חדש, חדש חדש: בראסרי, פיצרייה, בראנץ' - ועוד כמה דברים ששווים קפיצה

מסעדה חדשה עם אוכל תאילנדי אותנטי בנתניה, ארוחת שף גלילית ממיטב המסורת הערבית בדרך לצפון וכריכים נאפוליטניים בראשון לציון • מדור חדשות אוכל שסוגר לכם תפריט לשבועיים הקרובים, לכל הפחות

בראסרי חדש בתל אביב. צילום: ליה גלדמן

תאילנד בנתניה

מסעדת "צ'אטוצ'אק" (שמו של השוק הכי גדול בתאילנד) נפתחה לפני שבועות ספורים בין מוסכים ומשרדים, בלב אזור התעשייה הפועם של נתניה. את המקום פתחו השף והמסעדן יניר גרין, מבעלי מסעדת "טייגר לילי", והשפית אנותאי גילור, שהיא גם בת למשפחת מסעדנים שגדלה לתוך המטבח התאילנדי המקומי. התפריט שיצרו רחב ומעניק את הכבוד הראוי למטבח התאילנדי הלא מתוייר. הוא מציע שלל מנות שקשה למצוא במסעדות תאילנדיות בישראל, לצד מנות דגל שהפכו את המטבח הזה לכל כך אהוב אצלנו בשנים האחרונות.

המלאכה 4, נתניה
ימים ראשון עד שישי, 18:00-24:00

לאפ גאי יאנג, צילום: אפיק גבאי

בראסרי חדש בתל אביב

תושבי כוכב הצפון בתל אביב, תתחדשו: בראסרי קלאסי חדש של קבוצת בוקה בשם "קפה דה סוליי" נפתח בשכונה ופועל בימים אלה במסגרת הרצה. הקבוצה שעומדת מאחורי בתי קפה מוצלחים מאוד בעיר (בוקה, חמנייה) לקחה הפעם את המקום החדש שלה לקונספט של בראסרי צרפתי קלאסי. הם מציעים בו אוכל מהודק וטרי עם מנות על זמניות הלקוחות מתרבות האוכל הצרפתית. "קפה דה סוליי הוא עוד שלב באבולוציה שלנו כאנשים שיום יום עוסקים באירוח, באוכל ובאנשים", אומר עומר פעמוני אשל שמוביל את הקבוצה לצד שלי שלייר. על האוכל במקום אמון אסף שטרן (מסה, סרגוס ועוד) - שהוא למעשה השף שאחראי על כל עסקי הקבוצה.

מאיר יערי 19, תל אביב - יפו

טרטר בקר בקפה דה סוליי, צילום: ליה גלדמן

אשקלון זוכה לבראנץ'

בזיליקה, שנפתחה לפני שלוש שנים, הביאה את בשורת הפיצה הנפוליטנית לאשקלון. המקום הפך לפופולארי מאוד בקרב תושבי האזור, שבאים ליהנות מפיצות ופסטות משובחות. כעת מציעים בו לראשונה בראנץ' בימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00-15:00. התפריט במסגרתו משלב מנות קלאסיות עם נגיעות ישראליות. בהן: בנדיקט רויאל - לחם בריוש, רוטב הולנדז, ביצה עלומה, סלמון מעושן ובצל ירוק (68 שקלים); קלי אבוקדו - לחם מחמצת כוסמין, איולי עגבניות בזיליקום ושום, פרוסות אבוקדו, בצל סגול, ביצת עין ושאטה גרוס (52 שקלים); או קרואסון מקושקשת כמהין - קרואסון בריוש בציפוי פרעצל, איולי עגבניות בזיליקום ושום, מקושקשת כמהין ועלי רוקט (62 שקלים). מנה מיוחדת נוספת בתפריט היא השקשוקה של אביעד לזכרו של אביעד אדרי, שנרצח בכפר עזה והיה חבר טוב של גל וטל הבעלים. הוא נהג לארח בביתו את כל החברים לשקשוקה ובירות.

בן גוריון 13, אשקלון
ראשון עד רביעי: 10:00-23:00, חמישי ומוצ״ש: 10:00-00:30

בראנץ' בבזיליקה, צילום: גיל אבירם

פיצה 25 - כי אף פעם לא שבעים מפיצה

פיצה ארטיזנלית מודרנית נפתחה במרכז המסחרי של אזורי ח"ן בתל אביב. מאחורי המקום החדש, שהחליף את הפיצרייה שנפתחה באותו לוקיישן לפני כעשור, עומדים המסעדן צביקי עשת (גרקו), בנו אורי עשת והשף אליאב גולדנברג. הכנת הפיצה משלבת בין טכניקות מסורתיות בעבודת יד לבין טעמים והשראות עכשווים, מקומיים ויצירתיים שמרעננים את הסלייס המוכר. מדובר בפיצה עם בצק דק אך קריספי בעל מעט שוליים, בסגנון הנע בין רומאי לניו-יורקי. הפיצות הגדולות יחסית (קוטר 36) מקבלות עליהן רטבים שנעשו כולם במלאכת יד - מרוטב שום ועגבניות צלויות, דרך פסטו תרד בזיליקום ואגוזי לוז, ועד קרם תירס ופרמזן. עליהן מוסיפים תוספות הנעות מהאיכותי והשגרתי ועד למקומי וליצירתי (פלפל שיפקה חריף מוחמץ, דבש חריף, ועוד). לצד הפיצות מציע התפריט מנות נוספות כמו סלטים, מאפה בוקנצ'יני איטלקי עם זוקיני וזיתים, ואפילו טירמיסו קפה שחור עם קרם מסקרפונה ושוקולד מגורד.

אורי צבי גרינברג 25, תל אביב - יפו

ארטיזנלית מודרנית,

כריכים מנאפולי בראשון לציון

רון אלימלך, הפיציולו של פיצת "סה טו" הנפוליטנית מרחוב רוטשילד בראשון לציון, יצר ספיישל חדש. במשך חודש אפריל ולצד התפריט הרגיל, מוגשים במקום Panozzo Baciata - כריכי "נשיקה" נפוליטניים שמלאים בתוספות איכותיות. הכריכים מבוססים על בצק מחמצת מיוחד שממנו עשויה הפיצה. מכניסים אותם לטאבון פתוח ולאחר מכן מקפלים וממלאים במגוון תוספות. בין הכריכים: Baciata קפרזה עם פסטו, מוצרלה טרייה, עגבנייה, עלי בזיליקום, עגבניות מיובשות, קרם בלסמי ופרמזן; Baciata ברי ריבת בצל וסלק עם פסטו, סלק, צנונית, אורוגולה ושקדים קלויים; ו-Baciata סלמון מעושן עם גבינת שמנת, חסה, עגבניה, צנונית, בצל סגול, צלפים וגרידת לימון.

רוטישלד 63, ראשון לציון

בצ'אטה סה טו, צילום: יחסי ציבור

ארוחה גלילית מסורתית

נשאת עבאס, שף מסעדת "ארמון סהרה", יצר ארוחה חדשה בשם "דה יאפא" (אירוח בערבית), שמביאה לידי ביטוי חווית אירוח גלילית ממיטב המסורת הערבית. הארוחה מוגשת רק לארבעה סועדים ומעלה, ומורכבת מ-11 מנות לחלוקה שמשתנות בהתאם לעונה, בהן: סלט חאקורה כאחת ממנות הפתיחה שכולל עשבי ליקוט על מצע יוגורט יווני ודבש; עלי גפן ממולאים כאחת ממנות הביניים; עוף מבושל במדפונה; וצלעות טלה לעיקרית. בין הקינוחים אפשר ליהנות למשל ממפרוקה - בצק פיסטוק מרודד דק מומלא גבינת קאיימק.

220 שקלים לאדם
כביש מס' 65 לעפולה, בדרך לכפר תבור, נין
ראשון עד שבת בין השעות 11:30-23:00
מומלץ להזמין מקומות מראש

ארוחת דה יאפא, צילום: שני בריל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר