אלו הם הסרטים הבינלאומיים שיוצגו בפסטיבל חיפה - והם לוהטים במיוחד

פסטיבל הסרטים בחיפה חשף את מגוון הסרטים הבינלאומיים שיוקרנו במהלך המהדורה הקרובה שלו, שתציין 40 שנים לקיומו - במידה שהמצב הביטחוני יאפשר זאת • בין הסרטים שיוצגו: "אנורה", "אמיליה פרז", "החומר" ועוד

"כאב אמיתי". צילום: יחצ

מבחר מגוון ואיכותי של סרטים בינלאומיים לוהטים יוצג בבכורה בפסטיבל הסרטים ה-40 של חיפה, שיתקיים בין 15 ל-26 באוקטובר (בהנחה שהמצב הביטחוני יאפשר זאת, כמובן).

בין השאר, במהלך הפסטיבל יוקרנו שלושה מהסרטים שקטפו את הפרסים המרכזיים בפסטיבל קאן האחרון: "אנורה", של הבמאי האמריקני שון בייקר, שקטף את פרס דקל הזהב, "אמיליה פרז", המחזמר יוצא הדופן של היוצר הצרפתי ז'אק אודיאר, שזכה בפרס חבר השופטים ובפרס השחקנית (שהוענק לכוכבות הסרט זואי סלדנה, סלינה גומז, קרלה גסקון ואדריאנה פז), ו"החומר", סרטה המדובר של הבמאית הצרפתייה קוראלי פארז'ה ובכיכובן של דמי מור ומרגרט קוואלי, שזכה בפרס התסריט הטוב ביותר.

"אמיליה פרז", צילום: יחצ

סרטים בולטים שיוצגו בפסטיבל השנה הם "כאב אמיתי", של התסריטאי-במאי-שחקן ג'סי אייזנברג ("הרשת החברתית"), שמתחקה אחר שני בני דודים (בגילומם של אייזנברג וקירן קאלקין) שיוצאים לטיול שורשים בפולין; "המערכה השנייה", סרטו הפרוע ועטור הכוכבים של היוצר הצרפתי הסוריאליסטי קוונטין דופייה, עם לאה סדו, ונסן לנדון ולואי גארל בתפקידים הראשיים; ו"סחורה יקרה מכל", של מישל הזנוויציויס ("הארטיסט"), שמגיע היישר מקאן, ושיוקרן בנוכחות הבמאי.

סרטים נוספים הם "הנערה מנאפולי", סרטו החדש של המאסטר האיטלקי זוכה האוסקר פאולו סורנטינו ("יפה לנצח"); "בירד", של הבמאית הבריטית המצוינת אנדראה ארנולד ("מחוץ למים"), עם בארי קיוגאן ("רוחות אינישירן") בתפקיד הראשי; "Saturday Night", הדרמה הביוגרפית של ג'ייסון רייטמן, שעוסקת בלידתה של תוכנית הסאטירה האגדית "סאטרדיי נייט לייב"; ו"עד שיצא עשן לבן", סרטו עתיר הבאזז של הבמאי הגרמני אדוארד ברגר ("במערב אין כל חדש") בכיכובו של רייף פיינס, שמסתמן כאחד המועמדים הבולטים בעונת הפרסים המתקרבת.

"בירד", צילום: יחצ

בגזרה התיעודית ניתן יהיה למצוא סרטים דוקומנטריים חדשים שעוסקים באנימטור היפני הגאון הייאו מיאזאקי, בקולנוענית לני ריפנשטאהל (במאית הבית של הרייך השלישי), בסיפורו הטרגי ומעורר ההשראה של כריסטופר ריב (השחקן שגילם את סופרמן) ועוד.

בפסטיבל תתקיים גם מחווה לצמד היוצרים הבריטיים מייקל פאוול ואמריק פרסבורגר, שתכלול סרט תיעודי חדש על סרטיהם (עם קריינות של מרטין סקורסזה) והקרנות של עותקים משוחזרים של "נרקיס שחור", "נעליים אדומות" ו"עניין של חיים ומוות".

"געגוע", צילום: יחצ

בנוסף, התוכנייה כוללת גם רטרוספקטיבה נאה לסרטיהם של הגאונים האיטלקים ויטוריו ופאולו טביאני שבמסגרתה יוקרנו עותקים חדשים של "פאדרה פאדרונה", "הלילה של סן לורנצו", "בוקר טוב בבילוניה" ועוד, ושני סרטים של טרנס מאליק ("ימים ברקיע" ו"העולם החדש"), שיוצגו גם הם בגרסאות משוחזרות.

שני סרטים נוספים שמעוררים סקרנות הם "געגוע", רימייק אמריקאי מפתיע שיצר שבי גביזון לסרטו מ-2017, עם ריצ'רד גיר ודיאן קרוגר בתפקידים הראשיים, ו"לקרוא את לוליטה בטהרן", העיבוד של ערן ריקליס לרב המכר של אזאר נאפיסי, שנבחר לנעול את הפסטיבל.

כפי שפורסם בשבוע שעבר, סרט הפתיחה של הפסטיבל השנה יהיה "זרע התאנה הקדושה", של הבמאי האיראני המהולל מוחמד רסולוף ("אין רשע בעולם"), שזכה בפרס מיוחד של חבר השופטים ובפרס הביקורת בפסטיבל קאן האחרון.

התוכנית המלאה תתפרסם בקרוב באתר הפסטיבל  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר