבשה, מכניסים את נורות הלד בזהירות. אם עשיתם הכל נכון, מזל טוב. אתם הבעלים של המנורה הכי מעוררת תיאבון בעולם (רק תזכרו לא לתת בה ביס).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר