"הצמד": הסדרה הכי טובה שאתם לא רואים

הסדרה יכולה להיקרא היורשת החוקית של הסמויה, והיא מעולה • דמויות מורכבות, דיאלוגים מעולים - מי צריך יותר?

בוחנת את תהליך התפתחות החברה. "הצמד"

מכירים את הסדרות האלו שמבקרי טלוויזיה אניני טעם נוהגים לעוף עליהן בהגזמה? סדרות איכות שרוב בני האנוש לא שמעו עליהן, שהרייטינג שהן משיגות בקושי מכסה את עלות ההפקה, ואף על פי כן המבקרים מלאי החשיבות העצמית ימציאו סופרלטיבים מפוצצים, ישפריצו מחמאות ויפיצו ניתוחים על מנת להסביר לצופה ההדיוט עד כמה הסדרה שהוא לא רואה, מושלמת, אינטליגנטית, עמוקה ומיוחדת? אז קדימה, בואו נפתח את זה: "הצמד" היא הסדרה הכי טובה שאתם לא רואים, וגם אם יש לכם מושג על מה אני מדבר, תשחקו אותה תמימים.

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

• בואו לבחור את הפרק הכי טוב של "חברים"!

בואו נתחיל מזה ש"הסמויה", ששודרה בעשור הקודם ב-‭,HBO‬ היתה תוכנית מהזן הנ"ל. המבקרים סוגדים לה, סטודנטים לקולנוע ולטלוויזיה ידעו לנתח כל סצנה ממנה, והדמויות שלה (למרות שמתו זו אחר זו) היו כאלה שאי אפשר לא להתאהב בהן. עכשיו, "הצמד" היא ללא שום ספק היורשת החוקית והרשמית של "הסמויה".

הסיפור של "הצמד" הוא כזה שאפשר לספר רק בטלוויזיה. הדמויות המורכבות, הדיאלוגים המהנים, האלימות, העירום, הסמים, והעלילה האיטית, בונים עבורנו עולם מהפנט של רחובות מלוכלכים ופינות סליזיות שכצופה כיף להישאב לתוכם.

מדובר בדרמה תקופתית. למזלה, זה לא גורם לה להישאב למערבולת רטרו-נוסטלגית, כי היא מספרת סיפור שרובנו לא מכירים, ובוודאי לא עורגים לו בנוסטלגיה. "הצמד" משתמשת בשנות ה‭70-‬ וה-‭80‬ על מנת לספר סיפור חשוב עם היבטים אקטואליים. היא בוחנת את תהליך התפתחות החברה באותן שנים, ואיך הטכנולוגיה שינתה את תפיסת המציאות של הדמויות או שדרגה להן את המקצוע.

למשל, זונות הרחוב שהפכו לכוכבות פורנו נערצות, או איך התפתח תחום הפורנו מהקרנות אפלות בקולנוע ועד לקלטות ‭ VHS‬לשימוש ביתי. כיצד ניקתה עיריית ניו יורק את הרחובות שמסביב לטיימס סקוור מנרקומנים, מהומלסים ומנערות ליווי, רק כדי לטאטא את כל הסחלה למקום פחות אסטרטגי. וגם איך התפרצות מחלת האיידס טלטלה את קהילת הזונות, הזנאים והגייז.

עולם מהפנט וסליזי. "הצמד" // צילום מסך 

לאחרונה נסחף היהודי-אמריקני דיוויד סימון לוויכוח אינטרנטי בעקבות ציוץ ביקורתי שכתב בטוויטר על דונלד טראמפ בהקשר של העיר בולטימור. אחד מהטרולים שהגיבו לו, בציוץ שהפך ויראלי, המליץ לסימון להפסיק לקשקש על נושאים שהוא לא מבין בהם ולרוץ לצפות ב"הסמויה" על מנת להבין באמת מה קורה בבולטימור. הגיוני. רק שסימון הוא היוצר של "הסמויה" - הוא כתב את הסדרה המופתית ההיא.

סימון הוא גם היוצר של "הצמד", ושתי הסדרות שלו מתחברות זו עם זו. כמו ש"הסמויה" חפרה בגטאות של בולטימור, כך "הצמד" מביאה מבט יוצא דופן על האנדרגראונד הניו-יורקי. העיר מגלמת את התפקיד הראשי. היא מקדם העלילה המשמעותי ביצירה, ובתוכה פועלים מאפיונרים, עברייני צעצוע, פרוצות, סרסורים, שוטרים מושחתים ושלל דמויות מפוקפקות, שכצופה קשה לא לחבב את כולן. כולם רעים, כולם טובים, כולם אפורים. המאפיונר הוא רומנטיקן טוב לב ואכזר, הפרוצות השבורות הן הנשים הכי חזקות ברחוב.

תגידו מה שתרצו על סימון ודעותיו, אבל טלוויזיה הוא יודע לעשות. הוא מספר סיפורים מדהים, וטוב מאוד שלמרות ההחלטה על ביטול הסדרה, ‭ HBO‬ נתנו לו לייצר עונת סיום (שלישית במספר, שהושקה אתמול), אשר מזנקת קדימה בעלילה ומאפשרת לסגור את הסיפור בצורה ראויה ומכבדת. מרוב ריאליטי, ומקבצי פרסומות לפעמים קל לשכוח שטלוויזיה היא הפלטפורמה הכי טובה לספר בה סיפורים, ולעיתים מספיק סיפור אחד טוב כדי להעיף לכם את המוח.

"הצמד" - עונה ‭ yes EDGE ,HOT HBO ,3‬וסלקום ‭ tv

• שחר מ"מאסטר שף": "אני טעם נרכש"

• אופירה לא נחה: "אמון זה כמו נייר"

• גילי נגד אופירה: "אני נגעל ממך"

• אופירה ואייל גולן: הציטוטים הגדולים

• 25 שנה ל"חברים": פרויקט מיוחד

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר