הארווי וויינשטיין. צילום: רויטרס

מתמודד עם אישומים חדשים: הארווי וינשטיין חזר לבית המשפט - וטען לחפותו

מפיק הסרטים התייצב היום בבית המשפט במנהטן לקריאת כתב אישום חדש • הוא טען כי אינו אשם בתיק המכונן של תנועת MeToo • התובעים ביקשו לשלב את האישומים החדשים במשפט החוזר הצפוי בנובמבר, לאחר ביטול הרשעתו הקודמת

[object Object]

הארווי וינשטיין, מפיק הסרטים לשעבר, הופיע היום (רביעי) בבית משפט במנהטן להקראת כתב אישום חדש שעשוי לכלול עד שלוש האשמות נוספות בעבירות מין, וטען לחפותו באישום עבירת מין בניו יורק, בזמן שהוא ממתין למשפט חוזר בתיק המכונן שלו בתנועת MeToo#.

הארווי וינטשיין בבית המשפט, צילום: אי.פי

ארתור איידלה, עורך דינו של וינשטיין, אישר כי לקוחו יתייצב אישית לדיון בבית המשפט. הופעה זו מגיעה לאחר היעדרותו של וינשטיין מדיון בשבוע שעבר עקב החלמתו מניתוח לב חירום. וינשטיין בן ה-72 מקבל טיפול רפואי באגף הכלא בבית החולים בלוויו, שם שופט התיר לו להישאר לזמן בלתי מוגבל במקום לחזור למתחם הכלא ריקרס איילנד.

משרדו של תובע מחוז מנהטן, אלווין בראג, חשף בדיון ב-12 בספטמבר כי חבר מושבעים גדול החזיר כתב אישום חדש וחתום נגד וינשטיין. התובעים ציינו כי חבר המושבעים שמע ראיות הקשורות לעד שלוש תקיפות מיניות.

אירועים אלה התרחשו, לכאורה, במקומות שונים בדרום מנהטן, כולל במלון טריבקה גרנד (הידוע כיום כמלון רוקסי) באמצע שנות ה-2000 ובמלון אחר בטריבקה במאי 2016.

הארווי וינטשיין בבית המשפט, צילום: אי.פי.אי

פרטי האישומים החדשים עדיין אינם ברורים, כפי שציין איידלה בשבוע שעבר. "אנחנו לא יודעים כלום. אנחנו לא יודעים מהן ההאשמות המדויקות, מהם המיקומים המדויקים, מהו התזמון." כתב האישום ייפתח במהלך הקראת האישום ביום רביעי, ויספק פרטים נוספים על טבע ההאשמות.

אתגר משפטי חדש זה מגיע בזמן שווינשטיין ממתין למשפט חוזר בתיק ה-MeToo המכונן שלו. מוקדם יותר השנה, בית המשפט הגבוה ביותר בניו יורק ביטל את הרשעתו משנת 2020, מה שהצריך משפט חדש המתוכנן להתחיל ב-12 בנובמבר. התובעים הביעו את כוונתם לשלב את האישומים החדשים במשפט החוזר הקרוב, מהלך שצוות ההגנה של וינשטיין מתנגד לו, בטענה שיש לנהל משפט נפרד.

החלטת בית המשפט לערעורים לבטל את הרשעתו הקודמת של וינשטיין התבססה על הקביעה כי שופט המשפט התיר באופן בלתי הולם עדויות נגדו מנשים שהאשמותיהן לא היו חלק מהתיק. החלטה זו הציתה מחדש דיונים על הטיפול בתיקי תקיפה מינית בעלי פרופיל גבוה במערכת המשפט.

הארווי וינטשיין בבית המשפט, צילום: רויטרס

לאורך ההליכים המשפטיים שלו, וינשטיין טען באופן עקבי כי כל המפגשים המיניים היו בהסכמה. וינשטיין, שהיה פעם דמות רבת עוצמה בהוליווד, היה מייסד שותף של מיראמקס וחברת וינשטיין, והפיק סרטים מוערכים כמו "שייקספיר מאוהב" ו"משחק הדמעות". נפילתו מגדולה הייתה סמל לתנועת ה-MeToo הרחבה יותר, שביקשה להתמודד עם התנהגות מינית פסולה בתעשיות שונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו