כיום היא מוכרת כחברה שאחראית למהפכת שידורי הסטרימינג וכמעצמה המובילה בתחומה, אולם רבים לא מודעים לכך שנטפליקס דווקא החלה את דרכה, אי שם בסוף 1997, כשירות להשכרת סרטי DVD בארה"ב דרך הדואר, תמורת תשלום קבוע של דמי מנוי חודשיים בשיטת "צפה ככל יכולתך". מה שעוד לא יודעים זה שגם בימים אלה, כחצי יובל וכחמישה מיליארד משלוחי סרטים לאחר מכן, ממשיכה נטפליקס להפעיל את תחום משלוחי ה-DVD הפיזיים, אך השירות עומד להיפסק לאלתר.
אתמול (שלישי) הכריזה החברה כי השירות המיתולוגי של השכרת כותרי ה-DVD ייפסק בקרוב ולתמיד, כשהכותרים האחרונים בהחלט על גבי תקליטורים יימסרו למנויים ב-29 בספטמבר. לאחר תאריך זה, נטפליקס לא תפעיל יותר שירותי אספקת מדיה פיזית ותתמקד אך ורק בשירותי הסטרימינג שלה.
רק ב-2022, למשל, הניב עסק תקליטורי הווידאו של החברה כ-145 מיליון דולר. אף שמדובר בנתון נאה ואף מפתיע למדי, אם לוקחים בחשבון כי היקף השכרות ה-DVD של נטפליקס צנח ב-2022 בעשרים אחוזים לעומת 2021, ומעבר לכך - 145 מיליון הדולר הללו מהווים בסך הכל רק 0.5 אחוזים מההכנסות השנתיות הכוללות של החברה (31.6 מיליארד דולר ב-2022), אפשר להבין את המהלך.
"אחרי 25 שנים מדהימות, החלטנו להפסיק את פעילות האתר DVD.COM (הדומיין הנוכחי של שירות השכרת ה-DVD של נטפליקס, שפועל בארה"ב; ד.פ)", כתב טד סרנדוס, המנכ"ל המשותף של נטפליקס, בפוסט שפורסם באתר החברה, והוסיף: "כבר מההתחלה, נהנו המנויים שלנו מהאפשרות לצפות במגוון רחב של כותרים ומהיכולת לצפות בסדרות שלמות בבינג'.
"מטרתנו תמיד הייתה לספק למנויים את השירות הטוב ביותר, אך ככל שהתחום הזה ממשיך להתכווץ - יהיה לנו קשה לעמוד במטרה הזו. אנחנו מרגישים שנפלה בחלקנו זכות גדולה לחלוק ערבי צפייה עם מנויי ה-DVD שלנו במשך תקופה כה ארוכה, גאים במה שהעובדים שלנו השיגו, ונרגשים להמשיך לשמח את חובבי הבידור במשך עשורים רבים נוספים. לכל מי שאי פעם הוסיף DVD לרשימת ההזמנות שלו או חיכה ליד תיבת הדואר להגעתה של המעטפה האדומה: תודה", סיכם סרנדוס. אכן, סופו של עידן.