ואלה קיצור דברי נואל גלאגר בעשור שעבר מאז פירוקה של להקת אואזיס (שנשענה על נואל ועל אחיו הצעיר ליאם): הוא הוציא שני אלבומי אולפן מוצלחים שביססו את מעמדו כאמן סולו אך יכלו באותה מידה לצאת תחת שמה של הלהקה שהותיר מאחור. אלא שאז, ב־2017, החליט המוזיקאי הבריטי שהגיע הזמן לשנות.
אחרי שני עשורים וחצי של דיסטורשן מלוכלך וחזרה על אותם שלושה מהלכים אקורדיים (נהדרים, ועדיין), ניסה הבכור לבית גלאגר לשנות כיוון והוציא אלבום ששילב בין הגיטרות שלו ובין אלקטרוניקה להמונים. התוצאה, "?Who Built the Moon" היתה אלבום לא רע וניסיוני משהו, אך הוא לא הצליח למתג את יוצרו כזיקית מוזיקלית עם אצבע על הדופק שמתאימה את עצמה לרוח התקופה, אה־לה דיוויד בואי.
למה? ובכן, בעיקר כי הצליל של אותו אלבום התבסס על שיתופי הפעולה שלו עם הכמיקל בראדרז, וזה היה המפגש הראשון של נואל עם מוזיקה שהמחשב רקח. מפגש מוצלח לכל הדעות, אבל מה לעשות שהתאריך שצרוב עליו הוא שנת 2000. כך שטרנדי, בכל מקרה, הוא לא.
אבל בניגוד לאחיו ליאם, שממשיך את הקו המוזיקלי האואזיסי־ביטלסי שלו גם בקריירת הסולו שלו (וקורא כבר לא מעט זמן לאחד את ההרכב), נואל הפך נחוש בדעתו לשנות. בגיל 52 הוא לא רוצה להיזכר רק כמי שיודע לחבר המנוני אצטדיונים מבוססי ריפים קליטים.
מאז, כשהוא כנראה מפנים סופית את העובדה שרוקנ'רול הוא הדבר הכי מת ב־2020, הוא מוציא אחת לתקופה אסופת שירים דאנסיים מאוד במהותם, שמתכתבים עם רחבות ריקודים, גרוב, דיסקו מהסבנטיז וסינת'פופ מהאייטיז, הרבה יותר מאשר עם רוק הניינטיז הבריטי שהוא עצמו עזר להגדיר.
כזה הוא גם "Blue Moon Raising", האי.פי (הבחירה בפורמט של אלבום קצר בעצמה היא הצהרה) החדש שלו, שיצא בסוף השבוע ומכיל חמישה קטעים. שיר הנושא שלו הוא טראק מובל בייס־ליין שמיועד למסיבה קשוחה במועדון, וכמוהו גם שני הרמיקסים החותמים. ביניהם, באופן מעניין, יושב "Wandering Star" – חזרה לימים מלודיים יותר ומה שככל הנראה היה מיועד להיות סינגל כריסמס קלאסי, כולל פעמונים ברקע.
במרכז האסופה עומד "Come On", שיר שגלאגר טוען שמצא "בין הכריות של הספה", ומגדיר אותו כמה שהיה אמור להיות "שיר האואזיס הגדול האחרון". רמז לאיחוד המתקרב? כנראה שלא, אם להאמין להכחשות הגורפות שלו, אבל לפחות מדובר בסימן לכך שנואל כבר לא מתכחש לעברו ומודע לכך שאפשר לשלב אותו גם בפאזה המוזיקלית החדשה שלו.
חובבי להקת האם יתנחמו בשיר אואזיסי רנדומלי, בעוד אלה הרוצים בשינוי ימשיכו לחזות בו משיל מעליו את מה שהוא מגדיר היום בראיונות כשמרנות סגנונית שכפו עליו יתר חברי הלהקה ההיא.
הוא עוד לא שם, ובינתיים כל העסק נשמע כמו אדם שמחפש את דרכו בארץ זרה לו. אבל זה מסלול שכל אומן צריך לעשות בטרם הוא חוזר לנקודת הבסיס ושב אל מחוזות הנוסטלגיה המוכרים והביתיים יותר.
• בגלל הקורונה: צפו - מי נמנע מהבירה?
• קירה נייטלי: "לא אופיע יותר בעירום"
• תקועים בבידוד? קבלנו המלצות לבינג'
• מנטע עד אביבית: אלה המפורסמים שנמצאים בבידוד
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו