"סליחה, לרוח הרפאים ולדלעת משוקולד שקניתי אין פה ועיניים, וכדור הפוטבול נראה כמו ביצה. לכן אבקש פיצויים של כמה מיליונים טובים, תודה", כך מסבירה אישה אמריקנית את הסיבה שבגינה היא תובעת את ענקית הממתקים "הרשי" בשל רמאות והטעיה. לטענתה, מהדורות ליל כל הקדושים המיוחדות של ממתקי ריסז של החברה - אותם חטיפי חמאת בוטנים מצופי שוקולד - מטעות את הצרכנים.
נציין כי חברת "הרשי" או "הרשי'ז" היא יצרנית השוקולד הגדולה ביותר בצפון אמריקה ואחת מיצרניות השוקולד הוותיקות ביותר בארה"ב. לדברי סינתיה קלי, תושבת פלורידה, אריזות החטיפים ותכולתן אינן תואמות כלל את השוקולד שמתגלה בתוכן, ובשל כך נגרמה לה עוגמת נפש רבה.
לדוגמה, על אריזה של חטיף בצורת דלעת מקריפה אך חייכנית שהוציאה החברה לכבוד האלווין האחרון, נראה בבירור שיש לדלעת עיניים ופה. למרות זאת, שני האיברים החיוניים האלה לא היו קיימים על השוקולד עצמו, כפי שניתן לראות בתצלום שסיפקה התביעה.
מתברר שגם חושי הראייה והריח של רוח הרפאים מצופת השוקולד הלבן נלקחו ממנה ללא התראה מוקדמת, ואילו כדור הפוטבול השוקולדי, כאמור, דווקא הזכיר לתובעת ביצה חומה (מהסוג שיש בחמין, אולי?) - מכיוון שהיה נטול שרוך כפי שהוצג בתמונה.
"אריזות המוצרים של הרשי מטעות במידה ניכרת, וצרכנים רבים הולכו שולל על ידי התמונות שעל העטיפות", הובהר בכתב התביעה הייצוגית. "על עטיפות של כמה וכמה מוצרי חמאת בוטנים של המותג ריסז מוצגים חיתוכים אמנותיים שונים, אולם אין חיתוכים כאלה על המוצרים עצמם".
קלי טוענת שלא הייתה רוכשת את הדלועים החייכניים באוקטובר האחרון אלמלא היתה יודעת שהם, ובכן, לא באמת חייכנים. התביעה גם מפנה אצבע מאשימה כלפי עטלפים, אנשי שלג, פעמונים ומוצרים נוספים.
אז כמה שווה עוגמת הנפש הנוראית הזו? מתברר שלא פחות מחמישה מיליון דולר, שאותם דורשת גברת קלי במסגרת התביעה. מהרשי טרם התקבלה תגובה, אך יצוין כי עורך הדין שמייצג את הצרכנית הפגועה והזועמת כבר תבע בעבר רשתות דוגמת ברגר קינג וטאקו בל, בטענה, ניחשתם נכון, שהמוצרים שהן משווקות נראים הרבה פחות מפתים במציאות מאשר בפרסומות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו