הגיע הזמן להתפשר, והסדרה הזו היא בדיוק ההזדמנות לעשות זאת

"בלאדי מורי" בכיכובן של נעמי לבוב ורותם סלע רחוקה מלהיות קומדיה • היא נטולת דמויות באמת מצחיקות וכוללת כמה קלישאות סאחיות מדי • אך אף על פי כן, אפשר להכריז עליה כמייצגת נאמנה את חווית הרווקות התל אביבית

שרוטות ממערכות יחסים , צילום: מתוך ‪YES VOD‬

בדידות, דיכאון, גזלייטינג, לחץ סביבתי, אמא לחוצת נכד, סטוציונרים, קמצנים, דושבאגים, גברים נעלמים, מפיקים של "חתונמי" - הרזומה המדכא שכל רווקה ישראלית אחרי גיל 35 צריכה להתמודד איתו הרים להנחתה לקומדיה הרומנטית החדשה "בלאדי מורי" שעלתה ב yes.

לאחר צפייה בחמשת הפרקים שנשלחו לביקורת, אפשר להכריז עליה כעל פיצוי לא רע לרווקות ישראל המתוסכלות, גם אם היא לא כל כך קומדיה ולא ממש רומנטית. ניסיתי להיזכר מתי הופקה פה קומדיה רומנטית ראויה, בדגש על רווקות מאוחרת, ועלתה לי במחשבה רק "אהבה זה כואב". אולי זה לא מקרה: מאז ההצלחה ההיא של דנה מודן ואסי כהן לא ראינו סדרה על מה חוות רווקות ארצנו שהגיעו לגילי ההצקות: "את לבד? למה מה הבעיה שלך?".

בעונה לא כל כך מתרוממת של "חתונמי", ולאחר התחקיר שבו חשף ערן סויסה (הכותב בעיתון זה) כי גם בריאליטי הלכאורה טהור קיימות התערבויות מניפולטיביות בחייהם של הרווקים והרווקות - "בלאדי מורי" יכולה לסגור את נושא "רווקות מאוחרת והשלכותיה".

פרימיירת הסדרה "בלאדי מורי" // כתבת: לי מור // צילום: משה בן שמחון, באדיבות YES

מורי (נעמי לבוב) ודנה (רותם סלע) הן צמד בסטיות שחיות בדירת שותפות. הראשונה תסריטאית ומורה לתחום, תקועה על האקס שיש לו בר בתל אביב, ועושה הכל כדי להיות פתטית ממנו. אף שנפרד ממנה, היא מכרכרת סביבו ומביאה לבר שלו דייטים חסרי סיכוי. השנייה, רופאה תקועה לא פחות במשמרות במחלקה הגינקולוגית, כשבכל משמרת הטיפול בנשואות הריוניות מזכיר לה כי השעון הביולוגי שלה עובד שעות נוספות.

כיאה לקומדיה רומנטית, מגיע לו האירוע המחולל של הסדרה כבר בפרק הראשון: תאונת דרכים עם בחור שווה המחייבת החלפת פרטים, ואיך תמיד אומרים בהוליווד? "כאן העניינים מתחילים להסתבך".

כאמור, "בלאדי מורי" רחוקה מלהיות קומדיה, היא נטולת דמויות באמת מצחיקות וכוללת כמה קלישאות סאחיות מדי: באחת מהן מורי, מורה לתסריטאות, שאחרי תאונת דרכים החליפה פרטים עם בחור שווה ואז מחליטה לכתוב תסריט: חוץ. יום. פתיחת לפטופ. מזכיר מדי את "סקס והעיר הגדולה". פיהוק. סגור לפטופ.

מרגיש שהיוצרת סתיו אידיסיס יודעת את נפש גיבורותיה (כלומר הרווקות). מורי ודנה שרוטות ממערכות יחסים מזדמנות, ושתיהן סימנו "וי" על כל יצור תל אביבי: הברמן הדושבגי, לחוץ החתונה והילדים, והחנון שלא בליגה שלהן. אידיסיס יודעת לזקק את הניואנסים הקטנים באות הקלון שנושאת כל רווקה מאוחרת, ולנפץ את הפנטזיה שלה אל קרקע המציאות. ההברקה הנעימה היא עימות חזיתי עם קלישאות דיסני והוליווד שכל נסיכה גדלה עליהן. כשמחזר חסר מודעות לפערי הליגות ביניהם מנסה למכור למורי שלהארי וסאלי לקח 12 שנה להתאהב - היא מטיחה בו "אין לי 12 שנה לתת!".

גם אם אתם לא לחוצי קומדיה, תרחף לאורך כל הדייטים איתה שתי בעיות נוספות: האם עוד תפקיד לרותם סלע היה נחוץ על המסך? פרסומות לבנק, מזגן, הנחיית "נינג'ה", סדרה ב HOT ועוד סדרה ב yes זה לא מספיק? בעיה נוספת היא הקושי שבהזדהות עם הדמויות המובילות, כשאת שתי הגיבורות מגלמות רותם סלע ולבוב, שתי שחקניות מסובבות ראשים, הן לא באמת יכולות ליצור הזדהות אצל לא מעט רווקות נושקות ל-40. אם הטענה כלפי "חתונמי" ודומותיה היא שברוב העונות ליהוק הרווקים נע על הציר הרחב של גברברים תל אביבים חתיכים מחברות סטארט אפ בלבד, הרווקות בסדרה של אידיסיס הן ליהוק שווה מדי לשבת ולבכות איתן על מר גורלן עם סרטים ישנים ופיצה קרה.

אבל די להיות בררנים, גם ככה קשה בעולמות הריליישנשיפ והטלוויזיה: אולי בסוף מדובר בסדרת בנות לא מתיימרת, שמסתכלת לרווקות ארצנו בלבן של העיניים ואומרת להן: בגיל 35 הגיע הזמן להתפשר, גם על הקומדיות הרומנטיות שאתן רואות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר