עופרי ונועה קירל: אותה משפחה, עולמות שונים

בלי "אקס פקטור" או "דה וויס", בלי אביב גפן או אייל גולן • הדוקו-ריאליטי "ביטים" עוקב אחר אמנים צעירים בסצנת ההיפ הופ הישראלית שחולמים להצליח, אבל בדרך שלהם • לפחות על המסך הקטן, זה עובד

צילום: אוהד רומנו // "ביטים"

מרחק עצום מפריד בין עולם הזוהר לשכונות הפיתוח, בין תהילה נוצצת לקריירה מדשדשת עם השלמת הכנסה במלצרות; עם זאת, בפועל, הפער הזה קצת מעורפל, ולראיה מציג פרק הבכורה של "ביטים" שני אירועים מנוגדים.

מתוך ביטים. באדיבות HOT

על במה לא גדולה במועצה המקומית אזור, מיד אחרי הופעה של קופיקו, מפזזת נועה קירל מול כמה מאות ילדים והוריהם, שרה פופ מלאכותי תעשייתי בעזרת מה שנראה לכאורה כמו פלייבק, מוקפת רקדנים, מכונת עשן ומעריצות שמדקלמות כל מילה ודורשות סלפי. קאט לסמטאות החשוכות של דרום תל אביב. בין קירות צבעוניים מגרפיטי, כמה עשרות צעירים בכובעי מצחייה הפוכים עושים "באטל ראפ" במעגל וזורמים על הביט עם ראפ עברי.

"ביטים" חודרת לסצנת ההיפ הופ הישראלית ועוקבת מאחורי הקלעים אחר פעילותם של כמה מוזיקאים מתחילים מרחבי הארץ שחולמים להצליח, אבל בדרך שלהם.


ליהוק מבריק, תוצאה מרעננת. מימין לשמאל: עופרי קירל פלד עדן דרסו וליעד // צילום: אוהד רומנו

בפרק השני, למשל, כמה מהוותיקים נזכרים כיצד הופיעו במועדונים עם סטטיק מול שישה אנשים. המוזיקה השחורה, ששולטת בארה"ב, מעולם לא הצליחה לתפוס מקום רציני במיינסטרים הישראלי. מעטים מהתחום פרצו את תקרת הזכוכית. אחרים, למשל סטטיק, נאלצו לשנות סגנון ולהתקרנף כדי לכבוש את הישראלים.

הקונפליקט הזה עומד במרכז הדוקו-ריאליטי שיצרו אילן עבודי ומרתה ויזלטיר. צעירים כישרוניים, דעתניים ופורצי גבולות, שמחפשים את עצמם בסצנת אנדרגראונד. הם מונעים על ידי הרצון לבעוט, להתבטא בחופשיות ולעשות מה שבא להם, אף שזה מתנגש עם החלום להתפרסם ולצבור מעריצים. לדוגמה, עופרי קירל, אחיה הגדול של נועה, שמנסה לפתח קריירה עצמאית ולברוח מהצל שלה, בשעה שהוא עובד אצלה.

שבעת הצעירים שעומדים במרכז העלילה של הסדרה מסתמנים כמו ליהוק מבריק, חלקם (כמו אקו ועדן דרסו) גם שחררו ממש לאחרונה אלבומים מסקרנים.

קשה להתעלם מכך שסצנות רבות מבוימות ומתוסרטות, וזה מרגיש צורם כשהמצולמים אינם שחקנים מטבעם, אולם לרוב זה לא פוגע בזרימה של הסדרה. גם הקליפים עם שירי האמנים משתלבים בטבעיות בסדרה, כמו גם המעברונים ששר הראפר לוקאץ', שמתפקד על תקן מספר העלילה.

"ביטים" מרגישה כמו משהו חדש ומרענן. היא מגיעה בתזמון שבו ההיפ הופ הישראלי מרים את ראשו ונהנה מהצלחה יחסית. אם הסדרה רוכבת על גל מסוים, או דווקא עוזרת לו להתרומם גבוה יותר, זה לא בהכרח משנה.

לזכותה של הסדרה ייאמר כי "ביטים" מתייחסת בכבוד לז'אנר מוזיקלי שמאז ומעולם היה כאן בשוליים, ומבליטה עבורנו אמנים שלא יכולים ולא רוצים להתפרסם דרך "הכוכב הבא" או "אקס פקטור".

"ביטים", ‭ 20:38 ,HOT3

 • "האח הגדול": סוף של כישלון מפואר

 • משי קלינשטיין במשולש אהבה לוהט

 • מצעד עשרת השירים המושמעים של השנה

 • גל גדות ברשימת השחקניות הרווחיות ביותר

 • למה אנחנו אוהבים את "אתגר הנינג'ה"?

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של "ישראל היום"

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר