אלו הם כל הסרטים שיעשו לכם טוב בלב

פסטיבל הקולנוע הרוחני בסינמטק תל אביב יתקיים במהלך חודש נובמבר, במסגרתו יוקרנו סרטים מלאים בתקווה ומעוררי השראה • לצידם ייערכו הרצאות וסדנאות שירחיבו את הלב וגם ינסו לתת מענה להתמודדות עם הכאב, המתח והחרדה בימי מלחמה ארוכה ומתמשכת

"לתפוס את הרגע". צילום: יחצ

בימים בהם הנפש של כולנו פצועה ומדממת, הנה משהו שאולי יכול לנחם ולאפשר בריחה לשעות בודדות מהמציאות הקשה. "ספיריט", פסטיבל הקולנוע הרוחני, יתקיים בסינמטק תל אביב בפעם ה-18 בין התאריכים 23-20 בנובמבר, עם סרטים מעוררי השראה כשלצידם הרצאות וסדנאות שירחיבו את הלב וגם יתנו מענה וכלים להתמודדות עם הכאב, המתח והחרדה.

"חוכמת האושר", צילום: יחצ

הסרט שיפתח את הפסטיבל, אותו מנהלים אמנותית מייסדיו אנמיקה והרסיטה אשל, הוא "חוכמת האושר", סרטם של ברברה מילר ופיליפ דלאקיס בהפקת ריצ'ארד גיר. בשיחה אינטימית מלב אל לב, פונה לצופים הדלאי לאמה, שגריר החמלה הגדול בעולם וחתן פרס נובל לשלום, ומדריך אותם לבניית עולם בריא ומאושר יותר.

עוד בפסטיבל: "מקור: זה נמצא בתוכך" המציג לראשונה. מדובר במחקר מעמיק באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו ובמרכזו השפעת המדיטציה על גוף האדם ומוחו; ו-"איוואסקה עכשיו", שבמרכזו קבוצה של ותיקי מלחמות וייטנאם, עיראק ואפגניסטן הסובלים מפוסט-טראומה אשר יוצאת לג'ונגל הפרואני לטיפול בטכסי איוואסקה.

"איוואסקה עכשיו", צילום: יחצ

בנוסף בפסטיבל תתקיים תחרות סרטים ישראליים קצרים בהם "ים טתיס" בבימויה של שמר גאון ובכיכובו של שלמה בראבא; "שאלה טובה" מאת שיר ברוקס שבמרכזו זוג פוליאמורים המראיינים זה את זו; "רוח ההרים" מאת אורי מגנוס המספר את סיפורו של צלם טבע בחיפוש אחר נמר השלג; "מכתב פרידה" בבימויה של אלקי הרנברג על ההסתגלות של חוזרות טריות בתשובה בשכונה חרדית ועוד.

השנה יקיים הפסטיבל גם הקרנה נוסטלגית לסרט שפתח את פסטיבל הקולנוע הרוחני הראשון בשנת 2007, "לתפוס את הרגע".

"ים טתיס", צילום: יחצ

בין הסדנאות וההרצאות הצפויות בפסטיבל: "הורות מודעת", סדנת מיינדפולנס תחת הכותרת "עוגן במים סוערים: מיינדפולנס כתמיכה לתקופות מאתגרות"; סדנת התנועה "ריקוד החירות; הרצאתו של רן כליף בשם "המוח שלך, שרביט קסמים של מציאות פנטסטית" החוקרת את המוח מההיבט הרוחני של מדעי התודעה ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר