עיתון "ישראל היום" ממשיך להוביל על מתחריו ברמה השנתית, עם שיעור חשיפה שנתי של 23.7% המתייחס לחשיפה יומית ביום חול ממוצע במהלך ינואר-דצמבר 2020, זאת לעומת שיעור חשיפה של 30.6% בתקופה המקבילה בשנת 2019. כך עולה מנתוני סקר TGI שפורסם הבוקר (חמישי).
החשיפה היומית ל"ידיעות אחרונות" עומדת על שיעור של 21.5% ביום חול ממוצע במהלך ינואר-דצמבר 2020, לעומת 26.9% במהלך ינואר-דצמבר 2019. במונחים שנתיים, הפער בין העיתונים הינו מובהק סטטיסטית.
בעיתונות סוף השבוע, "ידיעות אחרונות" מוביל במונחים שנתיים במהלך ינואר-דצמבר 2020 עם שיעור חשיפה של 27.1% , כאשר העיתון רושם ירידה מ-30.7% בתקופה קודמת (ינואר-דצמבר 2019) – ירידה מובהקת סטטיסטית.
"ישראל היום" יורד בשיעור החשיפה במהלך ינואר-דצמבר 2020 ל-24.8% בהשוואה ל-31% בתקופה קודמת (ינואר-דצמבר 2019), ירידה מובהקת סטטיסטית. הפער בין העיתונים בסופי השבוע במונחים שנתיים הינו מובהק סטטיסטית.
גם במונחים חצי שנתיים בעיתוני יום חול, "ישראל היום" מוביל באופן מובהק עם חשיפה יומית של 22.3% (ירידה מ-25.1% במחצית קודמת, שהינה ירידה מובהקת). "ידיעות אחרונות" רושם ירידה בחשיפה ל-20.4%, לעומת 22.6% במחצית הקודמת (הירידה אינה מובהקת).
בקטגוריית עיתונות סוף השבוע בניתוח חצי שנתי, "ידיעות אחרונות" מוביל אך רושם ירידה מובהקת ל-25.2% בהשוואה ל-28.9% במחצית הקודמת. ב"ישראל היום" נרשמה ירידה מובהקת ל-23.1% חשיפה במחצית האחרונה, לעומת 26.6% במחצית הקודמת. הפער בין העיתונים (יום חול וסוף שבוע) אינו מובהק סטטיסטית במונחים חצי שנתיים.
בניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים (לפי השנים 2020-2017), ניתן לראות את השפעת מגפת הקורונה על התנהגות הקריאה והירידה בחשיפה במהלך 2020 בהשוואה לשנים קודמות. שיעור החשיפה ביום חול עומד על 37.8% בקריאת עיתוני יום חול ו-44.9% בקריאת עיתוני סופ"ש לעומת שנת 2019, אז עמדו הנתונים על 46.5% ביום חול ו-52% בסופ"ש.
השיפור הקל בשיעור הקריאה שנצפתה ב-2019 נבע ככל הנראה מריבוי מערכות הבחירות בתקופה, דבר שהשפיע על השיח והתעניינות הקהל בחדשות ופוליטיקה וכתוצאה השפיע על הרגלי הצריכה במדיה).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו