"שונאת נשים יהודיות": סדרת הלהיט של נטפליקס מואשמת באנטישמיות

"רק לא זה", הקומדיה הרומנטית החדשה של ענקית הסטרימינג, המתמקדת במערכת היחסים בין רב ומגישת פודקאסט לא יהודייה - ספגה ביקורת על הצגה שלילית של נשים יהודיות • יוצרת הסדרה ארין פוסטר: "רציתי לשפוך אור חיובי על התרבות היהודית"

"רק לא זה". צילום: נטפליקס, יחצ

יוצרת הסדרה "רק לא זה" ארין פוסטר הגנה עליה לאחר שזו ספגה ביקורת על הצגה שלילית של נשים יהודיות.

הקומדיה הרומנטית החדשה של נטפליקס, המתמקדת במערכת היחסים בין רב (אדם ברודי) ומגישת פודקאסט לא יהודייה (קריסטן בל), ספגה ביקורת מאז שיצאה ב-26 בספטמבר. בתגובה, אמרה פוסטר כי מטרת הסדרה הייתה "לשפוך אור חיובי על התרבות היהודית".

הסדרה מציגה סטריאוטיפים יהודיים. "רק לא זה", צילום: יחצ

בין המבקרים הייתה ג'סיקה רדלוף, עורכת בכירה במגזין גלאמור, שפרסמה מאמר בשם "'רק לא זה' של נטפליקס והסטריאוטיפ היהודי המתמשך". במאמר היא כתבה שהדמויות היהודיות בסדרה "מוצגות כנשים שתלטניות ורעבות לנישואין שרוצות לתכנן מסיבות ערב ולהרחיק את כל מי שלא חולק את אותם החלומות".

רדלוף גם מתחה ביקורת על הפרק הראשון של הסדרה בגלל סצנה שבה אימו של דמותו של ברודי מתייחסת לדמותה של בל כ"שיקסע". "הסצנה הזו בבית הכנסת היא בדיוק ההפך ממה שמלמדים אותנו היהודים - לקבל את השכן", כתבה רדלוף. "בתקופה שבה האנטישמיות נמצאת ברמות הגבוהות ביותר שראינו מאז השואה, סצנות כאלה פוגעות בי קשות".

ביקורת נוספת של מגזין טיים על הסדרה יצאה גם היא נגד "התיאור הזדוני של נשים יהודיות", והוסיפה: "נראה שהסדרה שונאת נשים יהודיות, המוצגות כמציקות וכנבל האולטימטיבי של הסיפור הזה".

"נראה שהסדרה שונאת נשים יהודיות", צילום: יחצ

בתגובה לביקורות, אמרה פוסטר לאתר התרבות וראייטי: "אני חושבת שאנחנו צריכים סיפורים יהודיים חיוביים כרגע. אני חושבת שזה מעניין שאנשים מתמקדים ב'סטריאוטיפים של יהודים', כשיש לך רב בתפקיד הראשי. רב צעיר, מגניב וסקסי - זה ההפך הגמור מהאופן שבו אנשים רואים רב יהודי".

היוצרת הדגישה שהמטרה הייתה "לשפוך אור חיובי על התרבות היהודית מנקודת המבט שלי - החוויה החיובית שלי בכניסה לתרבות היהודית, תוך הוספת קצת כיף".

נטפליקס עדיין לא אישרה אם הסדרה תחזור לעונה שנייה, אבל לאור ההצלחה ומכיוון שהראשונה הסתיימה בסוף פתוח יחסית, נראה שתיתכן עונה נוספת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר