קמפיין מימון המונים למיגון היישובים בעוטף רצועת עזה

ארבעה יישובים, הסמוכים לגבול רצועת עזה, לא מקבלים מימון מהממשלה למימון מיגון הבתים בהם • רותם כהן, צחי הלוי, עדן בן זקן, דין מירושניקוב, טילטיל ורבים נוספים משתתפים בפרויקט גיוס המונים למען מיגונם

מיגונית ליד קיבוץ בארי, צילום: ללא קרדיט

כ-350 משפחות בארבעה יישובים נמצאים מחוץ לטווח שאותו הגדירה הממשלה למימון מיגון יישוביהם (שבעה קילומטרים), אך עדיין נמצאים בטווח הרקטות שמשגרים ארגוני הטרור.

השבוע יעלה קמפיין גיוס המונים לפרויקט "ממגנים את העוטף" לתושבים המתגוררים בקו העוטף ולאלו שאין ביכולתם למגן את עצמם. הפרויקט יצטלם השבוע ויעלה לאוויר במהלך חודש דצמבר בזירה הדיגיטלית, אתרי תוכן וברשתות החברתיות. בכספי הגיוס שיתרמו יירכשו מיגוניות וממ"דים עבור התושבים העומדים בקריטריונים שנקבעו על ידי יוזמי הפרויקט להשגת המיגון.

הנחות מדהימות על אטרקציות בכל רחבי הארץ

כוכבי פאודה, בועז קונפורטי, צחי הלוי, שלומי שבת, טילטיל, דין מרושניקוב, גיל ססובר, רותם כהן, פנינה רוזנבלום, אירית רחמים, מירן בוזגלו, עדן בן זקן, רוית אסף ומובילי דעה נוספים, התנדבו להוביל את הקמפיין.

משתתפי הפרויקט, צילום: ללא קרדיט

את הפרויקט מובילים יאיר שלו, עו"ד, לוחם והלום קרב, יערית שושן-סבג מייסדת משרד הפרסום החברתי The Brand Houseהפועל למען שינוי חברתי. בנוסף, נרתמו בהתנדבות מובילי דעת קהל, ראשי מועצות וערים מהאזור, במטרה לאסוף תרומות בהליך גיוס המונים, על מנת למגן את תושבי העוטף החיים בטווח 7 ק"מ מרצועת עזה.

יאיר שלו, יוזם פרויקט "ממגנים את העוטף" מסביר: "תחושת ביטחון אישי ושמירה על השקט הנפשי מתאפשרת רק כאשר יש מיגון מלא בשעת אזעקה. תושבי העוטף חוטפים כ-50% מהירי לעבר ישראל, לרובם אין מיגונית או ממ"ד לרוץ אליהם ולהתמגן לפני נפילה. משפחות שלמות שסובלות מנזקים נפשיים מהפחד להיפגע בזמן לחימה ופחד יום יומי במחשבה על סבב לחימה הבא. אנשים מבוגרים שאין ביכולתם לרוץ ולתפוס מכסה או לשכב ולקום מהרצפה ומוותרים מראש על הניסיון להגיע למקום כלשהו מוגן. עלותו של ממ"ד למשפחה בודדת עולה כ-70 אלף ₪, עלות אסטרונומית שלרוב המשפחות אין את היכולת הכלכלית לשאת או הכוח הנפשי לטפל בכך בעצמם. הפרויקט הוקם מתוך דאגה לביטחון האישי של אנשי העוטף וכדי לגבש את החברה הישראלית, לעזור לחלש ולפגיע ולמגנו כבר עכשיו, לפני ההסלמה הבאה, בכדי למנוע אבדות בגוף ובנפש. כולנו אומרים בכל סבב לחימה כי לבנו עם תושבי הדרום ויש לעשות מעשה. הגיע הזמן לקום ולמגן את התושבים".

יערית שושן-סבג, יזמת חברתית, מייסדת משרד הפרסום החברתי "THE BRAND HOUSE": "אנו רואים בסיוע החשוב הזה חלק בלתי נפרד מערכי הערבות ההדדית והסולידריות ואנו שואפים להביא שינוי אמיתי ולהעלות את הנושא על סדר היום למען אזרחי ישראל ותושבי העוטף וקוראים לכלל תושבי המדינה להתגייס ולתרום לפרויקט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר