המבורגר בטעם יער: לא תאמינו איזה מאכלים חדשים יצאו לאחרונה

שלגון שהושק בשנת 1981, ראמן בלי אטריה אחת וצמד משקאות חדשים של סטארבקס - אחד חריף-אש והשני דביק • ארץ השמש העולה ממשיכה להפתיע במגוון מנות משונות • עדיין לא החלטנו אם אנחנו זורמים איתן או משאירים אותן בנימוס, אתם יודעים, ליפנים

המבורגר בטעם יער. צילום: יח"צ

בעוד שסניפי סטארבקס בחלק לא מבוטל ממדינות העולם מתמודדים עם משברים בצל המלחמה בישראל, נדמה כי העסקים ממשיכים כרגיל בזרוע היפנית של רשת בתי הקפה המובילה.

בסטארבקס יפן השיקו לקראת השנה האזרחית החדשה - שנת הדרקון בארץ השמש העולה - משקה הולם ולוהט במיוחד. דרקונים, כידוע, נוהגים בזמנם הפנוי לנשוף להבות, וכמחווה לכך מציעה הרשת "צ'אי לאטה יפני" חריף-אש במהדורה מוגבלת.

חריף אש,

הוא מחוזק בפלפל (יפני וחריף-אש, כמובן), מגיע בכוס דרקונית מקושטת, וזמין החל מהשבוע בחנויות נוחות ברחבי המדינה - אך לא בבתי הקפה עצמם, שבהם דווקא ממתין לכם ספיישל מוזר אחר:

המשקה המוצ'לם?

לפי מיטב המסורת היפנית של נשנוש ממתקים מסורתיים בערב השנה החדשה, קבלו פרפוצ'ינו (משקה הקרח הגרוס המפורסם של סטארבקס) בטעם דייפוקו - קינוח יפני מסורתי שעשוי מעוגת אורז דביק (מוצ'י) במילויים שונים, שהולך מעולה לצד כוס תה ירוק.

תוסיפו למשקה פיסות מוצ'י אמיתיות לקבלת מרקם לעיס במיוחד, קצפת, סירופ, אבקת שוקולד לבן ותערובת של זני תה ירוק מסוג הוג'יצ'ה ("תה מטוגן") - ותקבלו פינוק מושחת שלטענת סטארבקס יפן יגרום לכם להרגיש כאילו שאתם נוגסים בדייפוקו אמיתי עם תה ירוק ליד.

המשקה הדביק,

ואם אתם שואלים את עצמכם מהו המשקה השני שהתגנב לתמונה - זהו ה"תה לאטה הוג'יצ'ה קרמל", שמהווה אופציה חמימה וסולידית לאלה שלא מעוניינים לרדת באמצע החורף על כוס מלאה בקרח גרוס וסטיקי רייס. זכותם.

התה של סטארבקס יפן, צילום: יח"צ

ביס ביער

רשת הפאסט פוד "דום דום בורגר" (Dom Dom Burger) אולי לא כל כך מוכרת לזרים שפוקדים את יפן, שכן היא מפעילה במדינה פחות מ-30 סניפים - אבל חשוב לקחת בחשבון שמדובר ברשת ההמבורגרים הוותיקה ביותר בארץ השמש העולה, שנוסדה כבר ב-1970 והקדימה את מקדונלד'ס בשנה.

למרות נוכחותה הצנועה והמצומצמת יחסית, שומרים היפנים לדום דום בורגר פינה חמה בלב - קצת כמו שישראלים רבים שומרים אמונים לבורגראנץ', למרות התחרות מצד רשתות הענק האמריקניות. אולי זו הסיבה שדום דום מרשה לעצמה להתפרע מדי פעם עם מנות לא שגרתיות בעליל, כמו למשל המבורגר פטריות המאיטקה החדש והגרנדיוזי שלה.

המבורגר עם פטריות שנחשבות מעדן, צילום: יח"צ

פטריות מאיטקה נחשבות למעדן איכותי, יוקרתי ונדיר במיוחד ביפן, עד כדי כך שבעבר, הענקתן במתנה היתה מתקבלת כמחווה של כבוד.

השורה התחתונה: המבורגר המאיטקה של דום דום בורגר מכיל לא פחות מ-200 גרם של הפטרייה הנחשקת, שהועמסו בגאווה על קציצת בשר אחת, בתוספת זילוף נדיב של רוטב טריאקי. על אף המרכיב היוקרתי, מחיר הכריך ביפן הוא 890 ין בלבד (כ-22 שקלים), וניתן לרכוש אותו גם כחלק מארוחה במחיר 1,190 ין (כ-30 שקלים).

טועמים יפנים נלהבים שכבר התנסו במנה נהנו ממנה מאוד והגדירו את החוויה כמו "לתת ביס לתוך יער", ואנחנו חייבים להודות שהרעיון - כמו גם המחיר השפוי - קוסמים לנו מאוד.

(לא) מאכילים אותנו לוקשים

כולם יודעים שאחד המרכיבים של כל קערת ראמן ראויה, הוא האטריות הבשרניות שמלוות את המרק ואת התוספות השונות (מה גם שמשמעות המילה "מן" ביפנית היא "אטריות"). עכשיו תעשו עם המידע הבא מה שאתם רוצים: Nomen הוא מוצר יפני חדש, שגורע את האטריות מהראמן ומשאיר אותנו, ובכן, רק עם המרק. סוג של "נמס בכוס" אם תרצו: רק מוסיפים מים רותחים, מערבבים עם אבקה בטעמים (ציר עוף, ציר דג וכו'), ואם תשאלו אותנו - נשארים עם חצי הכוס הריקה.

ראמן בלי "מן", צילום: יח"צ

היצרנית, חברה בשם Amiin Foods, שדווקא מתמחה בצירי ראמן אז לפחות ניתן לה קרדיט על זה, מבהירה בתרגום חופשי כי Nomen הוא "מוצר מושלם בשביל אלה שרוצים לאכול ראמן, אבל לא רוצים לחרוג ממכסת הקלוריות שלהם או להרגיז את הבטן". לא יודעים, אנחנו כבר התרגזנו גם בלי לטעום את המוצר.

בונוס: פעם שלישית קרטיב

קרחון ה"גאריגאריקון" (GariGarikun) הושק ביפן ב-1981 והוצע אז, לפני יותר מארבעה עשורים, במחיר 50 ין (1.27 שקלים, לפי שער ההמרה הנוכחי). מחירו הזול ומרקמו הייחודי - שכבת קרח קשיחה שעוטפת מילוי של פתיתי קרח "מגולחים" ("שייבד אייס") שנמסים בפה ויוצרים תחושה ששותים סודה פירותית - הפכה את הממתק האייקוני לאהוב במיוחד בקרב דורות של ילדים יפנים, וגם אצל מבוגרים שממשיכים להתפנק עליו עד היום.

השלגון,

בחודש מרץ הקרוב יעלה מחירו של הקינוח הקפוא ל-80 ין (כשני שקלים). אבל ביפן כמו ביפן, לא לוקחים את הצרכנים כמובנים מאליהם.

חברת Akagi, יצרנית הקרחון המיתולוגי, פרסמה באתר שלה התנצלות על עליית המחיר, שבה היא נוקבת בעליית תשומות הייצור וההפצה כסיבה המרכזית למהלך. החברה גם מבהירה בצניעות כי לא היתה לה ברירה לעשות כן כדי לא להתפשר על איכות המוצר, ומייחלת להבנתם של הלקוחות. שלוש עליות מחיר ב-43 שנה והתנצלות כנה? אפשר לחיות עם זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר