טיילור סוויפט. צילום: Chris Young/The Canadian Press via AP

דור צעיר, טעם מבוגר: תקליטי הוויניל עוקפים את שירותי הסטרימינג המוזיקליים

האובססיה המחודשת של דור ה-Z לרטרו הזניקה את המכירות של תקליטי הוויניל והפטיפונים, שעושים קאמבק מפואר • כמה כסף הם גלגלו השנה ואיך טיילור סוויפט קשורה לזה?

[object Object]

דור ה-Z פיתח אובססיה קלה לרטרו ומלבד טרנדים אופנתיים עם קריצה ברורה לשנות ה-90, הם משתמשים במצלמות רב פעמיות ונפעמים מטלפונים קוויים. אולם המקום הראשון בטרנד הולך לתקליטי הוויניל, שרשמו קאמבק מפואר.

וויל פייג', לשעבר הכלכלן הראשי של ספוטיפיי, מעריך שתחום התקליטים ללא אביזרים נלווים, יכניס כמיליארד דולרים עד סוף השנה. למעשה, התקליטים גברו על תחום הסטרימינג המוזיקלי עם צמיחה שנתית של 15.4 אחוזים, לעומת 10.1 אחוזים בלבד.

חנות התקליטים "האוזן השלישית", צילום: יהושע יוסף

פייג' כתב טור לבילבורד והוסיף: "נאמר לנו שוב ושוב שההתעוררות המחודשת של התקליטים היא אפיזודה חולפת. עם זאת, במשך 18 שנים רצופות, התחום הזה נמצא במגמת עלייה".

שיא מובהק שייך, כמובן, לטיילור סוויפט: בחודש אפריל האחרון, האלבום  “The Tortured Poets Department” מכר 700,000 עותקים בשלושה ימים בלבד. בשנה שעברה, היא מכרה 3.2 מיליון תקליטים - כשבעה אחוזים מסך כל המכירות בעולם.

"למרות ששירותי סטרימינג מציעים מוזיקה בפחות כסף, מעריצים רואים תקליטים בתור מרצ'נדייז. בשם הנוסטלגיה, לא אכפת להם לשלם 30-60 דולרים על תקליט של האמן האהוב עליהם", סיכם פייג'.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו