"ישראל ברגעיה הקשים ביותר": תאגיד השידור חושף את התכנים לציון שנה לאירועי 7 באוקטובר

כאן, תאגיד השידור מציין שנה לטבח 7 באוקטובר עם שורה של תכנים בכל הפלטפורמות • בכנס מיוחד שנערך בהיכל התרבות בתל אביב נחשפו כל הפקות המקור הקשורות בציון שנה למלחמה הקשה שעדיין נמשכת

תאגיד השידור מציין שנה לאירועי 7 באוקטובר. צילום: תאגיד השידור הציבורי

כנס התוכן השנתי של כאן, תאגיד השידור הציבורי, התקיים הבוקר (שני) בהיכל התרבות בתל אביב בסימן שנה לטבח 7 באוקטובר, בו הוצגו הסדרות, הסרטים והתוכניות החדשות שיעלו באפיקי התוכן השונים של כאן במהלך חודש אוקטובר ובחודשים הבאים.

רוני קובן שהנחה את כנס התוכן של כאן, צילום: רפי דלויה

באירוע, שהנחה רוני קובן, נכחו עשרות יוצרים, מפיקים ושחקנים, בהם שי שטרן; קרן מור; רועי בר נתן; שלמה בראבא; משה אדרי; מגישי וכתבי חטיבת החדשות של התאגיד; אגם רודברג; נועה קולר; יגאל עדיקא; אורי גוטליב; מירב גרובר; אלברט אילוז ועוד.

במהלך הכנס הוצגו תכנים מתוך מוזיאון "7.10.360", המוזיאון הווירטואלי המיוחד שהקים התאגיד ובו התוכן ששידר כאן בכל הפלטפורמות על אודות הטבח, כשהוא מחולק לזירות שבהן פעל חמאס - הקיבוצים, המושבים, מסיבות הטבע והאתרים הפתוחים. עוד הוצג בכנס דגם המשחזר את מבנה משטרת שדרות, שנבנה בעבור הסרט "הקרב על משטרת שדרות", שישודר בכאן, כחלק מתכני התאגיד במלאת שנה למלחמה.

נועה קולר ואגם רודברג בכנס התוכן של כאן תאגיד השידור הציבורי, צילום: רפי דלויה

הפאנל המרכזי, תחת הכותרת "זיכרון מאוקטובר", התקיים בהשתתפות זהר וגנר, במאית הסרט "רחל מאופקים" שמביא את סיפורה של רחל אדרי שהצליחה בקור רוח להציל את חייה וחיי בעלה, לאחר שמחבלי חמאס פלשו לביתם; גלעד טוקטלי, במאי הסדרה "היום שאינו נגמר", המתעדת דקה אחר דקה את יממת הטבח של 7 באוקטובר; יאיר אגמון, במאי ויוצר "הטרמפיסטים", שפותח עונה חדשה עם האנשים שאיבדו את ביתם במלחמה; קרן נויבך מכאן רשת ב', עורכת ומגישת הפודקאסט "נחל עוז, המוצב שהופקר" שיעלה ב"כאן הסכתים"; ויוסף אבו מדיעם, יוצר ובמאי הסרט "נפילה בשטח פתוח", שעוסק בזהות הבדואית בצל המלחמה.

"היום שאינו נגמר", צילום: באדיבות כאן 11, קסטינה תקשורת

במהלך האירוע הוכרז כי הסרט "מיגונית המוות - ההקלטות האחרונות", ששודר במסגרת תוכנית התחקירים "זמן אמת" עם אסף ליברמן, נבחר לעמוד במרכז מסע ההסברה הישראלי בעולם לרגל שנה למלחמה, והוא יוקרן בעצרת המרכזית של האו"ם לציון טבח 7 באוקטובר, בהשתתפות שגרירים ונציגים מכל העולם.

טל פרייפלד, סמנכ"לית הטלוויזיה של כאן, אמרה: "לפני שנה נפגשנו בכנס התוכן ודיברנו על פרויקטים שצפויים לעלות לקראת 50 שנה לציון הטראומה הגדולה של מלחמת יום כיפור. לא יכולנו להעלות על דעתנו את מה שיקרה בשנה הארורה הזו. לתיעוד יש חשיבות רבה מאוד בשידור הציבורי. זה תפקידנו. כל הפרויקטים המוצגים כאן יישמרו וישארו לנצח בארכיון השידור הציבורי כדי שלעולם לא נשכח את אלה שהופקרו להיחטף, להיפצע, ולמות. כמו כן את הגיבורים שהצילו את מי שרק יכלו תוך כדי הקרבה עצמית, את אלה שאחראים ואת אלה שהתגייסו רק כדי לסייע במה שאפשר כדי להקל ולנסות שיהיה פה טוב יותר. נזכור ולא נשכח".

"התוכן שהופק בתאגיד לציון שנה למלחמה הוא תוכן שמתעד את ישראל ברגעיה הקשים ביותר, ומתוך אהבה למקום הזה - מבקש לוודא שאסון ביטחוני וחברתי כזה לא יחזור", אמר גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר