ורמוטריה: הבעלים פיצחו את השיטה, זה פשוט המקום הנכון והטעים להיות בו

עם המון סקס אפיל מקומי - היא מתאימה לארוחת ערב מהנה, לדרינק של סוף יום עבודה, תמיד לשולחן חברים סביב כוסיות ורמוט ויין, שלל טאפאס ופינצ׳וס • כבר חצי שנה שהיא כאן - ולמרות האתגרים של התקופה - נראה שהפכה מהר לחלק אינטגרלי מהנוף התל-אביבי • עכשיו היא נפתחה גם לצהריים בסופ"ש

בוורמוטריה. צילום: נועם פריסמן, O'lala Creative

ברחובות הקטנים ברחבי ספרד, נוהגים המקומיים למזוג לעצמם כוסית ורמוט לצד צלוחית נקניקים בשעה 12:00, עוד לפני ארוחת הצהריים. לתרבות הבילוי המוקדם ב"ורמוטריה", שנפתחה לפני כחצי שנה, קוראים "ורמוטיבו"- ועד כה היא התקיימה באמצע השבוע בין השעות 17:00-19:00. אבל לאחרונה גם צהרי שישי-שבת הם זמן ורמוט - הרגעים בהם העיר לובשת אווירת חג, אנשים שוטפים את הרחובות ובמיוחד את המדרחוב של נחלת בנימין.

המקום, שנפתח הקיץ בנחלת בנימין בתל אביב, הפך חיש מהר חלק אינטגרלי ומוכר בנוף המקומי, כאילו היה שם תמיד. בבניין יפיפייה לשימור ובחלל מאיר פנים ורומנטי, הוורמוטריה היא לא בדיוק מסעדה וגם לא טאפס בר. היא לא ניתנת להגדרה וגם לא זקוקה לכותרות, היא פשוט המקום הנכון והטעים להיות בו.

ארוז קון קרנה,

יש עסקים שמפתחים לעצמם די אן איי ייחודי, כזה שמאפיין אותם ואותם בלבד - כזאת היא הוורמוטריה. לפעמים היא מתאימה לארוחת ערב מהנה, מגוונת ושמחה. לא פעם לדרינק של סוף יום עבודה. תמיד לשולחן חברים סביב כוסיות ורמוט ויין, שלל טאפאס ופינצ׳וס.

את היכל הוורמוטים פתחו לפני כחצי שנה המסעדן ואיש האוכל הנפלא, אבי קשי ואיש האירוח הבלתי נלאה, עמרי שמר. קשי, מי שהביא לחיינו את המושג צ׳יקטי (טפאסים איטלקיים) לפינת הרחובות יהודה הלוי - מזא"ה בתל אביב, חבר שוב לשף הנהדר, מיכאל גרטופסקי, המכהן כשף הראשי של מסעדת צ׳יקטי מאז הוקמה. יחד, הם עשו זאת שוב.

מימין: אבי, מיכאל ושמר, צילום: נועם פריסמן, O'lala Creative

הקשיים והאתגרים שמביאה עמה המלחמה לענף המסעדנות ידועים לכל, ובחודשים האחרונים אנחנו עדים ללא מעט סגירות של עסקים ושינויים שנעשו בהם. אבל עושה רושם שהורמוטריה, מעצם היותה גם, וגם, וגם, מצליחה לשמור על יציבות וחיוניות שמפיחות תקווה.

וזה לא שלא היו בארץ מסעדות טאפאס או כאלה עם זיקה למטבח הספרדי. הרי ידענו את טפאו האגדית מרחוב הארבעה של השפית אביבית פריאל, וגם את אלי אולי של השף אנטוניו מנסה, שבישל בזמנו שעטנז איטלקי - ספרדי. היה גם את טאפאס בשוק של השף ברק אהרוני והאחים ירזין, וכמובן טאפאס אחד העם של האחד – יונתן רושפלד. אבל באופן מפתיע, למרות שהקהל הישראלי אוהב כל כך את תרבות ספרד ומרבה לטייל בחצי האי האיברי – הטאפאס בר לא שגור במחוזותינו כמו מטבחים עולמיים אחרים.

פיצחו את השיטה, צילום: נועם פריסמן, O'lala Creative

החוכמה הרבה של קשי, שמר וגרטופסקי, היא התבונה להעניק למטבח שאינו שלנו – חותמת מקומית. זה ניכר באווירה הכללית ובאירוח התל-אביבי המבוהק. אין רמז לספרד בעיצובה של הורמוטריה או באוויר המחשמל שעוטף את האורח עם כניסתו. הורמוטריה ישראלית עם סקס אפיל מקומי. אך התפריט ברובו ספרדי - רק קצותיו שזורים במטבח שלנו. לצד מנות קלאסיות כמו "פאן קון טומאט" ופלפלוני פדרון מטוגנים יש גם דג נא שישראלים אוהבים לאהוב, שיפוד דג ים, ועוד אחד עם שקדי עגל.

תפריט המשקאות כאן שופע, כמובן, בסוגים שונים של ורמוטים שנאצרו מכל רחבי העולם, ונוצרו בשיתוף פעולה ייחודי עם מזקקת יוליוס הגלילית - זה כולל את הוורמוטים המפורסמים שלהם "סק דה גליליי" ו"אלטרנטיבו" שנמזגים כאן ישירות מהחבית. משקה מיוחד נוסף שנמזג פה בבלעדיות נקרא: "סידרה" - סיידר תפוחים ספרדי, שמגיע מסן סבסטיאן שבחבל הבסקים בצפון ספרד.

המבורגסה, צילום: נועם פריסמן, O'lala Creative

מלבד ורמוטים אפשר למצוא כאן גם מגוון רחב של ג'ין ויין מכל אזורי ספרד לצד יינות נוספים מהאזור האיברי ואירופה. אצל הספרדים הקטלוניים יש מנהג שנקרא "לה הורה דל ורמוט" - בתרגום חופשי: "שעת הורמוט".

בתפריט הלאנץ׳ החדש במקום תמצאו את "לה פמיליה" - מנות שמתאימות לפחות לזוג וכיף לחלוק במרכז השולחן, כמו לברק שלם צלוי בפחם, עגבניות שרי, שום, בזיליקום ויין לבן (140 שקלים), CARNE CON ARROZ של אורז בומבה ספרדי, בשר בבישול ארוך, מח עצם וירקות צלויים (135 שקלים), טוסטדות ועליהן כל טוב, טורטייה אספיונל ומגוון ספיישלים משתנים.

ג'ין טוניקה, צילום: נועם פריסמן, O'lala Creative

בגזרת המשקאות נמזגים קוקטיילים של בוקר-צהריים, קווה שכיף לפתוח איתה את היום, יין צונן וכמובן
ורמוט. הרבה הרבה ורמוט.

ורמוטריה VERMUTERIA
מדרחוב נחלת בנימין ,25 תל-אביב
א׳-ה׳ 17:00-23:00
ו׳-ש׳ 18:00-23:00 + 11:30-15:00
׳ורמוטיבו׳ א׳-ה׳ ,17:00-19:00 30% הנחה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר