הסדרה שמעמידה למבחן את מוסד הנישואים

"היית צריכה לדעת" עם ניקול קידמן ויו גרנט תשחק לכם עם הראש במשחקי ניחושים וספקולציות • מדובר בדרמה מפתיעה ורצופה טוויסטים בעלילה, כמו שצריך

ניקול קידמן ב"היית צריכה לדעת"

דיוויד אי. קלי עושה זאת שוב. היוצר שהביא לנו את "שקרים קטנים גדולים" ו"אלי מקביל", מצליח ללכוד את הצופים ולרתק אותם במיני-סדרה חדשה של HBO "היית צריכה לדעת" ("The Undoing") שעלתה אמש (שני) בסלקום tv וכן ב-HOT וב-yes.

הדרמה מספרת על זוג אמיד מהאפר איסט סייד בניו יורק: גרייס פרייז'ר (ניקול קידמן, שגם הפיקה) היא פסיכולוגית מצליחה ומבוקשת, שנשואה לג'ונתן (יו גרנט), אונקולוג שמטפל בילדים חולי סרטן ברגישות רבה. לשניים ילד הלומד בבית ספר פרטי נחשב בעיר. הם מנהלים זוגיות מופלאה, ויש שיאמרו טובה ופוטוגנית מכדי להיות אמיתית. פלרטוטים, פרגונים, מגע הדדי - מסוג הדברים שלא תמצאו אצל הרבה זוגות שחיים יחד כבר הרבה שנים. אבל האידיליה הזאת נסדקת כאשר רצח אכזרי ומסתורי מזעזע את הקהילה ושואב את הזוג לסחרור שבמהלכו יתגלו סודות, שקרים ועובדות שיעמידו את הזוגיות של השניים במבחן.

הליהוק של השניים מושלם - הם נראים כאילו נגזרו מרשימת "היפים והנכונים". היא יפהפייה, פגיעה ורגישה עם תלתלים אדמוניים ויציבה של רקדנית בלט. הוא גבר לא צעיר אבל שרמנטי, צ'ארמר ממבט ראשון, שכל מילה שיוצאת לו מהפה נשמעת עם חצי קריצה. הכימיה בין השניים מצוינת ואמינה, ובפינג פונג ביניהם נראה שאף אחד מהם לא מנסה לדרוך על אצבעותיו של השני כדי לבלוט, וגם הבמאית מקפידה לתת לשניהם את הפוקוס הראוי במידה שווה. אל שניהם מצטרפים דונלד סאת'רלנד המעולה שמגלם את אביה של גרייס, ונואה ג'ופ שמגלם את הילד שלהם בכישרון רב. גרנט, שהתרגלנו לראות מקומדיות רומנטיות מתקתקות, מגלם כאן את האיש הרע והוא עושה את זה בצורה משכנעת מאוד.

"היית צריכה לדעת" רצופה טוויסטים בעלילה ושותלת במיומנות רבה רמזים במוחו של הצופה, רק כדי להוליך אותו לכיוון מסוים, ולהפתיע שוב מעבר לפינה. היא מעמידה למבחן את מוסד הנישואים וחוקרת את המורכבות של האינדיבידואל בתוך הזוגיות, את האמת והשקר, ושואלת שאלות של מוסר, כסף וגזע.

מותחת ומרתקת. "היית צריכה לדעת"
מותחת ומרתקת. "היית צריכה לדעת"

הדרמה צולמה בניו יורק של טרום עידן הקורונה, והאורבניות טבועה חזק בכל הסצנות של הסדרה. הרחובות שבהם מתהלכת קידמן, הבניינים רבי הקומות שחותכים את השמיים בחדות והחורף הקר והאפרורי בעיר שמתכתב עם העלילה המותחת. הצילום הוא קולנועי-אמנותי ורואים שהושקעה בכל פריים מחשבה רבה. אי אפשר שלא לשים לב למחוות המדהימות שעושה כאן הבמאית סוזן בייר, למשל בצילומי הרחפן שמלווים מכונית חוצה גשר מצד אחד לצד השני של העיר, והמשמעות הסימבולית של זה להמשך העלילה.

למיני-סדרה שישה פרקים (חמישה מהם נשלחו לצפייה מוקדמת), וצריך לומר בכנות שלא כולם נחוצים. לפחות פרק אחד מיותר לחלוטין ונראה כי הוא נמרח ונמתח רק כדי להצדיק את קיומו, כי מבחינת קידום העלילה התרומה שלו ממש זניחה. מהבחינה הזאת אני נתקל ביותר סדרות לאחרונה שחוטאות בחוסר הידוק, והדבר קורה פעמים רבות בגלל צרכים "שיווקיים" ופחות משרת את הצד האמנותי שבהן.

"היית צריכה לדעת" מותחת ומרתקת. היא תשאב אתכם פנימה לסיפור המצוין שלה, ותשחק לכם עם הראש במשחקי ניחושים וספקולציות. זה מה שאמורה לעשות דרמה טובה.

"היית צריכה לדעת", ‭yes ,HOT‬ וסלקום ‭ tv

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר