בעוד קצת יותר מחודש, ב־27 במארס, יתקיים טקס פרסי האוסקר ויחתום את עונת הפרסים ההוליוודית. רשימת המועמדים לפרסים, שפורסמה לפני שבועיים, לא היתה מפתיעה במיוחד, ובכל זאת היו כמה סרטים ושחקנים שלא נכללו בין המועמדים, אף על פי שרבים חשבו כי הם ראויים להיכלל שם.
אחד הבולטים שבהם הוא "הכרוניקה הצרפתית" של הבמאי ווס אנדרסון. הסרט, שהתחיל להצטלם עוד ב־2018, אמור היה להיות מוקרן בבכורה בפסטיבל קאן 2020. אלא שאז פרצה הקורונה, הפסטיבל נדחה והמפיצים חיכו שנה נוספת להוציא את הסרט. הוא הוקרן לבסוף בפסטיבל קאן ביולי האחרון, אך נראה כי איבד מומנטום ביחס לסרטים גדולים אחרים, שזכו לסיקור ולעניין רב בקרב המבקרים. סרטו הקודם של אנדרסון, "מלון גרנד בודפשט", זכה ב־2014 בארבעה פרסי אוסקר בקטגוריות הטכניות. "הכרוניקה הצרפתית", לעומת זאת, נעדר לחלוטין מרשימת המועמדים.
חואקין פיניקס בחוץ
סרט נוסף שחשבו שיקבל מועמדויות רבות הוא "גיבור", של הבמאי האיראני אסגר פראהדי. חלק מהמבקרים חשבו שפראהדי, שזכה כבר פעמיים באוסקר בקטגוריית הסרט הבינלאומי (על הסרטים "פרידה" ו"הסוכן"), יגרוף הפעם מועמדות גם בקטגוריית הבימוי, אך זה לא קרה. באקדמיה האמריקנית לקולנוע שכחו הפעם מפראהדי, והתלהבו מסרטים כמו "הנהגת של מר יוסוקה" היפני ו"לברוח" הדני, שקיבלו מועמדויות.
סרט אחר שלא התברג ברשימת המועמדים הוא "C'mon C'mon" של הבמאי מייק מילס. הסרט בשחור־לבן, בכיכובו של חואקין פיניקס, קיבל ביקורות מצוינות, אך לא זכה להצלחה גדולה בקופות. פיניקס, שלפני שנתיים זכה בפרס השחקן הטוב על תפקידו ב"ג'וקר", מגלם בסרט כתב רדיו משוטט שבן אחותו מתלווה אליו, ובין השניים נרקם קשר מיוחד.
סרט דרמה נוסף בשחור־לבן שלא קיבל מועמדויות כלל הוא "חוצה את הקו" שעלה בנטפליקס, שעוסק בשתי נשים שחורות בניו יורק של שנות ה־20. זאת, אף שגרף מועמדויות לפרסי הבאפט"א (האוסקר הבריטי), האינדי ספיריט וגלובוס הזהב.
עוד סרט שלא הצליח להתבלט בעונת הטקסים הוא "הדו־קרב האחרון", הסרט שאיחד בין החברים הטובים מאט דיימון ובן אפלק. השניים כתבו ביחד את התסריט, כפי שעשו ב־1997 עם "סיפורו של וויל האנטינג", אז גרפו את פרס האוסקר עבור התסריט הטוב. על כיסא הבמאי התיישב רידלי סקוט, אבל הסרט נכשל בקופות והמבקרים היו חלוקים בדעתם.
אין פעם שלישית
מאז שנחשפה רשימת המועמדים, מעריצים רבים של ליידי גאגא מתרעמים ברשתות החברתיות על כך שכוכבת הפופ נעדרת מקטגוריית השחקנית הראשית על הופעתה בסרט "בית גוצ'י". הסרט כולו, שהיו שצפו כי יקבל מועמדויות נכבדות רבות, קיבל לבסוף מועמדות בודדת - בקטגוריית עיצוב השיער והאיפור.
זמרת נוספת שנותרה מחוץ לרשימה היא ג'ניפר הדסון, שגילמה את דמותה של אריתה פרנקלין בסרט הביוגרפי "ריספקט". הרעיון של סרט על חייה של מלכת מוזיקת הנשמה נתפס כבעל פוטנציאל לאוסקרים, אך הסרט לא עמד במשימה. היו שהניחו כי הסרט יגרוף לפחות מועמדות בקטגוריית השיר המקורי, על שיר שהדסון ביצעה והיתה שותפה לכתיבתו, אך גם זה לא קרה.
שחקן מאוכזב אחר השנה הוא מהרשלה עלי, שלא נכנס הפעם לרשימת המועמדים עם סרטו "שירת הברבור", שעלה בשירות הסטרימינג אפל טי.וי פלוס. עלי גרף בעבר שני פרסי אוסקר, על הסרטים "אור ירח" ו"הספר הירוק".
מאוכזבים נוספים היו יוצא "משחקי הכס", פיטר דינקלג', שקיווה לקבל מועמדות על הסרט "סיראנו", עיבוד מוזיקלי למחזה מסוף המאה ה־19; וכן בן אפלק, שקיווה להתבלט עם הופעת משחק משובחת ב"The Tender Bar", בבימויו של ג'ורג' קלוני, אך הסרט קיבל ביקורות רעות.