קוקוריקו. התעוררתם משנת החורף? כי הכוכבים שלנו עדיין לא. או בכל אופן, הם חיים בסרט שהשנה היא 2019 ולהיטי קיץ דלוחים ורוויי תוכן שיווקי, כאילו אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לקנות משהו, הם מה שאנחנו צריכים עכשיו. ואם תוכן שיווקי לא מספיק מציק לכם בעין, אז קבלו גם את הלהיט החדש של מצעד הלהיטים: שופוני בכל מה שלהם יש ולכם אין.
זה התחיל עם ההבטחה הכי גדולה של הקיץ. הדואט בה' הידיעה, של שני הכוכבים הכי גדולים בישראל, התברר להיות אוסף מילים רנדומלי משש שפות שאף אחת מהן לא נשמעת טוב בפיהם של עדן בן זקן ועומר אדם. כל המילים הללו הוכנסו לבלנדר יחד עם חמישה סגנונות מוזיקליים, נטחנו לכדי ג'יבריש מביך, ואת מה שייצא יצקו לתבנית קרח בצורת תרנגול מטופש. המרענן הרשמי של הקיץ? יותר כמו הביזיון הגדול ששני הכוכבים יעדיפו לשכוח. אבל היי, לפחות יצא להם מזה קמפיין למשקפיים. הרי זה באמת מה שחשוב היום בתעשיית המוזיקה, לא?
• עומר אדם במקום הראשון ואייל גולן בחוץ
• בטרם יצא: ביקורת על הקליפ של בן זקן ואדם
• טעים מאוד: הפריצה הגדולה של אלדד כהן
עדן חסון שר על בחורה כל כך סתומה שהדבר היחיד שהיא עושה כמו שצריך בחיים העלובים שלה זה לענטז. כל מה שתזכרו מהקליפ המצויר של השיר זה את הישבן המתנפנף של מושא הטקסט הגאוני, טוורקינג שגדול אפילו על ניקי מינאז' (חיפשתי את הדוגמה הכי זולה שאפשר מהשוק הבינלאומי, מקווה שעמדתי בסטנדרטים). האם הקליפ הזה צויר עוד בתקופה שלפני תנועת ה-#MeToo, נניח, בשנות השמונים אז יצא "המענטזת" של ג'קי מקייטן? כנראה שלא.

להיט קיץ נוסף הוא "זוט עני" של בוגרת "הכוכב הבא", אלה לי להב, או בשמה המסחרי החדש "אלה לי". השיר האווילי הזה, בלשון המעטה, הפך לאחד הלהיטים הגדולים של הקיץ - אז מה עים הוא בושע לעינטליגנציה?
ומה לגבי החיילת האהובה על מדורי הרכילות? ובכן, נועה קירל הביאה לעולם את "מיליון דולר". כאילו שהקמפיין הידוע לשמצה שעשתה ל-yes, שכולו זלזול במלחמת וייטנאם ודריכה על אחד הפסקולים החשובים בכל הזמנים ("שיער") לא הספיק, עכשיו זו שמשרתת בצה"ל כטאלנטית גם מתקלחת בכסף. לא סתם כסף, דולרים. לזכותה ייאמר שכמעט כמו דבר שהיא עושה, ההפקה של הקליפ מנקר העיניים הזה (בחסות אתר שופינג) נטולות פגמים.
אוגוסט הגיע, החודש החם בשנה. חשבתם שיביא עמו מזור למצעדי הפזמונים התפלים והאסקפיסטיים לכאורה? ובכן, רק הספיקה קירל לצבור עוד כמה מיליונים ויצאו סטטיק ובן-אל, סליחה – Static & Ben El, עם עוד שיר חדש, הפעם עם "הכוכב העולה" Flipp Dinero. למה המירכאות? כי אחרי שיתופי הפעולה עם פיטבול וג'יי באלווין, שאפילו הם לא ממש הצליחו להשריש את צמד הישראלים בבילבורד, נדמה שמדובר הפעם בשם הכי גדול שהם הצליחו למצוא כדי לסייע לחיים סבן להצדיק את החוזה השמן איתם, שנחתם כבר לפני שנתיים וחצי ולא מניב תוצאות של ממש.

אגב, לא תאמינו על מה הסינגל והקליפ החדשים של צמד הישראלים – על לעשות מיליון דולר! האם תקופת הקורונה, שבא אנשים מאבדים את פרנסתם, היא זמן טוב להוציא שיר כזה?
טענה נגדית יכולה להיות שלוקח חודשים לעבוד על שיר ולהפיק קליפ (מה שגם לא תמיד נכון בימינו, אבל שיהיה) ואי אפשר היה לדעת על משבר הקורונה לפני חצי שנה. נניח. אבל אמנים בסדר הגודל של סטטיק ובן-אל תבורי או נועה קירל, יכולים להרשות לעצמם להקפיא שיר אחד ולחבר אחר, שלא יהיה כ"כ מנותק מהמציאות. למיליוני מובטלים הוקפאו החיים לחלוטין בערך, אז בטוח שסטטיק וקירל יכולים לעמוד בהקפאה של שיר בודד.
• "אין לאן לברוח": עלייתו ונפילתו של דני מזרחי
• מי מנסה למצוא שידוך למור מחתונמי?
• איך ילדה בת 6 מרוויחה 18 מיליון דולר בשנה?
יש גם להיט קיץ אחד שפוי שאפשר להיאחז בו, והוא אפילו לא התכוון להיות כזה. בשקט בשקט, בלי שום כוונה לעקוף אף אחד או להתחרות בכלל במישהו, הוציא ג'ימבו ג'יי את "מטקות", שיר קליל וכיפי עם טקסט מעורר מחשבה וקליפ שכולו קרטיבים צבעוניים על שפת הים. דוגמה נהדרת לשיר שמתכתב עם התקופה, אפילו עם מסר, רחמנא ליצלן, ובאותה נשימה אפשר גם לשרוק אותו בשמחה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו