"ג'וקר: טירוף בשניים". צילום: יח"צ

בדיחה עצובה: "ג'וקר: טירוף בשניים" שובר שיאים שליליים וקורס בקופות

הפקת הקומיקס המדוברת מבית אולפני DC, פרק המשך לשובר הקופות "ג'וקר" מ-2019 - התגלתה כפלופ • מסתמן כי הוא יגרוף בקופות צפון אמריקה בין 45 ל-50 מיליון דולר בלבד - כמחצית מההערכות המוקדמות שזכה להן • גם הצופים מדרגים את הסרט עם ציונים נמוכים במיוחד וזועמים על האיטיות ועל הפיכתו למחזמר • זהירות: ספוילרים

[object Object]

אזהרה: הידיעה הבאה כוללת ספויילרים לסרט "ג'וקר: טירוף בשניים"

ממש לא צחוק. הסרט "ג'וקר: טירוף בשניים" קורס בקופות, סופג ביקורות איומות ושובר שיאים שליליים. הפקת הקומיקס המדוברת מבית אולפני DC, פרק המשך לשובר הקופות "ג'וקר" מ-2019 שגרף למעלה ממיליארד דולר ברחבי העולם וזיכה את השחקן חואקין פיניקס בפרס האוסקר על תפקידו כנבל-העל המפורסם, עלה בסוף השבוע לאקרנים - ומתגלה כפלופ אדיר. אף שהנתונים הסופיים יתפרסמו רק מחר (ראשון), מסתמן כי "ג'וקר: טירוף בשניים" יגרוף בקופות צפון אמריקה בין 45 ל-50 מיליון דולר בלבד - כמחצית מההערכות המוקדמות שהסרט זכה להן לפני כמה חודשים, וגם כמחצית מ-96 מיליון הדולרים המרשימים שהסרט הראשון גרף בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארה"ב ובקנדה לפני חמש שנים בדיוק.

סיקוול ייחודי ומאוד יוצא דופן לז'אנר גיבורי העל. מתוך הסרט, צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

בדיחה עצובה

אחת הסיבות העיקריות לקריסה הקופתית היא ממוצעי ציוני הביקורות המביכים של הסרט. נכון לזמן כתיבת שורות אלה עומד "ג'וקר: טירוף בשניים" על ממוצע 45 (מתוך 100) מביך באתר Metacritic ו-33% ביקורות חיוביות באתר Rotten Tomatoes, כאשר גם תוצאות סקרי הקהל לאחר הקרנות הבכורה של הסרט בארה"ב גרועות במיוחד: הצופים העניקו לסרט חצי כוכב (!) בלבד בסקר של חברת PostTrack, ורק 24% מהנשאלים השיבו שהם ימליצו על על "ג'וקר: טירוף בשניים" לחבריהם. כמו כן, צופים שהשתתפו בסקר של חברת CinemaScore העניקו לסרט ציון "D" אומלל - מה שמסתמן כציון הנמוך ביותר אי פעם לסרט קומיקס קולנועי שהופק על ידי אולפנים גדולים (ואפילו נמוך יותר מהפלופ "מגלופוליס" שהושק רק בשבוע שעבר). 

הטענות העיקריות שמופנות כלפי "ג'וקר: טירוף בשניים" הן שמדובר בסרט איטי ומשעמם במיוחד, נטול התפתחויות עלילתיות משמעותיות (מלבד טוויסט גדול ושנוי מחלוקת לקראת סופו, שאליו עוד נגיע), שלמעשה ממחזר את מה שקרה בסרט המקורי - רק על רקע דיונים משמימים בבית משפט, בעת שהנבל מנסה להילחם על חפותו. הסרט גם מוגדר כסוג של מחזמר, שכן הדמויות הראשיות שלו פוצחות מדי פעם בשירה (ליידי גאגא מככבת פה לצידו של פניקס ומגלמת את מי שלכאורה אמורה להפוך לנבלית הארלי קווין), אבל גם הנאמברים המוזיקליים נקטלו והושוו לסצנות קריוקי בינוניות. כדרמה משפטית-מוזיקלית, "ג'וקר: טירוף בשניים" הוא גם סרט כמעט נטול אקשן. זה אמנם היה צפוי, אולם נראה שעדיין יש צופים שאינם מודעים לעובדה הזו והתאכזבו מהפסיביות שלו.

זה מה שמבקר הקולנוע שלנו חשב על "ג'וקר: טירוף בשניים"

זה ג'וקר זה?!

ויש, כאמור, גם את הטוויסט הגדול שללא ספק העלה את חמתם של המעריצים שאהבו מאוד את הסרט הראשון, והרגישו שהסיקוול פשוט בגד בהם (הזדמנות אחרונה לחמוק מהספויילר).

הג'וקר הוא, כידוע, אויבו המושבע של באטמן, והסרט הקודם תיאר את הדרך שבה אדם אומלל בשם ארתור פלק (פיניקס) הפך לכאורה לאותו נבל-על קטלני וחייכן. רבים ציפו ש"טירוף בשניים" יקדם את העלילה של הדמות ואולי, איכשהו, ישלב בה גורמים נוספים מעולמו של איש העטלף, אבל זה רחוק ממה שקרה (אלא אם כן מחשיבים את התובע הארווי דנט, שלימים יהיה הנבל טו-פייס).

מתובל בשורת נאמברים מוזיקליים חולמניים ומתישים. מתוך הסרט, צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

הנה זה בא: בסוף הסרט ארתור פלק נרצח בדם קר על ידי אדם שאולי (ואולי לא) יהפוך בבוא העת לג'וקר האמיתי - מה שבעצם אומר שארתור מעולם לא היה ה-ג'וקר, אלא סתם "ג'וקר" (במאי הסרט, טוד פיליפס, אף הודה בהטרלה בסוף השבוע, בראיון שהעניק לאתר הגיימינג והתרבות האמריקני IGN). הטוויסט גרם לצופים רבים להרגיש שפיליפס ואולפני וורנר זלזלו בהם לאורך כל הדרך, ו"נקמתם" התבטאה בתוצאות סקרי היציאה האיומות.

בימים הקרובים, עם פרסום מספרי הפתיחה הסופיים וההכנסות הבינלאומיות הראשונות של הסרט, תתבהר התמונה מעט יותר, אבל כבר עכשיו אפשר לקבוע ש"ג'וקר: טירוף בשניים" מסתמן כבדיחה עצובה במיוחד, וכאחת מהאכזבות הקולנועיות הגדולות בכל הזמנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו