בואו עם תיאבון: מסעדות מומלצות בברלין

הסצנה הקולינרית בבירת גרמניה עולה על גדותיה, עם היצע עצום של מסעדות מקומיות ואתניות • הנה כמה מהן שדגמנו

ברלין. צילום: GettyImages

ברלין ביולי אוגוסט – מטחים קצרים ועזים של גשמי קיץ מרעננים מדי פעם את העיר המשגשגת, העולה על גדותיה מרוב התרחשויות ואירועים: באותו יום באמצע החודש נערכו למשל מצעד הגאווה וגם מרתון המוני, והעיר כולה זרועה במסכי רחוב המשדרים את מעלליהם של ספורטאי גרמניה באולימפיאדה, ועוד. ביקור, קצר ככל שיהיה, בעיר היפה והרוגעת הזאת, הוא בבחינת מזור לנפש הישראלית הדואבת. השירות, בכל מקום, נפלא, ומרגיזים רק המחירים. איך ייתכן שבבירת השפע והטכנולוגיה של המערב, במסעדות, בבתי הכולבו ובדוכני הרחוב, הם נמוכים תמיד בעשרות אחוזים מאשר בישראל?

כצפוי, גם הסצנה הקולינרית בברלין עולה על גדותיה, עם היצע אינסופי כמעט של מסעדות מקומיות ואתניות, המעידות על הצלחת מדיניות ההגירה שהפכה את הבירה הגרמנית לאחת הערים הקוסמופוליטית בעולם.

הנה כמה המלצות של מקומות שדגמנו - כולם נמצאים פחות או יותר במרכז העיר. עוד הערה: רוב המסעדות בברלין נפתחות רק אחר הצהריים ותמיד מומלץ להזמין מקום מראש באמצעות האפליקציה.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Modern Japanese Izakaya‎‏ (@‏‎thecatch.berlin‎‏)‎‏

The Catch Berlin

סושייה מסוגננת ברמה גבוהה מאוד, עם תפריט מהודק של מנות קטנות ועדינות. לא לוותר על המרק שלהם ועל מנת הפטריות. המחיר לזוג: כ-100 יורו, עם כל פינוקי השתייה והקינוחים.

Bleibtreustraße 41, 10623 Berlin, גרמניה

Arirang Restaurant

מסעדה קוריאנית מפתיעה השוכנת למעשה בלובי של בניין משרדים, עם מרקים נפלאים והרבה בשר הנצלה במרכז השולחן בסגנון הקוריאני הפרוע. מרק הצלעות שלהם הורכב למשל בעיקר משומן בקר ושום, שלא נועדו לאכילה, אלא רק העשירו את הציר לריכוז טעמים עוצמתי. חובה לנסות גם את מנת האורז והירקות הקוריאנית המסורתית הנקראת ביבימבאפ, המוגשת בקערת חרס שחורה לוהטת, צמחונית, עם עוף או עם בקר. המחיר- כ-70 יורו לזוג כולל שתייה.

לכתובת

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Arirang Restaurant‎‏ (@‏‎arirang_restaurant‎‏)‎‏

House of Tandoor

מסעדה הודית חמודה, המתמחה בהגשת מגשי טאלי ענקיים עם בשר, עוף או צמחוניים, הכוללים את כל המרכיבים הידועים ממסעדות תת היבשת. האוכל בסדר, ולא יותר מזה, אבל המקום יפהפה והמארחים נחמדים. מחירו של מגש טאלי בשרי לזוג – 75 יורו.

לכתובת

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎House of Tandoor‎‏ (@‏‎houseoftandoor_berlin‎‏)‎‏

Raku Ramen

חובבי מרק הראמן ימצאו כאן מאורה יפאנית נחמדה ומעוצבת להפליא, המתהדרת בין השאר באטריות חיטה המוכנות בעבודת יד. המרקים המוגשים כאן לא גדולים, אבל מקוריים מאוד. חוץ מזה יש בתפריט גם גיוזה וקצת סושי, אבל הם פחות מעניינים. המחיר לזוג – 50 יורו.

לכתובת

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Raku Ramen | Ramen Restaurant Berlin‎‏ (@‏‎rakuramende‎‏)‎‏

Wochenmarkt Winterfeldtplatz

לחובבי השווקים – שוק מקומי מגוון ומעניין בשכונת קרויצברג. הוא פתוח רק בימי רביעי ושבת ומציע שפע של מאכלים משובחים, עם התמחות בבשרים מעושנים, ויש גם דוכן איטלקי המגיש צלחות גדולות של פסטה עם הרבה מאוד כמהין. המחיר לזוג: 20 יורו.

לכתובת

לחובבי השווקים, צילום: איתי נוביק

zàgara - gelato e caffè

גלידריה קטנה, משפחתית ומקסימה, גם היא בקרויצברג, עם היצע מדהים למדי של גלידות בעבודת יד, כמו טירמיסו, פיסטוק או לימון עם גרגרי ערער. וכמובן, גם קפה מכל הסוגים ועוגות. תענוג. מחיר לזוג: 15 יורו.

לכתובת

Harb Trading and Contracting - Arabische Lebensmittel & Gewürze |
Berlin

או במלים אחרות, החנות הלבנונית המפורסמת של ברלין, שבה תוכלו למצוא את כל המוצרים המוכרים מהמזרח התיכון: שמן זית, ערק, רחת לקום, טחינה, קפה, פירות יבשים, יינות לבנוניים טובים, תבלינים ועוד. החנות עצמה לא גדולה, אבל שופעת הפתעות ומעולה לחיפוש מתנות. חזרנו הביתה עם פפריקה מעושנת ממרוקו ושפופרת של עריסה מתוניסיה.

לכתובת

הסיורים של איתי

איתי נוביק הוא בחור ישראלי צעיר שחי כבר שנים בברלין ועושה סיורים קולינריים, בעיקר לשכונות אתניות מרתקות כמו שרלוטנבורג או קרויצברג. הסיור משלב היסטוריה מקומית ועצירות בתחנות אכילה מעניינות וטעימות. מחיר סיור הנמשך כמעט 4 שעות – 85 יורו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר