פתחו את היומנים - אירועי סוכות שיתקיימו בצל המלחמה

לצד אירועי התרבות שנדחו על רקע המצב הביטחוני, החג בפתח - ואיתו גם הפסטיבלים והמופעים האהובים שחוזרים לבמות • מאיה כהן עם המדריך לחול המועד

הרכב טרמולו, פסטיבל צלילי ילדות. צילום: תמי שחם

פסטיבל "ירון" של תיאטרון אורנה פורת
22-18 באוקטובר, מוזיאון תל אביב, בית החייל, תיאטרון הקאמרי ומוזיאון ארץ ישראל

הפסטיבל של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער על שם הצנחן ירון ירושלמי ז"ל יתקיים בארבעה מוקדים בתל אביב. הוא יציע מגוון הצגות לילדים מגיל שנתיים ולכל המשפחה, כולל ההפקות החדשות "כראמל 2 ותעלומת הילד ויש" ו"מה קרה בארץ מי", לצד הצגות ותיקות יותר של התיאטרון, ובהן "מעלה קרחות" על פי ספרו של אפרים סידון, "אלוף העולם", המבוסס על שיריו של חנן בן ארי, הקלאסיקות "היפה והחיה", "פיטר פן", "פטר והזאב" ו"הדייג ודג הזהב" ועוד.

מתוך "אלוף העולם",

"פסטיבל מספרי סיפורים"
22-14 באוקטובר, תיאטרון גבעתיים

"פסטיבל מספרי סיפורים", בניהולו האמנותי של יוסי אלפי, יתקיים זו השנה ה־31 עם שלל מופעים שיספרו את סיפורה של המדינה ממגוון זוויות - סיפורים אישיים והיסטוריים, סיפורי גבורה ומורשת, סיפורי עדות ומופעים מוזיקליים וקומיים. בין האירועים השנה: סיפורים ממורשת הצנחנים, "שקדים וצימוקים" עם יוסי אלפי והגבעטרון, סיפורי הגפן והיין הישראלי, סיפורים מצילי חיים - הצדעה למד''א, ועוד.

בין המשתתפים הבולטים: בוגי יעלון, עדינה בר־שלום, שי־לי עטרי, עימאד פארס, תמיר פרדו, דורי בן זאב, לאוניד פטשקה וטילדה רג'ואן, דוד מידן, אסתר רוט־שחמורוב, רוני סומק, יונה אליאן, אפרים שמיר, אביבה אבידן, ג'קי לוי ועוד.

פסטיבל ראשון לציון
22-19 באוקטובר, רחבי העיר

פסטיבל המוזיקה יצדיע גם השנה לקלאסיקות ישראליות, ובו יציינו 60 שנות יצירה לבעז שרעבי, בהשתתפות גלי עטרי, ישי ריבו ומוש בן ארי, שיבצעו מלהיטיו של שרעבי. עוד בפסטיבל: שלום חנוך מארח את שלומי שבן, מירי מסיקה מארחת את ריקי גל, מופעי חוצות לקהל הרחב, ועוד.

בעז שרעבי. חוגג 60 שנות יצירה, צילום: קוקו

פסטיבל "התמר"
22-17 באוקטובר, למרגלות המצדה, על פסגת המצדה ובקיבוץ עין גדי

כמיטב המסורת, הפסטיבל חוזר במופעי מוזיקה חד־פעמיים, ובהם שיתופי פעולה מוזיקליים - מרוקנרול, דרך היפ הופ ועד מוזיקה ים־תיכונית ואלקטרונית.

בין המופעים בפסטיבל: שלמה ארצי מארח את אביב גפן והחברים של נטאשה, מוניקה סקס מארחים את עלמה גוב, ברי סחרוף, רמי פורטיס מארח את קורין אלאל, דודו טסה מארח את ריקי גל, אביתר בנאי במופע להקה, יסמין מועלם, פאר טסי, רביד פלוטניק מארח את אהוד בנאי, ועוד.

פסטיבל אבו גוש
22-19 באוקטובר, אבו גוש ותל אביב

פסטיבל המוזיקה הוותיק חוזר לאחר הפסקה לכנסייה המשופצת בקריית יערים ויתקיים השנה גם שם וגם במרכז רבין בתל אביב. בתוכנית: מוזיקה עתיקה וחדשה, מוזיקת עולם מתרבויות שונות, קונצרטים קלאסיים חגיגיים והפקות ייחודיות, ובהן מחווה למלחין מיקיס תיאודורקיס, קונצרט ג'אז עם גיא מינטוס המוקדש לענק החצוצרה דיוק אלינגטון, אנסמבל טרמולו בהרכב מורחב עם האש הלטינית, מיסה טנגו עם כוכב הבנדוניאון מאיטליה מריו־סטפנו, תזמורת כלי הפריטה הישראלית עם יצירות מסרטים וממחזות זמר, "רקוויאם גרמני" של ברהמס, ערב קנטטות של באך עם הבארוקדה, ועוד.

פסטיבל "צלילי ילדות"
20-22 באוקטובר, תיאטרון חולון

מופעי מוזיקה, מחול ותיאטרון לכל המשפחה המותאמים לרוח התקופה, ובהם "והילד הזה הוא אני", מופע מוזיקלי על בסיס ספריו של יהודה אטלס ושיריו של אבנר קנר; "המסע הקסום ב'אוריינט אקספרס'" עם רננה, סבא ירון, רכבת פאר ותזמורת סימפונית; מופע בכורה של להקת "אינדי ילד" במסיבת רוקנרול לכל המשפחה; "בחזרה לשכונה של סבא" עם הרכב כלי ההקשה טרמולו; ההצגה "בוא אלי פרפר נחמד", ועוד.

פסטיבל "מחול בכפר" עם להקת ורטיגו
22-20 באוקטובר, כפר האמנות האקולוגי ורטיגו

שלושה ימים של מופעי מחול באווירה ובנוף של ורטיגו, כפר האמנות האקולוגי, מקום משכנה של הלהקה בקיבוץ נתיב הל"ה המשקיף לעמק האלה. בתוכנית הפסטיבל: "בכורה 24" מאת נעה ורטהיים, שיתוף פעולה בין הרכב מוזיקלי בניהולו של איתמר דוארי ללהקת המחול ורטיגו, בכורות ליצירותיהן של אוליביה קורט מסה ועלמה קרבט שמש, ולהקת המחול ענבל עם "רבע ירח" - ערב דואטים המורכב מארבעה דואטים של יוצרים עכשוויים.

פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית
22-20 באוקטובר, יד לבנים, בנימינה

בפסטיבל, שחוגג עשור לקיומו, ייערכו המופעים: יהודה פוליקר, מחווה לקורין אלאל (בהפקתו המוזיקלית של ערן צור, עם מאור כהן, עלמה גוב, קרולינה, שלומי שבן, וכמובן קורין אלאל בכבודה ובעצמה) והדג נחש שיארחו את להקת ג'ירפות וליהי טולדנו.

קורין אלאל, צילום: קוקו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר