סרט חדש יחשוף: האמת מאחורי האביר על הסוס הלבן

הנסיך המקסים, הדמות האייקונית שהגיחה לראשונה בסרטי דיסני, יזכה לסרט שלם שיוקדש לו • הפרויקט מבטיח לחשוף צדדים חדשים של הנסיך עם התספורת המושלמת

פרינס צ'ארמינג. צילום: יחצ

הוא הציל נסיכות, רקד בנשפים והפך לאגדה (תרתי משמע), אבל מי באמת מכיר את פרינס צ'ארמינג (בעברית: האביר על הסוס הלבן)? הנסיך המקסים, הדמות האייקונית שהגיחה לראשונה בסרטים של דיסני, הפך לשם נרדף לכל גיבור אגדה, גם אם לא תמיד זכה לשם פרטי משלו. כעת, לפי דיווחי אתרי הבידור מעבר לים, דמותו עומדת במרכז סרט חדש של דיסני בהובלת הבמאי פול קינג ("פדינגטון", "וונקה"), שמבטיח לחשוף צדדים חדשים של הנסיך עם התספורת המושלמת והחיוך שממיס לבבות ואולי יחשוף סוף סוף מה באמת מסתתר מאחורי הכתר.

"סינדרלה" של דיסני, צילום: יח"צ

על פי הדיווחים באתר התרבות דדליין, אל קינג יחברו ג'ון קרוקר ("פדינגטון 2", "חיות אמריקאיות") וסיימון פרנבי ("וונקה", "פדינגטון 2"). נכון לעכשיו טרם נחשפו פרטים נוספים על הסרט, כולל הפורמט הנבחר והאם יהיה מדובר בלייב אקשן או דווקא באנימציה.

עם זאת, בהתחשב ברקע של קינג, נראה סביר שהוא יהיה מחזמר בלייב אקשן כמו הסרט "וונקה" מ-2023. הסרט - שבו כיכב טימותי שאלאמה בתפקיד גרסה צעירה של יצרן השוקולד המסתורי מהעיבוד לספרו רואלד דאל משנת 1971 "ווילי וונקה ומפעל השוקולד" - היה הצלחה מסחרית אדירה ולכן סביר להניח שקינג והתסריטאים שלו ינסו לשחזר את ההצלחה.

דמות הנסיך המקסים היא דמות ארכיטיפית באגדות ובפולקלור המייצגת את הגיבור המושלם; יפה תואר, אמיץ ונאמן שתמיד מופיע ברגע הנכון כדי להציל את הנסיכה. מקורותיו נטועים באגדות עממיות אירופאיות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות המערבית. הנסיך המקסים הופיע לראשונה במעשיות כמו "סינדרלה", "שלגייה" ו"היפהפייה הנרדמת" כאשר התפקיד העיקרי שלו היה להעיר נסיכות מתרדמה או להציל עלמות במצוקה מצרה.

הנסיך פיליפ ב"היפהפייה הנרדמת", צילום: יחצ

בגרסאות המונפשות של דיסני, הנסיך המקסים הפך לאייקון, החל מהנסיך ללא השם ב"שלגייה ושבעת הגמדים" (1937), ועד לדמותו בסרט "סינדרלה" (1950), שהיה הראשון שבו נעשה שימוש בשם פרינס צ'ארמינג. מאז, הדמות מופיעה שוב ושוב כגיבור אידיאלי בסיפורי אגדה, לעתים עם שמות פרטיים כמו הנסיך אריק ב"בת הים הקטנה" והנסיך פיליפ ב"היפהפייה הנרדמת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר