בשנים האחרונות לא מעט יוצרים ישראלים פורצים לתודעה של כולנו, דרך סרטונים שהופכים וויראליים ברשתות החברתיות. אחת מהם היא בת אל צברי בת ה-40, יוצרת מוזיקה לילדים ולמשפחות, שלאחרונה הגיעה אל רבים מאיתנו עם שיר שנקרא "אלופה" - שהפך לטרנד טיקטוק.
"לא חשבתי שהשיר יתפוס כל-כך", היא מודה בראיון ל"ישראל היום". "כשראיתי שיוצרי תוכן כמו קים בן שמעון וליאל אלי עשו בו שימוש, לצד קרן פלס ב'כוכב הבא' ואפילו 'ארץ נהדרת' - זו הייתה התרגשות אדירה עבורי", היא מסבירה. "במיוחד כשהבנתי שהמסר באמת עבר ונגע באנשים".
@kerenpelesofficial
מה המטרה שאליה נולד השיר?
"בסופו של דבר, זה בדיוק מה שרציתי - להעלות חיוך ולחזק בתקופה כל כך מאתגרת", בת אל טוענת. "היצירה נולדה מתוך חוויה מאוד אישית. ב-7 באוקטובר מצאנו את עצמנו (אני, הילדים והמשפחה) בתוך הממ"ד בשדרות. באותם רגעים הרגשתי שאנחנו זקוקים לחיזוק ולחוסן, ומתוך התחושה הזו - החלטתי ליצור משהו שירים את הרוח. כך 'אלופה' נולד - שיר מקפיץ ומלא באנרגיה חיובית, שנועד להעניק אופטימיות לתוך המציאות הקשה.
למה את חושבת שהשיר הפך לוויראלי?
"אני חושבת שהסאונד הפך לוויראלי כי הוא נגע בצורך עמוק שקיים בעם שלנו - הצורך בגבורה ובהעצמה", אומרת בת אל, "אבל מה שמעניין הוא, שלמרות שיש גם גרסה של 'אלוף' לבנים - דווקא הסאונד של 'אלופה' תפס במיוחד".
איך היו התגובות שקיבלת?
"התגובות שקיבלתי היו מדהימות", מספרת בת אל. "אנשים מכל המגזרים והגילאים התחברו לזה. זה היה מרגש לראות איך משהו שיצרתי מתוך מקום כל כך אישי, הצליח לגעת בכל כך הרבה אנשים".
@batel_tzabari
ועכשיו שהגעת לכל מקום - מה היעד הבא?
"כרגע אני עובדת על סדרה של סרטונים קצרים לטיקטוק לקראת יום המשפחה. הפעם, אני מדייקת את המסרים אפילו יותר: יש גרסאות לאמא, לאבא, לסבא ולסבתא - כדי לתת להם את הכבוד והבמה שמגיעים להם על כל מה שהם נותנים לנו בכל יום".
את צופה לזה הצלחה באותה המידה?
"קשה לי לדעת אם זה יהיה כמו 'אלופה'", אומרת בת אל. "כל פעם אני מופתעת מחדש מההדים ומהכיוונים שהתוכן שלי לוקח. לפעמים אני מכוונת למקום אחד, וזה מגיע למקומות שונים לגמרי. רק אתמול צילמתי עשרות סרטונים עבור בתי ספר שביקשו, וזה מדהים אותי כל פעם מחדש - החיקויים, ההצעות לשיתופי הפעולה והשיתוף בהצגות. אני מרגישה שזה עושה טוב, משמח אנשים, וזה בדיוק מה שאנחנו הכי צריכים עכשיו - במיוחד לאור החדשות הקשות שאנחנו שומעים באופן כמעט יומיומי".
ולסיום, מה הסוד שלך ליצירת סרטון וויראלי?
"מהניסיון שלי, הסוד ליצירת סרטון וויראלי הוא פשוט - ככל שאתה פחות חושב על הוויראליות, ויותר מתמקד במסר, כך גדלים הסיכויים שזה יתפוס", היא מסבירה. "אם אנשים מתחברים למסר, מאמינים בו ורוצים אותו - זה יגיע אליהם. אני משתדלת להתמקד במה שאני רוצה להגיד, ולא לחשוב יותר מדי על איך זה יתקבל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו