Loading...

אירוע הצגת רפרטואר תיאטרון בית ליסין. צילום: משה בן שמחון

אבי קושניר ל"ישראל היום" על הימים הקשים: "להישען אחורה ולא להיות רק בחדשות"

מחזות ישראליים, קלאסיקות בינלאומיות, הפקות מוזיקליות ועיבודים של סרטים וסדרות - כל אלה מחכים לכם על הבמה כחלק מהרפרטואר החדש של בית ליסין • אז מה תפקידו של התיאטרון בימים הקשים הללו? מאיה כהן יצאה לבדוק

על רקע החזרה למלחמה, בעולם התרבות יודעים שההצגה חייבת להימשך. הבוקר (שלישי) הציגו בתיאטרון בית ליסין את הרפרטואר הקרוב שלהם לשנתיים הבאות. מחזות ישראליים, קלאסיקות בינלאומיות, הפקות מוזיקליות ועיבודים לסרטים וסדרות - כל אלה מחכים לכם על הבמה. אז מה תפקידו של התיאטרון בימים הקשים הללו? יצאנו לבדוק.

"אמא" מאת הלל מיטלפונקט ובבימויו, שנכתב במיוחד ליונה אליאן-קשת יביא לצידה גם את השחקנים דניאל גל, יעל וקשטיין ומיקה שיבק. אליאן-קשת מגלמת זמרת עבר, שהתבטאות אומללה חיסלה את הקריירה שלה והיא שבה לארץ לאחר שנים של גלות כפויה בארצות הברית, נפגשת עם בנותיה הבוגרות, וחושפת סודות מהעבר.

אגם רודברג באירוע הצגת הרפרטואר של תיאטרון בית ליסין לשנת 2025, צילום: קוקו

"מלכת היופי של ירושלים", עיבוד בימתי לרב המכר של שרית ישי-לוי, שגם עובד לסדרת טלוויזיה מצליחה, יעלה במאי. את העיבוד כתבו ליאת פישמן לני ושלומית ארנון בר-לב, מביים אודי גוטשלק וישחקו בו דניאל גל/כרמל בין, אור אבוטבול/תום חגי, דינה בליי, יורם טולדנו, קרן צור, אסף יונש, מאי קשת ועוד.

אבי קושניר יעלה עם קומדיה חדשה בכיכובו בשם "אור לגויים" שכתב דניאל לפין, ותביים תמר קינן. המחזה יגולל משבר זהות בחייו של מי שמעולם לא פקפק בזהותו, זאת לאור פטירתה בשיבה טובה של אימו, שהתברר כי לא היתה יהודייה.

הקלאסיקה "קרנפים" מאת אז'ן יונסקו, תעלה ביולי בבימויו של יאיר שרמן, במאי הבית, בגרסה עדכנית בתרגומו של אלי ביז'אווי. במחזה, שמקבל משמעות חדשה בימינו, ישחקו תום חגי, ליהי קורנובסקי, מולי שולמן ועוד.

באוקטובר יעלה המחזמר "סיפור הפרברים", מאת ליאונרד ברנשטיין וסטיבן סונדהיים – בכיכובם של דור הררי ומגי אזרזר ובבימויו של אלדר גוהר גרויסמן, המגולל את סיפור אהבתם האסורה של טוני, צעיר אמריקאי החבר בכנופיה, ומריה, אחותו של מנהיג הכנופיה הפורטוריקנית היריבה - שהופך למאבק בין שתי כנופיות ברחובות ניו יורק.

ליאור אשכנזי בהצגת הרפרטואר של תיאטרון בית ליסין 2025, צילום: קוקו

בהצגה "אמדאוס", מחזהו של פיטר שאפר שכבש את במות התיאטרון בעולם והפך לסרט קולנוע זוכה אוסקרים, ישחקו ליאור אשכנזי, שחוזר לתיאטרון לאחר למעלה מעשור, וטל גרושקא. השניים יגלמו את אנטוניו סליירי, מלחין החצר הוותיק והמכובד ואת וולפגנג אמדאוס מוצרט, מלחין צעיר, כריזמטי וחסר רסן - כשהמאבק ביניהם הופך למשל על מאבק בין דורות והיחס להצלחה. ההצגה תעלה בנובמבר בבימויה של רוני ברודצקי.

אושרית סרוסי וחן רוטמן כתבו קומדיה המבוססת על דמויות מסדרת הרשת המצליחה שלהם "מכבית וחנאל", בה גם ישחקו בבימויו של אודי גוטשלק. המחזה, אודות מכבית, מורה באולפנה שהתגרשה מאב הבית חנאל, ומגלה שהוא יוצא עם בת השירות של האולפנה, נוצר במסגרת חממת המחזאים של תיאטרון בית ליסין.

אגם רודברג תשחק בתפקיד הראשי ב"ולריה מתחתנת", מחזה ישראלי מאת מיכל ויניק, שעל פיו נכתב התסריט לסרט זוכה פרס אופיר. ההצגה, דרמה קומית על שידוכים בלתי אפשריים בעידן הדיגיטלי, תעלה בינואר 2026 בבימויה של אילאיל סמל.

מתוך הצגת רפרטואר תיאטרון בית לסין 2025, צילום: קוקו

הדרמה הפוליטית "כולם ציפורים", מאת היוצר ממוצא לבנוני ווג'די מועווד - שעלתה בצרפת בהשתתפות שחקנים ישראלים וצרפתים ועוררה הד תקשורתי אודות סיפור אהבתם של סטודנט יהודי ממוצא גרמני לסטודנטית ממוצא ערבי - תעלה בכיכובם של לאורה ריבלין - שגם שיחקה בהצגה שעלתה בצרפת, יורם טולדנו, לימור גולדשטיין, אסף יונש ועוד.

"אמריקה" הוא עיבוד בימתי לסיפור של סביון ליברכט. הוא יעלה בהשתתפות מיה דגן, לימור גולדשטיין ועוד ובבימויה של ציפי פינס. הוא יגולל את סיפורן המטלטל של דסי ועלמה, שבמפגש מקרי ביניהן מגלות את האמת על עברן המשותף.

בהמשך 2026 יעלו: "ללכת שבי אחריו" מאת טום סקולמן, עיבוד בימתי חדש לסרט האייקוני בכיכובו של רובין וויליאמס, בבימויה של  תמר קינן; "לכאורה" מאת סוזי מילר, דרמה פמיניסטית פורצת דרך בכיכובה של מגי אזרזר בבימויה של ציפי פינס; "קיר זכוכית", העלאה מחודשת למחזהו של אורן יעקובי. 

בנוסף יעלו שני מחזות שעלו בקריאה מבוימת במסגרת פסטיבל "פותחים במה" האחרון ויעלו כהפקה מלאה במהלך השנה הזו: "אליס" מאת מירב בן יצחק ו"אף מילה לאמא" מאת נועם גיל.

ציפי פינס בהצגת הרפרטואר של תיאטרון בית ליסין, צילום: קוקו

במסגרת הצגת הרפרטואר התייחסו גם לסוגיית 50-50 והמאבק לשוויון מגדרי בקרב היוצרים.ות בכלל והבמאים.ות בפרט שבשנים האחרונות תפס תאוצה ועורר שיח ציבורי. "התיאטרון עובר מהפכה נשית. כשהודיעו לי שאני צריכה להעסיק 50 אחוז נשים במאיות הרגשתי שאמנות זה לא עניין של מגדר, ולא ייתכן שאקח נשים לביים רק כי הם נשים. היתה לי חויה קשה, הותקפתי על ידי הנשים. אבל אני מודה שזו היתה מהפכה נכונה. לא הייתי ערה מספיק לכך, אבל אני שמחה שהיום בתיאטרון מביימות יותר מ-50 אחוז נשים מאשר גברים", אמרה המנכ"לית ציפי פינס.

כמה מהבחירות שלך לרפרטואר העתידי הן נגזרת של המצב?
"כמעט כל הבחירות שלי הן נגזרת של המצב. כמעט כולן פוליטיות וחברתיות. על חלקן אחטוף מאלה שלא רוצים לראות דברים פוליטיים. אנחנו מנסים להישאר רלוונטיים למצב. כל הזמן קורה פה משהו, אבל אנחנו ממשיכים ולא נפסיק. אלה החיים. המדינה מפתיעה. אתה לא יודע בבוקר מה יהיה בערב. היום אנחנו מציגים את מה שתכננו. אם זה יקרה? זה כבר לא תלוי בנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...