רן דנקר חוזר לתיאטרון. צילום: קוקו

"הלב שלי הולם בחוזקה": רן דנקר חוזר לאהבה הישנה שלו

הזמר והשחקן יככב במחזמר "קברט" שיעלה בתיאטרון הקאמרי • ההכרזה התקיימה באירוע שחוגג 80 להיווסדו של מוסד התרבות שחשף את הרפרטואר שלו לשנה הקרובה

[object Object]

אחרי שבשנים האחרונות עבד על המוזיקה שלו והפך לאחד מכוכבי הפופ המצליחים, רן דנקר חוזר לאהבה הישנה – התיאטרון. דנקר יככב במחזמר "קברט" שיעלה בתיאטרון הקאמרי, כך הציגו היום בתיאטרון שחוגג 80 להיווסדו וחשף היום את הרפרטואר לשנה הקרובה.

"הלב שלי הולם בחוזקה", אמר דנקר בהתרגשות. "ברלין. שנות ה-30. ימים קודרים מאוד. במרתפי הקיט קט המועדון חיי הלילה סוערים מתמיד ובו נרקם סיפור אהבה מרגש בין סופר אמריקאי לזמרת של המועדון. אני הולך לגלם את המנחה של המועדון. אני מאוד מתרגש, זה תפקיד גדול מהחיים. אחרי כמה שנים של כוכבות בגיל צעיר נסעתי לניו יורק ללמוד תיאטרון, וחזרתי לישראל וחיפשתי איפה להשתלב. מצאתי את קבוצת הצעירים של הבימה, ויום אחד שמעתי שיש 'קברט' בקאמרי באותו ערב. התפלחתי לקאמרי והתמוגגתי.

"התאהבתי בדבר הזה. אלה נעליים גדולות מאוד של שחקנים גדולים שעשו זאת לפני כן. זו מראה מטורפת למה שקורה פה עכשיו. במחזמר לצערי זה לא נגמר טוב ואני מקווה שהסיפור שלנו יהיה אחרת".

מרים זוהר ומיה לנדסמן, צילום: קוקו

הרפרטואר של הקאמרי מורכב ממחזות מקוריים, עיבודים לספרים וסרטים, מחזות זמר וקלאסיקות בינלאומיות. בין ההצגות המסקרנות שיעלו: הקומדיה "צ'ילבות" מאת עומר קרן ובבימויו של המנהל האמנותי, גלעד קמחי בכיכובן של מרים זוהר ומיה לנדסמן שמגלמות שתי שחקניות תיאטרון - דיווה מבוגרת ודיווה צעירה - אויבות מרות שנאלצות לחלוק במה; "חוקים לחיים" מאת סם הולקרופט בכיכובה של אודיה קורן, קומדיה שבמרכזה ארוחת חג משפחתית שיוצאת משליטה; "חשמלית ושמה תשוקה" שתביים שיר גולדברג בהשתתפות קרן מור, עוז זהבי, ואנסטסיה פיין; "אדם בן כלב" שיביים עירד רובינשטיין בהשתתפות עמוס תמם, נטע גרטי ונדב נייטס.

קרן מור, צילום: קוקו

בנוסף: "הנרי ה-5" מאת שייקספיר (תום אבני); "מדיאה" מאת שחר פנקס עפ"י אוריפידס (כינרת לימוני ועמוס תמם) ו"הנפש הטובה מסצ'ואן" מאת ברכט בבימויה של קרן חובב (אביגיל הררי, תום אבני, אלעד אטרקצ'י, יניב סויסה, מוזיקה מקורית של ניר כנען).

יניב סויסה, צילום: קוקו

בחודשים הקרובים יעלה גם "הלוויתן" מאת סמואל ד. האנטר בכיכובו של דביר בנדק על אדם ששוקל 300 ק"ג ולא יוצא מביתו עד שנקרית בדרכו הזדמנות לחדש קשר עם בתו המתבגרת (בתפקיד שגילם בסרט השחקן ברנדן פרייז'ר, עליו זכה בפרס האוסקר). על התפקיד אמר בנדק בהומור האופייני לו: "זה ליהוק תמוה גם בעיניי", והוסיף ברצינות: "זה מעמת אותי עם דביר של לפני 10 שנים. אמנם שקלתי 150 קילו ולא 250 אבל זה מקום שבו אתה יודע שאם לא תקבל עזרה אתה תמות. היום אני מסתכל על המקום הזה ואומר שצריך לדעת לבקש עזרה ובטוח שתהיה חוויה נפלאה וקשה".

תום אבני, צילום: קוקו

עוד בתכנון: "בניאדם" (Humans) מאת סטפן קראם בכיכובם של רמי ברוך ושרה פון שוורצה; "מי בעד" בבימויה של רוני ברודצקי (ישי גולן, מיכה סלקטר, נדב אסולין, ערן מור) ו"שלום בית" מאת גלעד שמואלי עם לאורה ריבלין.

בתחילת 2025 יעלה המחזמר המדובר "היי אוון הנסן", בבימויו של עמית אפטה (אלון סנדלר, יניב סויסה, דיאנה גולבי/נוי הלפרין, טלי אורן, אולה שור-סלקטר, אלעד אטרקצ'י ועוד) שזכה בפרסי הטוני ומאז רץ ברחבי העולם בהצלחה גדולה.

 "אנחנו - וגם הקהל שלנו - מבינים ומגלים עד כמה חשוב להמשיך בעשייה ולהעלות הצגות על הבמה, ערב ערב. היצירה שומרת על כולנו חיים, שומרת על פרספקטיבה, לעיתים ביקורתית, לעיתים רגשית, תמיד מפוכחת", אמרה מנכ"לית תיאטרון הקאמרי יפעת צחי-קיראל. המנהל האמנותי גלעד קמחי הוסיף: "בשנתנו ה-80, יותר מאי פעם, בנינו רפרטואר מתוך מחשבה על התקופה הקשה הזו. חזרנו לקלאסיקות שמוכיחות שהכל כבר קרה ושההיסטוריה חוזרת על עצמה. בנסיון להבין ולומר משהו על הזמן הזה, פיתחנו גם מחזות מקוריים שמבטאים את שכולנו חשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו