"התעשייה". ככה מתייחסים לעתים קרובות מדי לשוק המוזיקה בישראל, ומשווים לו תכונות של מקביליו במדינות גדולות בעולם. זאת למרות שכמות כוכבי הענק שלנו, וסדר הגדול של עד כמה ענקים הם - רחוקים מאד מסטארים שחורכים את המסך ואת מצעדי הלהיטים בעולם. אבל לפעמים מגיע רגע שבו השימוש במילה הזו נעשה נכון ומדויק מאוד. מכיוון אחר לגמרי. הדואט החדש של דודו אהרון ואיתי לוי, "השמחה שלנו", הוא רגע כזה בדיוק.
פרויקט מיוחד: ישראל באירוויזיון - הסיפורים מאחורי השיריםישבור שיא: חשיפה פנומנלית לאירוויזיוןאירוויזיון פוליטי: האם אירופה תנקום באנגליה?לגעת בתהילה: מחזמר שירי אירוויזיון בדרך
החיבור בין שני הווקאליסטים המעולים האלה לא צריך הרבה כדי להפיק להיט, וכשהם מתחברים לשמות כמו אבי אוחיון ויעקב למאי, הדרך ללהיט די ודאית. אבל לא מדובר בעוד להיט, אלא במוצר, בתוצר של תעשייה מתוכננת שמכוונת לנישה ספציפית ומוגדרת. תיכף תתחיל ספירת העומר, ובסיומה תתחיל עונת החתונות. השבועות האלה הם זמן הדגירה של הלהיט. בשבועות האלה הוא יצבור תאוצה ברדיו וברשת, ייכנס לפלייליסטים של תקליטני חתונות וישתלב ברשימת השירים שזוגות מבקשים מהם. הכל מחושב לפי מודל עסקי שמוכיח את עצמו כבר שנים.
כך יוצרים להיט חתונות רווחי // צילום: זהר שיטרית
קל מאוד לזהות את הרצון של היוצרים להשתלט על הרחבות בגני האירועים ואולמות השמחות בקיץ הקרוב. הקצב הונדס להיות פצצת רחבות מנענעת, המילים פוגעות בול בפוני ("תראי זאת השמחה שלנו/ הגיעו כל החברים/ נביא עוד כמה ילדים אינשאללה/ זאת השמחה שלנו כולם בעננים/ אז תרימו ת’ידיים יאללה") והשילוב של "שמחה גדולה הלילה" שם סופית את החותמת.
אל תדאגו: אם לא שמעתם עדיין את השיר - תפגשו אותו בחתונות הקיץ. ואז בהופעות של דודו אהרון ואיתי לוי, שימנפו את ההצלחה שלו כדי להגדיל את המכירות שלהם. אולי קצת ציני, אבל לגיטימי. ככה עובדת תעשייה.
• "שלא יקשיב לעצות": מתמודדי עבר מייעצים לקובי
• איך תגיע גל גדות לאירוויזיון?
• ישבור שיא: חשיפה פנומנלית לאירוויזיון
• מפתה: שיר אלמליח תביא את התיירים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו