מה הקשר של ניקי מינאז' לתביעה בין ברבי וחטיף צ'יפס?

יצרנית הבובה האייקונית תובעת חברת חטיפים אמריקנית, לאחר שזו הוציאה חטיף חדש בשם "ברבי-קיו" • ומי מככבת על האריזה? ניחשתם נכון – הראפרית בכבודה ובעצמה

הראפרית ניקי מינאז', ב-2015, צילום: איי.פי.

לא מתעסקים עם ברבי – וגם לא עם צ'יפס בטעם ברבי-קיו: חברת "מאטל", יצרנית הבובה האייקונית, תובעת את מותג החטיפים האמריקני המחתרתי "ראפ סנאקס", המתמחה בשיתופי פעולה עם אמני היפ הופ מובילים, בטענה שהאחרונה הפרה זכויות יוצרים באחד ממוצריה החדשים.

חטיף המחלוקת הוא צ'יפס בטעם ברביקיו-דבש-כמהין, שעל אריזתו מתנוססת תמונתה של ניקי מינאז'. על אף שהראפרית המצליחה מרבה להשוות את עצמה לבובת ברבי, מתלבשת כמוה ואף משתמשת בה לעיתים כאלטר-אגו, עורכי הדין של "מאטל" לא כל כך אהבו את זה שהמילה "ברבי" מוצגת על אריזת החטיף באופן שמזכיר קצת יותר מדי את הלוגו הרשמי של הבובה (מצד שני, חייבים להודות ש"ברבי-קיו" הוא משחק מילים מוצלח למדי).

נפתח לנו התיאבון. החטיף מעורר המחלוקת, צילום: Rap Snacks

 

כאן נכנסת לתמונה התביעה, שהוגשה לאחרונה בלוס אנג'לס. ב"מאטל" גורסים כי "ראפ סנאקס" מעולם לא ביקשה – ובטח שלא קיבלה – אישור להשתמש בלוגו של ברבי, אך זה לא מנע ממנה "להשיק את המוצר על דעת עצמה". "מאטל" טוענת שכתוצאה מכך, צרכנים עלולים להתבלבל ולחשוב שיש קשר בין הבובה אהובה לבין חטיף הצ'יפס. מעבר לכך, "מאטל" משתפת פעולה עם יצרניות מזון ומשווקת ממתקים וחטיפים רשמיים של ברבי, כך שהחטיף הסורר יוצר לה בעיות נוספות.

ב"מאטל" מסכמים כי "ראפ סנאקס" "קיבלה החלטה מודעת ומחושבת" להשיק את המוצר, ואף סירבה להוריד אותו מהמדפים, למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד חברת הצעצועים. לפיכך, "כמוצא אחרון", פנתה חברת הצעצועים לבית המשפט בבקשה לשים סוף לתסבוכת הטוגנית, זאת בנוסף לדרישות פיצויים ותמלוגים על צ'יפס הברבי שכבר נמכר. יצוין כי ניקי מינאז' עצמה לא נתבעה על ידי "מאטל", כי אפילו ברבי לא מתעסקת עם ברבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר