משפיען השתכר למוות מול המצלמות. צילום: צילום מתוך עמוד הטוויטר

מזעזע: משפיען השתכר למוות מול המצלמות

משפיען תיעד את עצמו שותה משקה חריף מזוקק שמקורו בסין במסגרת אתגר רשת • כמה שעות לאחר מכן הוא נמצא ללא רוח חיים

משפיען סיני בן 34, שתיעד עצמו בשידור ישיר שותה לשוכרה משקה אלכוהולי מזוקק מסוג באיג'יו, נמצא מת בביתו שעות לאחר מכן. המקרה הציף שיח בנושא הסכנות הקיימות סביב אתגרי רשת.

המשפיען, שידוע בשם Sanqiange (או Brother Three Thousand) ושמו האמיתי הוא וואנג, תיעד את עצמו מתחרה בשתייה מול משפיען אחר ברשת הסינית Douyin המקבילה לטיקטוק. בתחרות שתו השניים כמויות גדולות של משקה מסוג בבאיג'יו.

באיג'יו הוא שם של משפחת משקאות אלכוהוליים מזוקקים שמקורם בסין. הוא נחשב לאלכוהול הלאומי של המדינה ומוכר בעולם כ"וודקה הסינית". מבחינת נראות מזכיר המשקה מים מינרלים. הוא מזוקק מכמויות משתנות של דורה, חיטה, אורז, אורז דביק ותירסו, וכמויות האלכוהול בו נעות בין 30% ל-60%.

חברו של וואנג סיפר לאתר חדשות בשנחאי, כי בתאריך 16 במאי וואנג לקח חלק באתגר המכונה PK - Player kill. מדובר, למעשה, בביטוי הסלנג הסיני לאתגר רשת. לדבריו, התחרות תועדה בשידור חי ברשת Douyin. אתגרי ה- PK כוללים קרבות מצולמים בסגנון "אחד על אחד", בהם משפיענים מתחרים ביניהם בשלל משימות. מטרת המתחרים היא לזכות בפרסים ותגמולים מהצופים. לרוב כוללות התחרויות גם עונשים לצד המפסיד. במקרה הטראגי הזה, כלל העונש שתיית כמות מסכנת חיים של המשקה האלכוהולי.

החבר סיפר לאתר החדשות: "אני לא יודע כמה הוא (וואנג) באמת הספיק לשתות לפני שהתחברתי לשידור, אבל בחלק הסופי של סרטון ראיתי שסיים כבר שלושה בקבוקים לפני שהתחיל לעבוד על הרביעי". לפי מידע שניתן באתרי חדשות אשר דיווחו על האירוע, הכמות ששתה וואנג הייתה גדולה אף יותר וככל הנראה עמדה על שבעה בקבוקים. החבר הוסיף כי "האתגר בו לקח (וואנג) חלק הסתיים בשעה אחת לפנות בוקר, כאשר עוד באותו היום, בשעה אחת בצהריים, משפחתו מצאה אותו ללא רוח חיים. כשהם מצאו אותו הוא כבר היה גמור. לא הייתה לו אפילו הזדמנות לקבל טיפול חירום".

לפי דיווח של ה-BBC, וואנג הוזהר כבר כמה פעמים בעבר בעקבות תיעוד שתיית אלכוהול ברשת, מכיוון שהפלטפורמה של Douyin אוסרת על תיעוד כזה בשידור ישיר. מותו העלה שוב לדיון את הסכנה שבתעשיית סרטוני הרשת החיים במדינה - תעשייה שמגלגלת, לפי הדיווחים, מאות מיליוני דולרים בשנה, במסגרתה משפיענים לוקחים חלק בתחרויות למטרות רווח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...