סקר TGI: "ישראל היום" ממשיך להוביל

על פי נתוני הסקר הבודק את החשיפה לכלי התקשורת בישראל - "ישראל היום" עולה על "ידיעות אחרונות" בימי חול ובסוף השבוע

הקוראים בוחרים - "ישראל היום", צילום: יהושע יוסף

עיתון "ישראל היום" בראש: מנתוני סקר TGI שפורסמו הבוקר (שלישי) עלה כי "ישראל היום" ממשיך להוביל על "ידיעות אחרונות" בשיעור החשיפה לעיתוני יום חול וסוף השבוע.

על פי הסקר שבודק את החשיפה לכלי תקשורת בישראל, בראייה שנתית, "ישראל היום" ממשיך להוביל בקריאת עיתוני יום חול: בעוד שבין החודשים יולי 2017 עד יוני 2018 שיעור החשיפה ל"ישראל היום" עמד על 32.1%, הנתון המקביל בידיעות אחרונות עמד על 29% בלבד (פער מובהק סטטיסטית).

גם בראייה חצי שנתית, בין החודשים ינואר-יוני 2018, "ישראל היום" ממשיך מוביל את שיעור הקריאה בעיתוני יום חול עם חשיפה ממוצעת של 29.8%, לעומת 27.3% ב"ידיעות אחרונות" (פער לא מובהק סטטיסטית). מבין העיתונים היומיים האחרים, "גלובס" נהנה מחשיפה של 5.6%, "מעריב הבוקר" יורד מעט ל-4.8% ו"הארץ" עם 4.4%. 

בראייה חצי שנתית - מובילים גם בסוף השבוע // צילום: יהושע יוסף

מנתוני הסקר בחצי שנה האחרונה הנוגעים לעיתוני סוף השבוע עלה כי "ישראל היום" מוביל עם חשיפה של 31.7%, לעומת ידיעות אחרונות שנחשף ל-31.3% (פער שאינו מובהק). "בשבע" הדתי נהנה מחשיפה של 6.1%, "מעריב סופהשבוע" עם 5.4%, "הארץ" עם 5.3%, "מקור ראשון" עם 4.1% וגלובס יום ה' עם 3.5%. בראייה שנתית "ידיעות אחרונות" רושם חשיפה ממוצעת של 32.3% ביום שישי, לעומת 32.2% ב"ישראל היום" (פער שאינו מובהק). 

בניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים בשלוש השנים האחרונות ניכרת המשך מגמת הירידה. בעוד שב-2015 נקראו עיתוני יום חול בשיעור של 58.3%, במחצית הראשונה של 2018 הנתונים עמדו על 47%. בסופי שבוע נצפתה תמונה דומה, כאשר שיעור הקריאה ירד מ-61.3% במחצית הראשונה של 2015 לעומת 52% בין ינואר לבין יוני השנה. 

 

רדיו: עלייה בהאזנה ל"כאן"

גם בשיעורי ההאזנה לרדיו נרשמה ירידה בשנים האחרונות, מ-70.6% במחצית הראשונה של 2015 לעומת 65.6% במחצית הראשונה של 2018. על פי סקר TGI, בראייה שנתית, תחנות "כאן" עלו מחשיפה של 36.2% בין יולי 2016 ליוני 2017, ל-37.1% בשנה האחרונה. תחנות גל"צ נשארו כמעט ללא שינוי ועלו מעט מ-43.4% ל-43.8%. התחנות  האזוריות ירדו מ-32.2% ל-30.9%. כל השינויים ברדיו אינם מובהקים סטטיסטית.

סקר TGI מבוצע ע"י קנטאר מדיה. מאגר הנשאלים מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר