אל מול ההסתה נגד כל מה שמריח שלטון ימין - אלמוג בוקר כבר לא יכול לשתוק

כמעט 30 יום אנחנו שומעים באולפנים ביטול גורף ומזלזל של כל עשייה ממשלתית, כשכולם כמובן לא כשירים וכל הנחלים והכשלים מובילים לביבי • אל מול אלה, מגיש אחד, שהוא במקרה גם תושב העוטף, לא הסכים לשבת בשקט

אלמוגרבוקר. צילום: חדשות 13

בסוף השבוע החולף כמעט ציינו חודש למלחמה בדרום, שהם 30 יום של מה שמתברר כבר כהונאה טלוויזיונית ברורה של לא מעט צופים: אנחנו באולפנים נשמיע לכם עאלק אווירת "יחד ננצח", ואתם תיאלצו לשמוע הסתה נגד כל מה שמריח שלטון ימין - ביטול גורף ומזלזל של כל עשייה ממשלתית, כשכולם כמובן לא כשירים וכל הנחלים והכשלים מובילים, איך לא, לביבי. אם רק היו נותנים לקושמרו, לדרוקר ולנריה קראוס לנהל פה חזית ועורף במלחמה אזורית - הכל היה מתוקתק מזמן.

על הרקע הזה בלט בערוץ 13 שידור בשישי בהובלת אלמוג בוקר, שברגע נדיר העז לסתור השתלחות פייק מוגזמת של עוד "לשעבר", אלוף (מיל') הטייס והפרשן נמרוד שפר.

בתוכנית התארח שר החינוך יואב קיש, שניסה בסיום לשלוח מסר מרגיע ממערכת החינוך למאות אלפי הורים ותלמידים. שפר התפרץ: "אני לא יכול להתאפק בעניין הזה. אף הורה שעבר את מה שעברו תושבי הדרום בשבת לא יכול להיות רגוע. שבועיים וחצי לא היתה ממשלה, לא היה נציג אחד - רק מתנדבים! רק ארגוני חברה אזרחית! היתה אפס ממשלה! כי במדינת ישראל יש ממשלה לא מתפקדת!". הטייס לשעבר דיבר מדם ליבו, כי כנראה ניהל בעברו בכל שני וחמישי פרויקטים של פינוי מאות אלפי תושבים, תוך גיוס מאות אלפי אזרחים, הקמת בתי ספר חדשים ועוד.

השר קיש לא נשאר אדיש,

אלמוג בוקר כבר לא יכול היה לשתוק: "אני חייב להגיד לך משהו. להגיד ששבועיים וחצי לא היה אף אחד - זה לא מדויק. כמי שנמצא שם, אני יודע שכן היה. היה איטי ומסורבל, אבל זה לא נכון. היתה ממשלה, וכן היה כל הזמן ניסיון לקדם מהלכים".

מיותר לציין שארגוני החברה האזרחית והמתנדבים היקרים לא באמת החליפו מערכת חינוך שמשתנה לגמרי ביום אחד. במקרה של אלמוג בוקר, ה"חלאס כבר" והפרופורציות שהוגשו לצופה גם יושבים על המציאות שעבר בעצמו, כתושב העוטף.

השר קיש לא נשאר אדיש: "פגעת עכשיו באלפי אנשי חינוך שנותנים את הלב, שאני שומע שקרים סביב העשייה שלהם. שקרים שאומרים החברים שלך, לשעברים כאלה... לפסיכולוגית שיושבת מהיום השני במלון, מ־7:00 בבוקר ועד 23:00 בלילה. תסתכל להם בעיניים ותגיד להם שהם לא עושים כלום".

בוקר עוד הספיק לנזוף: "אתה נמצא עכשיו בעזה עם מאות אלפי לוחמים, זה הזמן לעסוק במלחמה הזאת?", כאילו אפשר לקבל משלט חוצות של אחים לנשק שהתעורר לחיים תשובה אחרת מ"כן".

הכותרת שצריכה לקבל קריאות ביזיון בעצמה

כאילו סוגיית משפחות החטופים אינה הופכת בטן מספיק, וכאילו קמפיין ההשתלחות במשדרי ערוץ 13 על מינוי גל הירש לא היה מגעיל מספיק - אמש, בעת סיקור ביקור הממונה על סוגיית החטופים אל המשפחות, נכתבה הכותרת: "גל הירש הגיע למטה משפחות החטופים, והתקבל בקריאות 'ביזיון'".

זו כותרת שצריכה לקבל קריאות ביזיון בעצמה: נעזוב את העובדה שמה שנראה בפועל בשלושת הערוצים המסקרים זה מפגש מכובד וקרוב שכלל חיבוקים ותמיכה, אבל בעקבות קריאה של אדם אחד למסגר את האירוע כולו כ"התקבל בקריאות ביזיון"? מנגד, למה אפשר לצפות מערוץ שכבר הכפיל מספרי מפגינים בקפלן פי כמה וכמה? אולי עורכי הערוץ ראו שם עשרה צועקים?

גילוי נאות: הכותב משמש לעיתים פאנליסט בערוץ 14 ובכאן 11

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר