בגודל של אדם: צפו בחטיפי הענק המטורפים שמשגעים את הרשת

תורים ארוכים במיוחד נמצאים מחוץ לחנות בדרום סין, שבה הלקוחות יכולים לרכוש גרסאות עצומות של מאכלים אהובים, כמו עוגיות אוראו או ראמן • כיצד הגימיק יכול להשפיע על בריאותכם – והאם בקרוב נראה אותו גם בארץ?

חטיף ענק בחנות סינית. צילום: צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם PUBITY

מאז מפעל השוקולד של ווילי וונקה, לא התקרבנו להגשמת הפנטזיה הקולינרית שלנו יותר מהחנות הסינית המטורפת שמשגעת כעת את הרשת ושמציעה גרסאות ענק של מאכלים אהובים.

החנות הדו-מפלסית, שזכתה לשם Changsha Supersnacks Store, ממוקמת בצָ'אנְגְשָׁה שבמחוז חונאן בדרום בסין, והיא כוללת גרסאות ענק (וכשאנחנו אומרים ענק, הכוונה היא באמת לגדלים מטורפים) לשורת מאכלים ומשקאות פופולריים. החל מממתקים, כולל גרסה עצומה לעוגיות אוראו, ועד לראמן בגרסת סופר סייז.

אם חשקה נפשכם בביקור במקום, תגיעו מצוידים בסבלנות – והרבה ממנה: התורים המשתרכים מחוץ לחנות ארוכים מאוד, ולעיתים תיאלצו לחכות גם מספר שעות כדי להיכנס אליה ולהעמיס על העגלה. למעשה, התורים כל כך ארוכים, עד שאזרחים ממחוזות אחרים משלמים לתושבים במקום כדי לרכוש עבורם את המאכלים.

ומה אם אתם גרים מחוץ לסין ורוצים לקחת חלק בטירוף? לצערנו, במקרה הזה תיאלצו לקנות ממחטה ענקית וכינור גדול - ולבכות. כרגע, המאכלים והמשקאות האלה מיוצרים רק עבור החנות הספציפית הזו, ולא ניתן להזמינם ברשת (תארו לכם את עלות המשלוח אם אכן הייתה אפשרות להזמנה מקוונת).

הגודל כן קובע

רגע לפני שאתם מזמינים כרטיס טיסה לסין ומסתערים עם שרירים על המדפים, קחו בחשבון שמעבר לגימיק המטורף שבצריכת מאכלי ומשקאות ענק שכאלה, יש להם מן הסתם גם השפעה על בריאותכם: אם חשבתם שלגודל החטיף שאתם צורכים אין השפעה על הכמות שאתם אוכלים, אז מחקר חדש שנערך באוניברסיטת פן האמריקנית, שהתפרסם בכתב העת Medical & Life Sciences , מוכיח אחרת.

במסגרת המחקר, החוקרים סיפקו ל-75 משתתפים בייגלה (פרעצל) בשלושה גדלים שונים – קטן, בינוני וגדול. אז, הם צילמו את הנחקרים צורכים את הבייגלה, וזאת במטרה לבחון אם גודל הבייגלה השפיע על הזמן שהנחקרים בילו באכילה שלו, הקצב בו צרכו אותו וכמות הבייגלה שצרכו בכל ביס.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Pubity (@pubity)

מהמחקר עלה כי גודל החטיף השפיע לא רק על מהירות האכילה, אלא גם על הכמות שצרך האדם שאכל אותו. הנחקרים צרכו את הבייגלה הגדול בקצב גבוה יותר משמעותית לעומת הבייגלה הקטן יותר. בנוסף, אלו מהם שאכלו אותו, נגסו בו ביסים גדולים יותר מאשר מאלה את הקטנים.

החוקרים הסיקו כי גודלו של המאכל שמונח לפני אדם יכול להשפיע עליו בתת-מודע ולהוות גורם במהירות האכילה ובכמות הנצרכת בכל ביס. מהמידע שנאסף במחקר עלה כי הנחקרים אכלו בממוצע 31% יותר מהבייגלה הגדול לעומת הקטן ביותר, מה שכמובן הוביל גם לצריכת קלוריות גבוהה יותר – דבר שהדגים כמה זה קל יותר לאכול כמויות גדולות יותר של אוכל, כאשר זה זמין לצריכה בגרסה גדולה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר