באסה סבבה: נטע ברזילי מכונת גרוב טבעית

עבודת היח"צ המוקפדת הוכיחה שהזכייה באירוויזיון היתה רק יריית הפתיחה עבור נטע • ומה לגבי השיר עצמו? מבקר הבית סבבה לגמרי

נטע ברזילי

מעל עשרה חודשים חיכה הקהל הישראלי לשיר החדש של נטע ברזילי. הקהל בחו"ל הצטרף להמתנה במאי. מאז שהוצג "Toy" לעולם, ובוודאי מאז שנטע ניצחה איתו את האירוויזיון והביאה אותו לת"א, מיליונים ציפו לראות את הצעד העצמאי הראשון של מי שבין לילה הפכה לסמל של העצמה נשית וקבלת השונה.

הבוקר (ו') סוף סוף זה קרה (לא בלי פרומואים, בניית מתח ועבודת יח"צ מוקפדת) – השיר והקליפ החדש של נטע, "Bassa Sababa", הוצג לעולם. עשרות תגובות נלהבות, רובן הופיעו כבר עם יציאת הטיזר, הגיעו מרחבי העולם כולו, והבהירו שאחרי ש"נקלעה לסיטואציה", ברזילי הפכה לכוכבת בסדר גודל בינלאומי, וזה לא היה מקרי.

כיאה לכוכבת בסדר גודל הזה, עיקר המשקל הונח על הפקת קליפ שומט לסתות. בתקציב שרוב המוזיקאים בישראל יכולים רק לחלום עליו, נטע הטיסה צוות לחו"ל, השקיעה בתסריט ובאפקטים (כשהבולט ביניהם הוא אפקט ה"וואו" שהקליפ הזה מייצר), במעצבים וברקדניות, ויישרה קו עם כוכבות פופ אחרות שלהן מיליוני צפיות ומעריצים בכל קצות הגלובוס. על פני שלוש דקות, מתואר סיפור בו אהוב לבה בורח מטקס החתונה שלהם והיא רודפת אחריו בנופים עירוניים מושלגים. המרדף מסתיים בניצחון של נטע לאחר שהפכה לקרנף ורוד, סמל לעור העבה שפיתחה. ולא רק הקרנף מופיע בוורוד. צבע המסטיק שולט בקליפ כולו, קורץ לילדות צעירות ולחובבי הפופ הסכריני, צובע סיפור שיכול היה להיות כואב בצבעים עליזים. בדיוק כמו עם "Toy", נטע בוחרת בחיוך ככלי נשק ובשמחה כדרך חיים, בזמן שהיא חוגגת את עצמה בלי הפסקה.

החגיגות הפעם לא עוצרות בסט תלבושות אקסטרווגנטיות, אלא ממשיכות עם פסל ראש ענק שלה ודמות במשחק וידאו. הכל מהונדס כדי שלא ניתן יהיה לפספס את המסר – נטע היא כוכבת ע-נ-קית. 

את המילים והלחן היא כתבה עם אבשלום אריאל, שמלווה אותה מתחילת דרכה, ועם סתיו בגר, חצי מהצמד שכתב לה את הלהיט הזוכה באירוויזיון. באופן די מתבקש, גם הפעם אין ליריקה מורכבת. הפופ של נטע מבוסס על נוסחה פשוטה לכאורה, אך למעשה היא חכמה ומורכבת מאוד: היא מזהה פראזה או מילה בשיר, מפרקת וקוצצת אותה לשברי הברות, מעבדת את החלקיקים האלה בתוך מכונת הגרוב הטבעית שהיא, ויוצרת חומר חדש ומדבק שמזיז את הישבן ואז פוגע בראש.

ההחלטה, שכבר הפכה לסטנדרט מוכר דרך הקריירה של כוכבים כמו סטטיק ובן-אל, לבחור לשחרר שיר כפרויקט ולא להתפזר על אלבום שלם, מאפשרת לה לרכז כוחות, לחדד כל פינה וצליל ולהביא בדיוק את מי שהיא ומה שבא לה להגיד באותו הרגע – באסה? נההה, זה לא הקטע. קריצה וחיוך והכל שוב סבבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר